Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Valec #237:
velmi zaujimavo sa mi javia hlavne tie: Pod Juhom a nemocnica:) myslim ze TN nieje az tak velke mesto, kde by sa museli tvorit prestupne uzly. prestup akurat na smery: Záblatie(Hasičská-13), VOP(Gymnázium-19 po precislovani 9), Biskupice(ŽST, Hasičská, nem.-2), Kubrica(Hasičská-11) to sú smery z ktorych by postacovala len jedna linka. ale kazdopadne sidliska Juh, Sihot a stvrte Zámostie, Pod sokolice by mali zostat nadalej tak navzajom prepojene ako su. moj nazor je taky ze keby ludia museli prestupovat napr. z Juhu I. na smer TRENS tak by radsej isli vlastnymi prostriedkami. mozno by som trochu pouvazoval nad linkou c. 3 v zavere svojej trasy jazdi naozaj prazdna, zopar krat som nou siel aj v jednom aj v druhom smere a v casti Zlatovce-Orechove som siel sam.
Reply on: eMareq #239:
To je ZASE LEN PRÍKLAD HLÚPOSTI DOPRAVCU. Na to nemám slov, hádam radní páni neskočia na túto pi-čičo-vinu. Miesto toho, aby študentov motivovali cestovať MHD, tak im zvýšia cestovné? Aj dôchodcom? Veď to je nahlavu...hlavne že pán primátor hovoril o tom, že cestovné sa zvyšovať nebude. A nočák? To je hádam žart. Úplne opačný prístup.

Študent idúci zo Sihote na fakultu do Záblatia po novom zaplatí za jeden deň cesty MHD z a do školy 48,- Sk! (linkou 2,6,8,18,21,28 zo sihote na Hasičskú/Gymnázium kde spojom 3/13 sa odvezú do Záblatia /trojkou ešte nie úplne/) 12+12 + 12+12. Paráda. Cestujme autom. Pri spotrebe 7,5 l/100 km je to 1,5 litra (som prehnal), čo je 53 Sk. A ideš kedy chceš. Perfektné!

PS: potom ozaj stačí linka 1,2,5,8,11,18,21,23,28 a máme MHD vybavenú. Interval max.30 min a všetky linky s kĺbovým poradím pre tých ľudí čo ostanú v MHD. A dotácia ani nemusí byť. Mesto ušetrí na dotácii, ale môže dať ďalších 50mil na tret/štvrtý most a iné dopravné riešenia.
Reply on: Solider #225:
Dieťa, ty poznáš trenčianskych kompetentných, že si také premúdrelé?
Reply on: milan005 #232:
Prestupné uzly: ŽST, Braneckého, nemocnica a Pod Juhom.
Reply on: Solider #234:
prestupové body sú jednoznačne tieto:
1. Hasičská /stojí tam polovica liniek MHD a PAL, je to priamo v centre/
2. Gymnáziu, v opačnom smere Braneckého /stojí tam polovica liniek MHD a niektoré PAL/
3.železničná stanica /stojí tam 1/3 liniek MHD, PAL, DAL, vlaky/
Páni, pripojím svoj názor:
- tiež zastávam teóriu o tom, že mesačník by sa mohol vrátiť, aj nástup všetkými dvermi, ale len ak pri každých bude čítačka

- tie "vláčiky" 4 busy za sebou a polhodinu nič: Pr. o 19-tej odchody zo zastávky Rázusova smer Sihoť VÚO /jeden za všetky/ - chcelo by to nejaké riešenie.

- tiež navrhujem urobiť prípoje k večerným R a IC, ale nie hneď po príchode, ja by som dal 10 min po príchode, samozrejme v závislosti na intervale linky, ale pri posledných spojoch by som to zvážil. Je pravda, že vlaky teraz meškajú, al v smere zo ZA do BA nie /R 612 Váh, IC Kriváň/

- zmenil by som tarifu na L50, toto je moc veľa a vozí vzduch. Keď v BB môže nočák chodiť každý deň 6x za noc v oboch smeroch za denné cestovné, u nás by sa to hádam dalo tiež za nejakú kompromisnú cenu /8,16 resp. 10,20/.

-chce to lepší preklad L23 a 28, 11 a 17, zo sihote 2,6,28 a zároveň 8,18,28. Nie ako teraz, keď L8 ide 3min po L18. A poobede zahustiť interval L8 aspoň na 30min.

- ono je zlepšení možných dosť, otázne je, ku ktorým sa siahne a ktoré by skutočne pomohli /v prvom rade určite zrušenie tých "vláčikov" a ozajstný intervalový preklad/.
Reply on: milan005 #233:
Nehovorim o bratislavských cenách, ale o bratislavskom spôsobe tarify 😉 A mimochodom, nie som z Trenčína, takže nemôžem hovoriť, kde je, resp. nie je prestupný bod 🙂
Reply on: milan005 #232:
celkom ma zaujima ako by to malo podla teba vypadat skus povedat take tvoje linkovanie+interval ak by si mohol;-)
Reply on: Solider #231:
este zaviest pratislavske ceny, 10 minutovy listok 14sk a nebol by ani problem s pretazenostou busov lebo napr. ja a ludia ktorych poznam by sa im na to vyprdli a chodili radsej peso:D no a s tym intervalom mas do istej miery pravdu ale ako to chces robit? kde chces spravit prestupny bod? na Hasicskej, ktora uz teraz ma problem co sa tyka autobusov hlavne v spicke. a preferoval by si kratke linky sidlisko-centrum(ŽST)? alebo napr. Záblatie-Hasicska-Kubrica/Opatova-Hasicska-Nozdrkovce? spajat casti s priblizne rovnakym prepravnym narokom jednou linkou?
Reply on: milan005 #229:
Ako má vyzerať tarifa si ber príklad z Bratislavy alebo Prešova. A samozrejme, ak by vznikol nejaký mestský dopravný podnik, tak by som automaticky zrušil SADistické intervaly (tak, ako ľudia chcú) a zaviedol pravidelnejšie (trebárs každých 12 minút).
ja som napr. za zrusenie liniek ako napr. 16 a 9. a za zefektivnenie dopravy nieze idu 4 spoje po sebe naraz jednym smerom a potom hodnu chvilu nic rieseni by bolo...
Reply on: Solider #226:
ja som nehovoril o priestupnej tarife. to bolo vyjadrenie k zilinskemu tarifnemu systemu kedby sa zaviedol do TN. myslel som tie ich komplikovane predplatne karty kde mas presny pocet jazd na presne obdobie
Reply on: radob #224:
s tymi vlakmi je to momentalne naozaj tazke pretoze chodia s "pravidelnym meskanim" koli modernizacii trate a navyse si myslim ze je hlavne aby mali linky ktore su takmer uplne subezne prekladany interval a nie ani tak aby mali interval prisposobeny vlakom...
Reply on: Valec #223:
ver ze v TN je percento ciernych pasazierov nulove, cestujem vacsinou v spicke a nestava sa...sice niekedy sa niekto preklzne za zlavu na ktoru nema narok a pod. ale vodici kontroluju aj to.
Reply on: radob #224:
Prestupná tarifa isto nemôže byť - milan005 by sa ohradil, "však také u nás ešte nebolo tak načo zbytočne pliesť cestujúcich" 🙂
Reply on: radob #224:
K prípojom - keďže kompetetní isto ani nevedia, kde aká linka kedy jazdí, pochyboval by som aj o tom, žeby zriadili prípoje k vlakom.
vraj trenčianska MHD je čím ďalej, tým viac závislá od dotácií...
ale pýtam sa, prečo?
MHD jazdí v trasách a podľa cestovných poriadkov, ktoré určuje mesto.
Tarify tak isto určuje mesto.
K tomu cestovnému poriadku: Prečo MHD v Trenčíne má veľký problém skoordinovať svoj cestovný poriadok so železnicou? Železničný cest. poriadok sa mení raz ročne plus dvakrát za rok sa vydávajú zmeny (cca k začiatku marca a k začiatku júna). Hlavne vo večerných hodinách (približne po 20:00 hod). je priveľa prípadov, kedy busy MHD odídu 2-3 minúty pred pravidelným príchodom rýchlikov od Blavy či Košíc, a ďalšie idú tak za hodinu. Ani večerný IC vlak z Košíc nemá vyhovujúce spoje MHD.
Prečo neexistuje v Trenčíne predplatný časový cestovný lístok (napr. mesačný) na neobmedzený (alebo prinajhoršom aspoň na obmedzený) počet jázd, ktorý mohol platiť napríklad aj na prímestských autobusových linkách v obvode zastávok MHD? Prečo v TN nemáme prestupný časový tarif? Takto by sa MHD stala pre mnohých obyvateľov mesta atraktívnejšou, čím by mestský rozpočet ušetril na rozširovaní a údržbe komunikácií, budovaní parkovacích miest.
Potom niet sa čomu diviť, že mesto musí nalievať do MHD čím ďalej, tým viac peňazí. Prečo? Na základe neprestupného tarifu v TN jazdí priveľa rôznych liniek MHD, avšak s predlhými intervalmi. Pre cestujúceho by bolo výhodnejšie prestupovať, ak by mal vyšší počet spojov počas dňa a ak by ho to stálo toľko isto, čo pri priamom spoji. A dopravca by ušetril, pretože by nemuseli za sebou jazdiť napr. tretinu trasy poloprázdne autobusy rôznych liniek.
Otázok príliš veľa. Veľmi sa teším na odpoveď, no bojím sa, že odporníci z trenčianskej samosprávy, problém budú schopní vyriešiť maximálne tak obmedzovaní spojov a zdražovaním cestovného.
Reply on: milan005 #219:
Môžeš si byť istý, že práve tarifu by som zo Žiliny ku vám (ani nikde inde) neexportoval.

Re #221 milan005: Ad čierny pasažieri: Myslíš si, že vodič v čase špičiek počas vydávania lístkov a práce s peniazmi ešte stíha sledovať všetky dvere, či sa mu v dave vystupujúcich niekto náhodou nevotrie do vozidla? No dosť o tom pochybujem. Ako aj o tom, že by niekto z cestujúcich proti takémuto čiernemu pasažierovi v dnešnej dobe zakročil.
Reply on: milan005 #219:
Sú na svete aj iné mestá ako Žilina na branie si príkladu v tarife ? . Valec akiste myslel normálny tzv. mesačník, aký býval aj v Trenčíne.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.