A po novom, ak prejde návrh zákona, by to mala byť špeciálna dráha, čo je vcelku vhodné. Aj keď na druhej strane zaraďovať do jedného typu dráh košickú pioniersku železnicu, TEŽ a budúcu petržalskú električku je dosť divné, preto by som tie dráhy skôr nazval "dráhy, ktoré nepatria do žiadnej inej kategórie".
Slovo vlak neznamená, že sa musí jednať o železnicu. To o akú dráhu ide je dané zákonom, vyhláškami, STN, právnymi predpismi ES a EÚ a rozhodnutiami príslušných správnych orgánov.
skusim takto. Ludovo, aj medzi zelezniciarmi, aj medzi obyvatelmi, je v Tatrach elektricka. Ale oficialne je to zeleznica. Zrejme prospekty vychdzali prave z toho ludoveho oznacenia.
Takhle. jde asi i o charakter dopravy a pro co slouží. Známej pracuje na krajským úřadě v dopravní sekci a ten taky zná zákony o drahách a tam je vlak nejen pro "vlak", ale i pro metro, tramvaj a dokonce i trolejbus. Jde mi spíš o vnitřní členění, které není dáno zákonem.
Možná v té Vídni se jedná o S-bahn městskou železnici, kterou bych do "vlaku" v užším slova smyslu nezahrnoval.
Jen bych dodal, že v případě Tater a T.Teplic prospěkty vždy hovořily o místní tramvajové dopravě a nikoliv o vláčcích. Teda ty prospekty, které jsem měl k dispozici.
A možná, záleží na tom, že o zákon ve které zemi se jedná. Je možné, že ve státě Laos podle jejich zákona je každá dráha bez záchodu skutečně tramvaj. ?
Takže podle tebe třeba Regiosprinter 1 Vogtlandbahnu byl před rekonstrukcí (dosazení WC) tramvají, zatímco tramvaj z Krefeldu do Düsseldorfu je vlak? Hafo starých železničních vagónů ve Velké Británii, které nemají WC, jsou tramvaje?
Pozemní lanové dráhy patří do lanových drah - jaký to údiv! V Karlových Varech, na Petříně, v zoologické zahradě i na Hrebienok.
Ono by stačilo nastudovat si zákon o dráhách a neplevelit tady s nesmyslnými dohady.
Ale platí takové pravidlo nepsané, že každý vagon pro osobní železniční dopravu je vybaven wc a naopak, že tramvaje nikdy wc nemají.
To je zvláštní, že TT-TP a ED VT jsou považovány za železnici a ne za tramvaje, protože dřív se psávalo v průvodci např. že vás od nádraží čsd do lázni sveze místní tramvaj, stejně tak se o tom psalo i dopravě z Popradu do středisek nahoru, tak jako se jezdilo dřív od nádraží Mariánské Lázně tramvají do lázeňské části. Tak je mi to divný.
Když jsem pak zjistil, že zubačka nemá wc ve vagonech, tak jsem z toho usoudil jestli to náhodou není ozubnicová tramvaj. Trošku mi to připomíná ty elektrické dráhy charakterem zaniklé slezské zemské dráhy na severovýchodní Moravě a ve Slezsku spojující zdejší města a vesnice.
Třeba pozemní lanové dráhy v Karlových Varech a Praze myslím taky patří do tramvají. Tak proto. A patří třeba lanovka na Hrebienok taky do tramvají nebo ne?
Ani jedna z nich (a dokonce ani trať Trenčianska Teplá - Trenčianske Teplice) není podle zákona o dráhách dráhou tramvajovou. A o třídění podle záchodu jsem fakt ještě neslyšel.
Jen otázka. Ta ozubnička. To se počítá mezi tramvaje, když tam nemá ve vagonech záchody, jako jsou ve vlaku běžné, nebo se počítámezi vlaky i přes chybějící wc? Jen se ptám, protože elektrický neozubený vláček je povaován za tramvaj od počátku existence a wc tam taky nemá.
PePa news: lanovka na hrebienok nepremava do soboty 9:00, elektricka premava oddnes po vysne hagy, dalej na pleso jazdi NAD. zubacka nadalej nepremava.
S499.1023