Prešovská spoločnosť PRE-OS, ktorá v roku 2004 rozbehla výrobu modernizovaných autobusov Novoplan, sa pokúsila aj o výrobu čiastočne nízkopodlažného, tzv. low-entry autobusu na podvozku Volvo B7RLE s dvojdverovou karosériou vychádzajúcou z linkovej verzie Novoplanu PMC 12. Prototyp vozidla bol predstavený v roku 2005. K sériovej výrobe týchto autobusov ale neprišlo a prototyp slúžil ako prezentačné vozidlo. V roku 2011 sa tento autobus zaradil do vozidlového parku SAD Poprad, ktorá ho využívala najskôr na prímestských linkách a od roku 2014 bolo vozidlo využívané na linkách popradskej MHD.
Prehľad vozidiel
Séria
Typ
Evidenčné čísla
Rok výroby
Sprevádzkovanie
Vyraďovanie
Počet
1.
PRE-OS Volvo B7RLE
PP-298CL
2005
2014
2018
1
Spolu
2005
1
Technické parametre
Dĺžka
11760 mm
Šírka
2500 mm
Výška
3160 mm
Výška podlahy
320 mm (1. - 2. dvere)
Rázvor
6000 mm
Počet dverí
2
Počet miest na sedenie
45 + 1
Pohotovostná hmotnosť
10960 kg
Celková hmotnosť
17800 kg
Motor
Volvo D7C 275, Euro 3, naftový preplňovaný 6-valec
Výkon motora
199 kW / 2200 rpm
Objem motora
7284 cm3
Krútiaci moment motora
1050 Nm / 1200 rpm
Maximálna rýchlosť
100 km/h
Prevodovka
ZF 5 HP 500, automatická, 5-stupňová s integrovaným retardérom
Polosamonosnú karosériu dvojnápravového autobusu zvarili z tenkostenných oceľových profilov a zvonku opláštili pozinkovanými plechmi Myriad. Predné a zadné čelo zhotovili z lakovaného sklolaminátu. Zasklenie vozidla realizovali determálnymi sklami technológiou lepenia. Naftový motor umiestnili naležato pod podlahou v zadnej časti vozidla. V pravej bočnici osadili dvojicu jednokrídlových výklopných dverí.
V interiéri osadili pre cestujúcich čalúnené vysoké nesklopné sedadlá v usporiadaní 2+2. Pracovisko vodiča vybavili polouzavretou kabínkou. Na osvetlenie interiéru použili žiarivkové telesá. Podlahu pokryli protišmykovou liatou krytinou.