imhd.sk
Poprad-Tatry
Bratislava
Banská Bystrica
Hlohovec
Košice
Liptovský Mikuláš
Martin
Nitra
Nové Zámky
Piešťany
Považská Bystrica
Prešov
Prievidza
Ružomberok
Senica
Skalica
Spišská Nová Ves
Trenčín
Trnava
Zvolen
Žilina
Slovensko a svet
Nájdi linku, zastávku, vozidlo, text
Najbližšia zastávka
Registrácia
Prihlásenie
Registrácia
Prihlásenie
imhd.sk
Menu
sk
English
Registrácia
Prihlásenie
Registrácia
Prihlásenie
Aktuality
Užitočné informácie
Bezbariérová doprava
S preukazom ŤZP
Preprava zvierat
Preprava bicyklov a lyží
Prepravný poriadok MHD Poprad
Prepravný poriadok železníc
Kontakty na dopravcov
Fotky a médiá
Diskusia
Vozidlá
História
Najbližšia zastávka
Jasná obloha
-5 °C
sk
English
Poprad-Tatry
Bratislava
Banská Bystrica
Hlohovec
Košice
Liptovský Mikuláš
Martin
Nitra
Nové Zámky
Piešťany
Považská Bystrica
Prešov
Prievidza
Ružomberok
Senica
Skalica
Spišská Nová Ves
Trenčín
Trnava
Zvolen
Žilina
Slovensko a svet
Novinky e-mailom
Zadajte váš e-mail
Pridať
Facebook
Twitter
Instagram
Smartfónová appka
Autorské práva
Podmienky
Súkromie
O imhd.sk
Kontakt
Powered by
Copyright © imhd.sk, 2000 – 2024
Cestovné
poriadky
Plánovač
cesty
Mapy
Cestovné
lístky
Menu
Galérie
›
Update
› Najstarší Alweg s pôvodnými vozidlami (2.12.2024)
Seattle Center Monorail bol postavený v rokoch 1961 - 1962 pre výstavu Century 21 a slúži dodnes
Seattle Center Monorail funguje s pôvodnými vozidlami systému Alweg
Interiér vozňa originálneho monorailu Alweg
Interiér vozňa originálneho monorailu Alweg
V roku 1988 bola otvorená nová konečná stanica monorailu, na fotografii je v podobe po rekonštrukcii v roku 2021
Interiér vozňa originálneho monorailu Alweg
Brány do stanice Seattle Center Monorail
Južná konečná stanica monorailu po jeho skrátení
Monorail nemá na trase žiadne zastávky, iba konečné stanice
Pásy monorailu sa pred južnou konečnou stanicou približujú, preto nie je možná súbežná obsluha posledného úseku oboma vozidlami
Pohľad zospodu na čelné vozidlo Alweg
Pohľad zospodu na vozidlá Alweg
Z dôvodu revitalizácie námestia bola pôvodná južná stanica v roku 1986 zatvorená, trať monorailu skrátená a v roku 1988 otvorená nová stanica, do ktorej sa vstupuje z 3. podlažia novej budovy
Vstup do vozňa cez automatické dvere
Pracovisko vodiča monorailu Alweg
Konečná stanica monorailu po jeho skrátení
Okolo trate monorailu v rokoch 1998 - 2000 vyrástli budovy Experience Music Project building (dnes Museum of Pop Culture), ktoré navrhol známy architekt Frank Gehry
Schéma 1,4 km dlhého monorailu
Konečná stanica monorailu s červeným vlakom, ktorý mal v danom čase dominantný tmavomodrý náter
Maximálna rýchlosť na trati monorailu je 72 km/h
Interiér vozňa originálneho monorailu Alweg
Fotografia zachytáva napájanie v spodnej časti pásu (700 V DC)
Vozidlá monorailu prežili viacero nehôd a aj požiar - vždy boli opravené za státisíce dolárov
Monorail pod Múzem popkultúry
Pôvodné vozne monorailu Alweg zapadajú do o takmer 40 rokov mladšej architektúry
Vyhľadávanie
Opis a lokalita
Číslo vozidla
Linka
Meno autora
Dátum od
Dátum do
Iba táto galéria
Vyhľadať
Návod pre pokročilé vyhľadávanie
nájdete tu
.
Triedenie
podľa dátumu
podľa evidenčného čísla, dátumu a linky
podľa dátumu uverejnenia
vzostupne
zostupne
Počet materiálov na stranu
100
200
500
neobmedzene
Zmeniť triedenie