Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Dušan #505:
v platnom GVD je VS obsadený 5:11 - 19:32, PL 7:00 - 18:00, TP 6:35 - 18:30 a VH 6:25 - 23:10.
Reakcia na: Kari #500:
Máš pravdu, zabudol som, že na Slovensku je už všetko pod Ž1. Tabuľky s krížom sú všade - aj v Starom Smokovci a na Štrbskom? A nebude problém aj v nich - nemusia byť pri NTR vyššej ako 60 už plnohodnotné predzvesťi?
Reakcia na: Kari #500:
Od koľkej je výluka dopravnej služby na výhybniach v úseku St.Sm. - PP ? Vopred dík za info ?
Reakcia na: S499.1023 #495:
Len som napísal podmienku na ich zrušenie, nie že súhlasím. Osobne som za zmeny, ktoré by smerovali k tomu, aby tam nemusel byť žiadny personál a vlaky sa mohli križovať.
Reakcia na: TeBeCe #499:
V BB zas nejaky poslanec mestskeho zastupitelstva pocas velmi mudrych reci o MHD nazval trolejbus elektrickou 😃
Reakcia na: S499.1023 #496:
Tak napriklad RegioSuky Brezno - Tisovec zastavuju nie na zaklade dotazu personalu, ale maju tlacitka. Dokonca to ma na BUSE taky "feature" ze po stlaceni toho tlacidla sa "zastavka na znamenie" zmeni na "zastavime" 🙂
Reakcia na: S499.1023 #498:
hej robota = peniaze. Nie vsak ked ti tratovi robotnici, nic nerobia. Takze ked im das nieco urobit, tak ta to stoji presne tolko ako ked sa ti flakaju.
Skutocne sa v zelezniciach nevyznam. (Preto sa pytam.)
Preco je základ pod stožiarové návestidlo taky drahy? Resp v com spociva, kedze to zrejme nebude len otom, vyliat jamu 1x1x1 meter betónom.
Reakcia na: S499.1023 #491:
osobne si myslím, že nad 60 km/h by sa dalo jazdiť len na úseku PT - VS, inde sú všade oblúky, resp. len krátke rovné úseky. Ale aj na tom úseku by som sa asi vyššou rýchlosťou bál ísť. Problémom môžu byť aj brzdiace %, ale to presne neviem. Na TEŽ sa namiesto predzvestí používajú Tabule s krížom.

Re #494 S499.1023: samovraty sú vo všetkých výhybniach. Žiaden predpis D3 už neexistuje, ale presne ako píšeš, tam kde sa križuje, musí byť výpravca (bohužiaľ). Vo všetkých výhybniach je v určitom čase výluka dopravnej služby, čo znamená, že vlak ide v medzistaničnom úseku napr. Poprad - Starý Smokovec.

Re #498 S499.1023: na presunutie tabuľky s krížom potrebuješ krompáč a kýbel betónu. Nie som si istý, či je niekde na TEŽ PZZ, pri ktorom by sa dala zvýšiť rýchlosť na 80 km/h a tým by bolo treba upravovať predzváňacie obvody...
Reakcia na: S499.1023 #492:
minule som zapocul v elektricke ako si turisti pochvalovali ten "trolejbus" ?
Reakcia na: Ámos #497:
Otázke celkom dobre nerozumiem, keďže robta = peniaze, ale rozhodne by to stálo dosť peňazí. Jeden základ pod stožiarové návesticdlo stojí cca. 1 milión...
Reakcia na: S499.1023 #491:
aha. dik za odpoved. a to by znamenalo vela penazi ci len vela roboty?
Reakcia na: Majo #490:
Na znamenie môže byť zastávka len pre tie vlaky, ktoré sú vedené sólo motorákom alebo majú dorozumievacie zariadenie pre cestujúcich.
Nikto sa neobabre, lebo zastávky na znamenie sa u železnice riadia inými pravidlami ako u MHD. Cestujúci sa nemusí nikde hlásiť ale musí kladne reagovať na dotaz personálu.
Reakcia na: AAA #487:
Hej, a potom sa určite dostaneš na intervalový grafikon...
Reakcia na: Dušan #485:
V niektorých výhybniach sú samovratné výhybky, v niektorých nie. TEŽ nie je moja srdcová záležitosť, takže neviem presne, kde sú a kde nie. Vo všeobecnosti - TEŽ-ka nie je riadená podľa predpisu D3, takže kde sa križuje, musí byť aj dopravný zamestnanec.
Reakcia na: Ámos #483:
Potreba prítomnosti výpravcu je daná typom zabezpečovacieho zariadenia.
Reakcia na: TeBeCe #476:
V Reflexe som v poslednom čase už dvakrát (od rôznych autorov) narazil na výraz "ozubená lanovka" ? .
Reakcia na: Ámos #469:
Pretože ešte existuje NTR, najvyššia traťová rýchlosť, a tú niekto "zabudol" zvýšiť. Vyžadovalo by to presťahovanie všetkých predzvestí hlavných návestidiel, nakoľko do NTR 60 je zábrzdná vzdialenosť 400 m, nad 60 (a do 100) je to 700 m a taktiež prenastavenie predzváňacích dôb na všetkých priecestiach s PZS a PZZ, keďže v súčasnosti sú predzváňacie doby nastavené na 60.
Reakcia na: Kari #489:
Na žiadnej trati ŽSR som ešte nevidel rozumný systém zastávok na znamenie. Ak je nejaká zastávka na znamenie, tak má byť po celý rok a pre všetky spoje. A nie, ako býva zvykom na Slovensku, že jeden vlak na zastávke zastavuje vždy, jeden vôbec, jeden na znamenie a jeden na znamenie od 1. VI. do 15. IX. Pokiaľ zrovna cestujúci nenosí so sebou všade knižný s CP a nevšimne si poznámku, môže sa dosť dobre obabrať. Alebo, ak bol nedajbože taký lenivý, že nestrávil 10 hodín svojho voľného času lepením 1. a 2. zmeny a ak je taký nevšímavý, že nečíta všetky vývesky rozvešané kade-tade po staniciach.
Reakcia na: Majo #486:
zastávky na znamenie sú na tratiach ŽSR bežné. Zbožňujem ľudí, ktorí niečo vymyslia a majú to v šuflíku lebo vopred vedia, že aj tak sa to nespraví... Ale tie vlkm navyše musí povoliť MDPT, nie ZSSK.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
advertisement