Prototyp autobusu Sirius zakúpila SAD Poprad v roku 2011 pre linky MHD v Poprade. Poprad sa tak stal prvým a zároveň jediným mestom na Slovensku, ktoré prevádzkovalo poschodový autobus na pravidelných linkách MHD. Aj druhý vyrobený autobus tohto typu sa zaradil do vozidlového parku popradskej MHD. Ostatní dopravcovia o takýto typ autobusu záujem neprejavili, preto jeho ďalšia výroba nepokračovala. Nerealizovala sa ani výroba plánovanej vyhliadkovej verzie bez strechy.
Séria | Typ | Evidenčné čísla | Rok výroby | Sprevádzkovanie | Vyraďovanie | Počet |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Troliga Bus Sirius | PP-846CM | 2010 | 2011 | 2017 | 1 |
2. | Troliga Bus Sirius | PP-683CP | 2010–2011 | 2011 | 2019 | 1 |
Spolu | 2010 – 2011 | 2 |
Dĺžka | 10500 mm |
---|---|
Šírka | 2500 mm |
Výška | 4200 mm |
Rázvor | 5835 mm |
Počet dverí | 2 |
Počet miest na sedenie | 55 + 1 (modrý)
53 + 1 (červený) |
Počet miest na státie | 31 (modrý)
35 (červený) |
Celkový počet miest | 86 + 1 (modrý)
88 + 1 (červený) |
Pohotovostná hmotnosť | 11970 kg (červený) |
Motor | Cummins ISBe280, Euro 5, naftový, kvapalinou chladený, preplňovaný radový šesťvalec s priamym vstrekovaním (modrý)
Cummins ISBe250, Euro 5, naftový, kvapalinou chladený, preplňovaný radový šesťvalec s priamym vstrekovaním (červený) |
Výkon motora | 205 kW / 2500 rpm (ISBe280)
184 kW / 2300 rpm (ISBe250) |
Objem motora | 6693 cm3 |
---|---|
Maximálna rýchlosť | 70 km/h |
Prevodovka | Allison T325R, automatická, 6-stupňová s integrovaným retardérom |
Riadenie | ZF Servocom 8098, hydraulické |
Nápravy | predná: ZF RL 75 EC, nezávislé zavesenie kolies
zadná: ZF AV 132/87, hnacia, portálová |
Pneumatiky | 275/70 R 22,5 |
Klimatizácia | Spheros Citysphere (červený) |
Chladiaci výkon klimatizácie | 2 x 3,8 kW |
1. | 2. | 3. | |||
---|---|---|---|---|---|
PP-846CM | do 2014 | PP-035DF | PP-842DF | ||
PP-683CP | PP-213DH | od 2015 |