Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Nodes #747:
teraz už áno; v dobe, keď som písal svoj príspevok, bol tu zverejnený nejaký iný CP. Jazdná doba PP - Dolný Smokovec bola 17 minút a Dolný Smokovec - Starý Smokovec tiež 17 minút. Na Štrbské Pleso to z PP trvalo 75 minút.

Re #745 Diggi + Re #744 kvorka: to je mi jasné, no už sa to vysvetlilo, chyba bola v CP.
No jak cumim, tak cumim, ale z Dolneho do Stareho vidim 7 minut.
Reakcia na: TA #743:
Z Dolneho do Stareho za 17 minut???
Reakcia na: TA #743:
A ktorý vlak? neverím, že všetky. Ak sa nahustí v špičke počet vlakov, isto bude viac križovaní a tým aj zdržanie. Ja to vítam, napríklad teraz vlak 8121 ísť je dosť o hubu a do Popradu som načas neprišiel ešte ani raz, problem je križovanie v Hagoch a kopec ľudí vďaka čomu rastie meškanie.
Reakcia na: TA #743:
prečože to predĺženie? Vyhýbanie sa s protismerom?
Trochu som sklamaný z nového grafikonu TEŽ. Intervalová doprava je síce pekná, ale predĺženie jazdnej doby do Starého Smokovca o 31 % ( 8 minút ) je dosť veľké mínus. Z Dolného Smokovca do Starého Smokovca za 17 minút by sa dalo prejsť aj peši. Aspoň, že ostatné úseky ostali približne s rovnakou jazdnou dobou.
Reakcia na: draxter #740:
No veď jeden klb bol z Popradu presunutý do Kežmarku, keďže tam ostali bez klbov
Reakcia na: TeBeCe #739:
Vidíš na ten som zabudol, na trhu nie je dlho. Ale tiež každý radšej podporí svojho výrobcu ak má takú možnosť nehovoriac o tom, že výrobca busov je aj majiteľ SAD Poprad a SAD Lučenec. Ale osobne sa teším, ja čo som sa tým Novoplanmi z PreOsu tak to bolo príjemne zvezenie či už na mestskom C12 ale aj prímeste PMC12
Reakcia na: Diggi #738:
mea culpa, chcel som napísať "do PP" namiesto "do PO". Aha, takže niečo nové sa objaví na našich cestách. Určite to potrebné je. Linky PP-Svit, PP-KK a pod sú pre kĺby ako stvorené.
Reakcia na: Diggi #738:
v ponuke je SOR NC 18....ale PP si radsej zostroji svoje prototypy...
Reakcia na: draxter #737:
nie z Prešova ? ale z PreOsu - výrobcu Novoplanov. Uznajme si, že v Poprade a iste aj inde sú klby stále potrebné a na prímestskej doprave momentálne u nás nič v prijateľnej ponuke nie je a len dožívajú C744
Reakcia na: Diggi #736:
skadiaľ by to mal prísť do PO kĺb? A aký typ?
Reakcia na: TeBeCe #734:
Klbaky dojazdili v tomto roku tuším, že 2 a v premávke ostali len 3. Problém sú spoje do Svitu, ktoré namiesto klbu teraz vykonávajú Novoplany avšak zdvojene. Teda idú 2 busy takmer súčasne, takže uvidíme, uplatnenie si možno nájde aj keď osobne sa viac teším na klbák z Preosu.
Reakcia na: toso0077 #733:
MANov má byť 12, z toho sa mi zdá že len 8 plne nízkopodlažne. Na MHD sú ešte 2 Novoplany C12 takže ďalší Novoplan by už bol podľa mňa zbytočný a navyše. Uvidíme možno sa tu objaví.
http://firmy.etrend.sk/firmy-nefinancny-sektor/v-poprade-budu-jazdit-doubledeckery.html

V Poprade budú jazdiť doubledeckre
Prešovská firma Troliga Bus spustila po licenčných autobusoch aj produkciu svojich modelov

Prešovská spoločnosť Troliga Bus tento týždeň oficiálne otvorila fabriku na výrobu autobusov v bývalom areáli levočskej SAD. Autobusov tejto značky už na lokálnych linkách po Slovensku jazdí vyše sto. Firma v Levoči už dlhšie montovala prímestské a mestské autobusy v licencii Novoplanu. No už niekoľko týždňov má od Ministerstva dopravy, pôšt a telekomunikácií SR homogenizované vlastné typy.

Okrem slovenských dopravcov chce Troliga svoje autobusy aj vyvážať. Jej konateľ Marián Troliga hovorí, že firma je aktívna v Anglicku či Maďarsku. Tento rok vyrobia vyše 60 autobusov a plánujú tržby takmer desať miliónov eur. V levočskom závode pracuje 115 ľudí. M. Troliga pripomína, že firma má dlhodobé odberateľské kontrakty a zabezpečený odbyt aj na budúci rok, preto by mohol aj počet zamestnancov rásť. Zatiaľ má v ponuke mestský a medzimestský model autobusu, vyvíjané sú aj menšie typy. No aj dvojposchodový autobus, takzvaný doubledecker v retro štýle. Aj keď by sa mohol tento typ uplatniť najmä na Britských ostrovoch, M. Troliga hovorí, že prvé kusy budú už budúci rok jazdiť v Poprade.

Nová hala, ktorej kapacita je 360 autobusov, by pritom nemala slúžiť iba na výrobu autobusov, jej časť je určená na ich vývoj. Ako budúcu výzvu konštruktérskeho tímu spoločnosti vidí M. Troliga akumulátorový autobus, teda poháňaný elektrinou. Zatiaľ prakticky do všetkých svojich autobusov montuje firma americké dieselové motory Cummins.
Reakcia na: Diggi #732:
tak to MHD v Poprade gratulujem ku kvalitným autobusom, akým zatial na Slovensku nebolo chýru, som rád že neobnovujete VP pomocou velmi kazových Citelisov...MAN je kvalita a som rád, že MHD v Poprade si za to pripláca
Reakcia na: toso0077 #731:
V Poprade nejazdí a možno ani nebude. Má len náter MHD ako busy v Poprade, takže na mhd sa môže objaviť aj v Levoči. Nejazdí zatiaľ preto, že je to nový typ a musel podstúpiť skúšky v Bratislave rsp. okolí odkiaľ sa len nedávno vrátil.
Poprad čaká na MHD v tomto roku ďalšie 4 MANy
viete mi povedať ludia z Popradu aký je ten Troliga Leonis???ten čo u vás jazdí ako MHD???
Reakcia na: Ivan3 #729:
Ježíšikriste, přestaň tady plácat nesmysly. Tramvaj podle žádného zákona ani v ČR ani v SR není vlak ve smyslu "dráha železniční". Dej si co chceš do jakého pytle chceš, když chceš třeba do kategorie "žebřiňák bez záchodu" ale nesnaž se tady nikomu vnutit, že TEŽ je tramvaj. Není, jen se jí tak říká.
Reakcia na: AAA #725:
Ale to já právě vím a právě o tom píši. Jen my jde o vnitřní členění, které není danné zákonem. Nevím jak na SLovensku, ale v Česku je dle zákona vlakem nejen železnice, metro či tramvaje, ale patří tam i trolejbusy. A v Ústí nad Labem trolejbusy hlásí třeba toto: "Vlak jede do vozovny Velebudice". Ale S499.1023 mě napadl, že samozřejmě je TEŽ podle zákona vlakem, jenže to je i TT v Košicích a Bratislavě a nikdo by přeci netvrdil, že z Hlavní stanice do Ružinova se jezdí vlakem. Mně jen šlo o to, jestli ozubnicu mám dát do pytle s TEŹ a spol. čili "nevlaku" a nebo jestli tu ozubnicu mám dát do pytle s železničními tratěmi jako je třeb a Trstenná-Kraľovany či Bratislava-Žilina. O víc mi nešlo. A také jsem napsal o zkušenostech, kdy v železničních vagonéch jsou záchody a v tramvajových vozech záchody nejsou.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
advertisement