poľskí vodiči neberú nikoho nikomu, to sa iba slovenskí dopravcovia vysrali na slovenských cestujúcich a očakávajú, že cestujúci bude chodiť do práce a mimo miesta bývania ako sa rozhodne dopravca ?
ak ti to prezradí sám, nie je problém. Ale nie sú to slovenské kruhy (toľko nápoveda odo mňa z TN).
K téme: § 2 Podľa tohto zákona sa povoľuje podnikanie v autobusovej doprave, nákladnej cestnej doprave a v taxislužbe.
§ 4 sa vzťahuje na všetkých podľa vyššie uevdeného, teda aj kamión či taxík.
Avšak Druhá hlava "Pravidelná autobusová doprava" sa vzťahuje len na busíky. Preto má prednosť ustanovenie § 8 pre autobusovú dopravu (vykonávanú aj SAD-kami, či DP). Inak by bolo ustanovenie § 8 ods. 2 zbytočné a nemuslo sa tam ani uvádzať. Naviac, jasne uvádza, že prepravnú povinnosť má voči KAŽDÉMU CESTUJÚCEMU ..., a neuvádza žiadne obmedzenie. Tak sa trochu najprv zamysli, prečo ustanovenie § 8 hovorí o prepravnej povinnosti voči každému cestujúcemu. Ak by si mal mať pravdu ty, to ustanovenie neexistuje. § 4 počíta aj s inými dopravami ako autobusová, a preto je k nemu toto špeciálne ustanovenie § 8 v osobitnej stati. Preto hovorí aj o OSOBITNEJ POVINNOSTI DOPRAVCU, aby zdôraznil ich význam.
Pohrab sa trochu napr. v BB diskusii, a nájdeš cestu. Neobhajuj niekoho, kto nevie svoje povinnsoti plniť, alebo ich nechce plniť. Rozhodne nejde o situáciu, žeby ich nebol povinný plniť. SNáď som ti poskytol odstatočný výklad toho, ako to chápem aj ja. A keďže tieto veci riešim aj v praxi, dovolím si povedať, že to nie je len môj názor. ?
Ja vidím v § 8 ods. 2 na začiatku vety slová: "Dopravca má prepravnú povinnosť (§ 4 ods. 2) ". A pojem prepravná povinnosť je legislatívna skratka, ktorej plné znenie je v § 4 ods. 2. (Koniec § 4 ods. 2: (ďalej len "prepravná povinnosť").) Teda, aby sme sa vyhli nedorozumeniu, čo zahŕňa skratka "prepravná povinnosť" uvedená v § 4 ods. 2 podľa teba? Táto otázka platí aj pre kvorku.
A inak ak to nie je tajomstvom, rád by som vedel kvorkovo normálne meno, keďže sa pohybujem v právnických kruhoch a povedal by som, že väčšinu slovenských docentov práva minimálne z počutia poznám. Môžeš ho napísať aj na mail. No ešte radšej budem, ak mi svoju identitu odkryjete vy pán docent, ktorého na tomto portáli poznám len pod nickom "kvorka". ?
ešte raz čítaj, kvorka má pravdu. UStanovenie § 4 je všeobecné ustanovenie o tom, kedy je dopravca povinný vykonať prepravu ako takú. Zatiaľ čo ustanovenie § 8 je špeciálne (už z názvu vidno "osobitné povinnosti dopravcu") a tam čítaj odsek 2. ?
Uvádzam celé znenie: "Dopravca má prepravnú povinnosť (§ 4 ods. 2) voči každému cestujúcemu, ktorý sa chce prepraviť do zastávky na autobusovej linke a ktorý je v čase odchodu autobusu podľa cestovného poriadku na zastávke pripravený nastúpiť do autobusu."
Tým, že toto ustanovenie aj zahrňuje Tebou uvádzaný §4 ods. 2 to je už hádam jasné.
PS: kvorka je pán docent práva, a nezvykne sa mýliť ak ide o predpisy. Takže nabudúce odporúčam, aby si si prečítal viac, ako jeden-dva odstavce.
Re #1025 TLeonis: áno, to súhlasím. Aj tu vidno delitenstvo a porušovanie zákona v oblasti informačnej povinnosti dopravcu. Inak včera som videl o 11:40 kĺbak z Popradu smerujúci do Svitu (tuším PP-173AV).
Zákon to prirodzene pozná, len si ho treba prečítať: Ak sú splnené podmienky podľa prepravného poriadku a umožňujú to prepravné podmienky, najmä technický stav, obsaditeľnosť alebo vyťažiteľnosť vozidla a spôsobilosť vodiča, 6) a nebránia tomu príčiny, ktoré nemožno odvrátiť, dopravca je povinný vykonať prepravu (ďalej len "prepravná povinnosť"). (§ 4 ods. 2)
to si len tak plesol, že? Lebo zákon takúto výnimku nepozná ? Situácia sa má správne riešiť tak, že kapacita nesmie byť prekročená, v takomto rpípade ale je to dôvod na posilový spoj. Keby jazdila harmonika, je po probléme. Len by to chelu vôľu dopravcu a včasné informovanie objednávateľa. Odvolávať sa na objednané km je pekné, ale to neovplyvní zákonnú povinnosť.
Kĺbové autobusy sú nebezpečné, vybočujú z jazdného pruhu a vlečkami vraždia psíkov. Náhrada, dokonale bezpečný dvojpodlažák, sa už pripravuje na schválenie pre prevádzku s cestujúcimi ?
k článku - dopravca má prepravnú povinnsoť voči každému cestujúcemu, ktorý je včas na zastávke a čaká na daný spoj. Asi SAD PP ešte nečítala zákon č. 168/1996 Z.z. keď trepú o tom, že sa nič s tým nedá. Ak je prekročená kapacita, asi sú linky "mimo normy". Hlavne, že vyradia kĺbový autobus a náhrada nikde!
„Pripravujeme aj verziu s panoramatickým výhľadom bez strechy“.
pri troche neopatrnosti, priprava takeho vozidla nebude problem ?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
TEDOM-1103