Nákladnú dopravu na Smokoveckej elektrickej vicinálnej železnici (T.V.V.) v prvých rokoch prevádzky zabezpečovali aj dva elektrické motorové nákladné vozne, ktoré vznikli prestavbou prívesných nákladných uzavretých vozňov zabudovaním elektrickej výzbroje. Prestavbu vykonala budapeštianska firma Ganz. Okrem nich bolo k dispozícii aj 8 malých prívesných nákladných vagónov na prevoz uhlia. Ďalšie prívesné nákladné vozne - v počte 18 plošinových štvornápravových vozňov a 4 oplenových - boli zakúpené okolo roku 1917 v súvislosti s odstraňovaním kalamitného dreva po veľkej veternej kalamite z 18. novembra 1915.
Séria |
Typ |
Evidenčné čísla |
Rok výroby |
Sprevádzkovanie |
Vyraďovanie |
Počet |
1. |
Ganz |
31 – 32 |
1908 |
|
(?) |
2 |
Spolu |
1908 |
|
2 |
Dvojnápravové nákladné vozne mali otvorené plošiny a uzavretý nákladný oddiel. Nákladné vozne mohli odviezť náklad s hmotnosťou 5000 kg, pričom úložný priestor mal obsah necelých 9 m2.
Vozne boli prestavané na motorové pravdepodobne ešte v roku 1908, nakoľko osobné motorové vozne #1-3 nepostačovali na prevoz nákladných vlakov. Pri zmene napájacieho napätia v roku 1912 boli elektrické nákladné vozne premenené vybratím elektrickej výzbroje opäť na prívesné nákladné vozne.
Skriňa vozňa #31 bola po vyradení odpredaná a umiestnená v záhradke pri železničnej trati vo Važci.
1. | 2. |
31 | | Z/u 2040 | |
32 | | Z/u 2041 | |
Komentáre
K tomuto materiálu zatiaľ neboli pridané žiadne komentáre.