Doplním zo stránky SAD Poprad
28. Marec 2011
Oznam pre cestujúcu verejnosť v MHD Poprad!!!
Z dôvodu úplnej uzávierky Kežmarskej ulice v Poprade kvôli realizácii výstavby „D 110 00 Úprava miestnej komunikácie Továrenská“ oznamujeme váženej cestujúcej verejnosti, že od 04.04.2011 do 31.05.2011 (predpoklad ukončenia) bude MHD Poprad premávať podľa nasledujúcich cestovných poriadkov. Po ukončení výluky budú platiť pôvodné cestovné poriadky, platné do 04.04.2011. Hlavná zmena spočíva vo vynechaní zastávky Sp. Sobota, Mláky, pričom spoje budú zastávku obchádzať okolo zastávky Sp. Sobota, OkTan, a to v obidvoch smeroch. Ďakujeme za pochopenie operatívnej úpravy cestovného poriadku v MHD Poprad. http://www.sadpp.sk/poriadky.html
Od 4. 4. 2011 linky prechádzajúce Sp. Sobotou jazdia okolo Vagónky a Sp. Soboty, OkTan, z dôvodu úplnej uzávierky Kežmarskej ulice, na ktorej sa nachádza zastávka Sp. Sobota, Mláky.
Údaje z pokladne ti ale neukážu typický folklór cestujúcich v prímestských autobusoch - zapustenie koreňov pri zadných dverách a odmietnutie zaboha sa posunúť čo i len o milimeter ďalej dozadu. Potom sa celkom ľahko stane že autobus ktorému do naplnenia kapacity chýba ešte desať miest nepoberie. Pridaj si k tomu stáleho vodiča ktorý ma situáciu na háku a je dosť dobre možné že dopravca naozaj o ničom nevie.
otázka je, či to dopravca vôbec oznámil, lebo podľa jeho reakcie je to v norme. Ale to by sa malo z pokladní dať zistiť ako je bus vyťažený v danej zastávke. VUC si potom spí na ušiach/očiach. A výsledok je taký, že na PAL miznú kĺby, hoci ich je treba.
Však áno, ak sú splnené podmienky A - C, vzniká povinnosť. A ak ide o opakovaný problém jednoznačný vinník je VÚC, ktorý objednáva málo výkonov. Ako nevidím dôvod, aby dopravca za svoje robil spoje, ktoré by mal objednávať VÚC.
ja v tom chaos vôbec nemám, s týmto súhlasím (nie je to pre mňa nič nové), ale:
Hypotéza: má kumulatívne podmienky:
1. splnené podmienky podľa prepravného poriadku
2. umožňujú to prepravné podmienky (vymenované ďalej)
3. nebránia tomu príčiny, ktoré nemožno odvrátiť
a musia byť splnené naraz. V tomto prípade sa nejedná o náhodné preplnenie jedného spoja, ale o opakovaný jav, a teda tu bola daná možnosť odvrátenia. Takže môj záver je, že dopravca si neplní opakovane dopravnú povinnsoť voči cestujúcim a porušuje tým zákon, a pokiaľ o tom vie aj VÚC a je pasívne, asi to nebude vina cestujúceho, všakže? Takže, kde je podľa teba vinník ak so mnou nesúhlasíš? ?
Máš v tom trochu chaos. "Ak sú splnené podmienky podľa prepravného poriadku a umožňujú to prepravné podmienky, najmä technický stav, obsaditeľnosť alebo vyťažiteľnosť vozidla a spôsobilosť vodiča, 6) a nebránia tomu príčiny, ktoré nemožno odvrátiť," hypotéza
Dispozícia: "dopravca je povinný vykonať prepravu"
A podľa teórie platí, že dispozícia nastupuje, keď je splnená hypotéza. Teda ak sú splnené všetky podmienky v hypotéze, potom je dopravca povinný vykonať prepravu.
ešte taký detail, k tvojej legislatívnej skratke sa vyžaduje ešte splnenie kumulatívnej podmienky "a nebránia tomu príčiny, ktoré nemožno odvrátiť", čiže vis major. Toto ustanovenie zakotvuje povinnosť pre všetkých, aj kamionistu aj taxíka. A určite sa zhodneme obaja na tom, že tento opakujúci sa stav uvedený v danom článku je odvrátiteľný, a nie je to "vis major". Raz sa stať môže čokoľvek, ale nie opakovanie a v zásade už predvídateľne. ?
Problém tvojej argumentácie je to, že na konci § 4 ods. 2 sú slová "ďalej len "prepravná povinnosť"". Teda ide o legislatívnu skratku. Čo je to, definujú legislatívne pravidlá vlády v prílohe 2:
Legislatívnu skratku možno použiť len tam, kde má svoje opodstatnenie, najmä vtedy, keď sa slová, ktoré má skratka nahradiť, opakujú v texte viac ráz. Treba ju zaradiť na také miesto, kde sa skracované slová použijú prvý raz (nie však v názve zákona, v nadpise ustanovenia alebo v poznámke pod čiarou), a to slovami „(ďalej len „...“)“. Používa sa v prvom páde jednotného čísla a začína sa malým písmenom.
Legislatívna skratka musí byť výstižná a treba ju dôsledne používať v celom ďalšom texte právneho predpisu a v prílohách.
Z toho jasne vyplýva, že pojem prepravná povinnosť v § 8 ods. 2 je legislatívna skratka vysvetlená v § 4 ods. 2 a teda ten pojem znamená to isté, čo v § 4 ods. 2.. A ten zvyšok ustanovenia § 8 ods. 2 môže znamenať to, že dopravca nemôže dôchodcovi, Rómovi, alebo komukoľvek povedať, že ho neprepraví, teda použijúc slová zákona o doprave na dráhach, dopravca je povinný dopravu v autobusovej doprave vykonávať za transparentných a nediskriminačných podmienok.
smer na Zdiar a Lysu Polanu bol vzdy problemovy, najma v sezone, nieco som sa tam nacestoval pred 15-20 rokmi...malo spojov, kazdy jeden spoj preplneny, cestujuci ostavajuci na zastavkach...odvtedy sa nic nezmenilo, cestovny poriadok vyzera byt stale rovnaky, mozno este zopar spojov ubudlo, nejaki cestujuci sa presunuli do IGK....problem bude niekde inde ako v tych usetrenych par centoch...
"Poľské spoje sa prispôsobili ľuďom, nie ľudia im"
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
AAA