Pre prepravu cestujúcich na ozubnicovej železnici zo Štrby na Štrbské Pleso boli v roku 1896 zakúpené štyri dvojnápravové prívesné osobné vozne z budapeštianskej firmy Ganz.
Séria |
Typ |
Evidenčné čísla |
Rok výroby |
Sprevádzkovanie |
Vyraďovanie |
Počet |
1. |
Ganz |
?, ?, ?, ? |
1896 |
1896 |
1936 |
4 |
Spolu |
1896 |
|
4 |
Päťtonové prívesné vozne mali 5 zastrešených oddielov pre cestujúcich. Každý oddiel mal na boku uzatvárateľný vstup. Na čele vozňa bola plošina pre brzdára, ktorý obsluhoval ručnú brzdu. Po streche vozňa viedlo signalizačné lanko, ktorým sa dorozumieval brzdár so strojvodcom.
Osobné vozne jazdili v jedno- alebo dvojvozňových súpravách s lokomotívou radenou na dolnom konci vlaku. Vozne jazdili do roku 1932, kedy bola prevádzka na železnici zastavená.
Ozubnicová železnica bola zrušená a demontovaná v roku 1936. Časť telesa trate bola neskôr využitá pri stavbe novej elektrickej zubačky.
Legenda a štatistika
? | vyradené vozidlo: 4 (100 %) |
Komentáre
K tomuto materiálu zatiaľ neboli pridané žiadne komentáre.