Nízkopodlažný autobus s elektrickým pohonom predstavil český výrobca SOR Libchavy na výstave Autotec 2010, pričom elektrobus získal cenu Autotec Prix v kategórii Automobily a prípojné vozidlá. Vozidlo bolo vyvinuté v spolupráci s DP Ostrava a firmou Cegelec, ktorá dodala elektrickú výzbroj. Prvé dve vozidlá tohto typu boli dodané do Ostravy, tretie vyrobené vozidlo zakúpilo Tatranské dopravné družstvo pre projekt ekologického skibusu vo Vysokých Tatrách v zimnej sezóne 2010/2011. Zakúpeniu elektrobusu predchádzalo krátke testovanie ostravského prototypu v Tatrách v septembri 2010 Tatranským okrášľovacím spolkom, ktorý následne inicioval vznik Tatranského dopravného družstva za účelom prevádzkovania tejto ekologickej dopravy vo Vysokých Tatrách. Cestné vozidlo hromadnej dopravy s elektrickým pohonom sa tak na tatranské cesty vrátilo po 104 rokoch.
Prehľad vozidiel
Séria
Typ
Evidenčné čísla
Rok výroby
Sprevádzkovanie
Vyraďovanie
Počet
1.
SOR EBN 10.5
PP-017CL
2010
2011
2014
1
Spolu
2010
1
Technické parametre
Dĺžka
10370 mm
Šírka
2525 mm
Výška
2800 mm
Výška podlahy
360 mm
800 mm (vzadu)
Rázvor
6320 mm
Počet dverí
3
Počet miest na sedenie
19 + 1
Počet miest na státie
66
Celkový počet miest
85 + 1
Pohotovostná hmotnosť
10200 kg
Celková hmotnosť
16500 kg
Elektrická výzbroj
Cegelec
Motor
Pragoimex TAM 1052 C6B, asynchrónny, šesťpólový, kvapalinou chladený, 400 V
Výkon motora
120 kW, krátkodobo preťažiteľný na 200%
Počet motorov
1
Celkový výkon
120 kW
Krútiaci moment motora
835/1785 Nm
Maximálna rýchlosť
80 km/h
Riadenie
RBL C 500V, monoblokové, hydraulické
Nápravy
predná: SOR BN 004, nezávislé zavesenie kolies
zadná: Rába, tuhá
Elektrobus bol slávnostne predstavený 31.12.2010 v Tatranskej Lomnici, pričom dostal meno Lomničák. Prevádzkovaný bol počas svojej prvej zimnej sezóny od januára do marca 2011 na skibusovej linke medzi Tatranskými Zrubmi a Tatranskou Lomnicou.
Koncom jari a v lete 2011 sa vozidlo prezentovalo v dopravných podnikoch v Maďarsku, na Slovensku a v Česku. V lete 2014 bolo vozidlo testované v DSZO.