Viko & Duški: Vaše predpoklady o Karsanoch dostávajú reálne kontúry. Dnes som v Poprade na AS zhliadol 2 nové vozidlá tohto typu. Súdiac podľa ich náteru, mali by sa zaradiť na MHD.
Zaujímavé je, že medzi nimi ležiaci (výr. číslom i registráciou) 522CG klímu nemá.
V každom prípade, klíma a BUS Karpaty mi nejde dokopy, vzhľadom na sparťanskú výbavu neskoršie kupovaných SORiek. Klímy bralo z typických zákazníkov len Humenné.
Ešte som vysledoval jeden možný hint, ktorý by ti teoreticky mohol oživiť spomienku - v. č. 039/09 až 042/09 (čiže PP-167,168,169 a 177 CI) sú registrované až koncom mája 2010, vyše dva mesiace po prešovskej pätici nasledovných v. č.
Fuuu to bolo davno...pamatam len, ze este Novoplany 521CG a 523CG neboli urcene pre SAD PP. Niektora zo SADiek ich neprevzala. Ci to bola BUS Karpaty neviem, ale je to mozne kedze v tom case dostali Novoplany v PO aj HE. Su to asi jedine vozy co maju klimu prave preto, ze neboli urcene pre PP. Rsp vsetko co ma klimu malo ist niekam inam.
Trocha splietaš jablká s hruškami. Buskarpatské Autosany sú z rokov 2006-7, podpora Troligu cez kraj sa objavila s podpisom nových zmlúv v roku 2009, kedy sa začalo isté percento dotácií viazať na obnovu (čítal som, že prvý rok dokonca 40%, ale zdá sa mi to hrozne veľa tak neviem) aby sa priblížili max. veku 16r.
861.008 #1495 - keby si si spomenul na ďalšie podrobnosti (alebo ma aspoň vedel odkázať), dosť by som sa potešil ?
Aj BUS Karpaty mali mat tieto vozy ale ich odmietli prevziat uz neviem na zaklade coho..aj som vedel cisla vozov co tam mali ist...mozno aj to bol dovod, preco nakupili vyradene vozy z Liorbusu.
Teraz ale nenápadne podsúvaš tézu, že prepojenosť VÚC-dopravca a dopravca-výrobca je niečo ojedinelé a náhodne spôsobené prítomnosťou jedného človeka.
Lenže vidiac počíňanie v iných krajoch, tam je to isté len v bledomodrom. Bezzubý VÚC s vplyvom správnych ľudí a konexiami na správne oblasti, extrémne podelený trh, zaujímavé väzby do mestečka pri Mochovciach, akože spásonosné súťaženie s pofidérnym výsledkom... Kým sa nezmení širšie nastavenie spoločnosti, výmena jedného panáka za iného veľa nevyrieši, lebo nitky v pozadí sa nepotrhajú.
A úprimne, východ si volí istoty príliš dlho, ale ľudia stále nechápu, kam ich to vedie. Ale to už je mimo rámec toho fóra.
-----
(poznámka pod čiarou - PO a HE boli tiež o nekalosti? Neboli to skôr vytĺkané politické body formou zamestnanosť, obnova za lacno, domáci priemysel? Lebo veď to by tiež išli popradskou cestou a nevrátili sa k iným, či? A hlavne do toho vôbec nezapadá Lučenec či Žilina)
Vo voľbách do VÚC treba zabrániť, aby opäť vyhral Peter Chudík (terajší župan za stranu SMER SD). Len vďaka nemu má Troliga v okresoch Poprad, Levoča a Kežmarok taký monopol. Netreba ani zabúdať na to, vďaka komu majú dopravcovia SAD Prešov a SAD Humenné niekoľko autobusov od firmy Troliga Bus.
Čisto teoreticky, možno to ešte len nie je dohodnuté s mestom. Stále máme len polku roka, ešte je kedy rokovať, schvaľovať, meniť rozpočet... Schyľuje sa ku komunálnym voľbám a mestským politikom by sa vylepšenie PR v podobe krstenia a strihania pások určite hodilo.
Informoval som sa aj na mestskom úrade, konkrétne u viceprimátora Wzoša, či nevie niečo viac o tíchto vozoch (pretože sa dostala ku mne informácia, že Troliga mieni nakupovať nové vozy pre MHD Poprad). Viceprimátor mi túto informáciu vyvrátil. Povedal, že nákup nových vozidiel určuje mestské zastupiteľstvo, ktoré tento návrh o kúpe musí schváliť.
Neviem, či to je len fáma alebo fakt, ale počul som hypotézu, že jeden Karsan stojí v dielňach SAD na Hraničnej ul. v Poprade. Už asi dva mesiace tam nesmú chodiť vodiči si robiť ani údržbu na voze. Len nedávno začali na SADke nové poriadky; boli dosadené dve nové ekonómky, resp. osoby z odvetvia ekonomiky a medzi AS a areálom SAD v Poprade jazdí nejaký týpek na Porsche Cayenne. No uvidíme, čo to ešte bude.
Troliga bus spustil novú verziu stránky, texty síce pomenili menej než by sa žiadalo, ale miesto univerzál obrázku Fenixa tam pribudli vcelku pekné fotky prevádzkových vozov spod tatranských končiarov.
Hlavne ma však šokovala nová sekcia - vyzerá to, že idú skúšať šťastie s distribúciou tureckých midibusov Karsan... Vie sa niečo viac v miestnych končinách?
Tak som pozrel zoznam vydaných homologizácií a typových schválení, ale nič nové od Troligu tam nepribudlo - ani ako nové, ani ako rozšírenie existujúceho.
S tým Ruskom je to tiež také všelijaké - už mali minimálne dve tamojšie fabriky ma kooperáciu, ale s prvou to padlo a v druhej to tiež nevyzerá na skutky. Dva známe vozy z r. 2012, čo tam šli, mali motory Euro4+, takže na pokračovanie výroby nepotrebujú čakať na novú administratívu, akurát nechápem, ako sa zvládlo prihlásiť ich s takou normou u nás a až následne exportovať.
Zaujímavé však je, že pre Pegasus je od 11/2012 rozšírené schválenie aj pre motor Iveco. Vie sa o voze v takej verzii?
----
Duški: tvoja pochybnosť ohľadom schválenia je čisto názorová alebo sú tam dáke vážne prekážky?
To je jasné, ale neviem o nejakom meste, kde by cesty neboli cestami...
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.