Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Valec #522:
Som rád, že v TLD chápu, že za dobrého počasia je to dobrý biznis a lanovka už cez víkend premávala. V nedeľu boli dokonca lístky vypredané už o 11tej (možno je to bežný jav, ja som tam bol prvý raz v živote).

BTW, od dnes do štvrtka je traťová výluka TEŽ v úseku Starý Smokovec - Vyšné Hágy.
Reply on: gardener #526:
Nie som admin, ale taku fotku/take fotky si pozriem rad. ?
Brali by ste do galérie aj fotky macka čo navštívil ŽST Starý Smokovec 7.10.? ?
V Poprade videna Karosa B 741 s ceskymi znackami.
Reply on: TeBeCe #523:
Pri dnešných cenách by sa ti to už nemohlo stať. ?
Reply on: Valec #522:
ja som pred desiatimi rokmi chcel ist visutou lanovkou na skalnate, ale mal som len velky peniaz, za ktory mi nechceli predat listok 😞 a nebolo kde rozmenit, tak som si to rozmyslel a potom som sa uz viac neodviezol...
Reply on: Dušan #521:
Jééj, čo by som dal za taký zážitok. Ja keď som v Tatrách, tak mám vždy len zážitok z vypnutej (resp. zrušenej) lanovky. Ešteže sa tá pozemná vymenila, aspoň nejaký rozdiel oproti minulému roku.
Reply on: Valec #520:
To keď som sa ja vybral na Lomničák pred desiatimi rokmi, tak nepremávala kabínka na Skalnaté, preto bolo treba ísť na starej visutej lanovke a veru bol to zážitok, lebo sme sa v nej viezli iba dvaja cestujúci, na lanovke na Lomničák pribudli sudy s vodou a hore nás povodili aj po observatóriu ?
"Visutá lanovka zo Skalnatého plesa na Lomnický štít bude v termíne 6.-12.10. 2008 mimo prevádzky z dôvodu technickej údržby lán a trate."

Prečo keď sa ja vyberiem do Tatier, tak buď tá lanovka nepremáva kvôli počasiu, alebo kvôli nejakej debilnej výluke. ? ? ☠
Ešte snáď jednu vec. Myslím, že problém TEŽ a celej dopravy v Tatrách je niekde úplne inde, ako v maximálnej rýchlosti, ktorá by možno skrátila jazdnú dobu o rádovo o pár minút. Kľúč od riešenia držia samotní Tatranci, VÚC, štát a ŽSR spolu so ZSSK. Kým sa nevyriešia podstatné veci, toto čo tu riešime sú len detaily.
Reply on: Majo #516:
no a naopak z tvojich príspevkov mi je jasné, že nemáš páru o tom, čo píšeš, napr. o dynamike jazdy. Samozrejme, že keby sa narovnala trať, dalo by sa jazdiť rýchlejšie, sám som to tu písal nie raz. Ja som popisoval súčasný stav, pričom zvýšiť rýchlosť zo 60 na 80 na pár metroch fakt nemá význam. A s tou energiou naozaj píšeš nezmysly. Koľko minút by sa usporilo z PP do SSm? 1-2? To mi fakt všetci prejdú do áut, keď dnes ide TEŽ pol hodinu a autom si tam za 10-15 minút... Električkami jazdím celkom pravidelne, a to po celej Európe.
Reply on: Majo #516:
Na trati Veľký Slavkov - Nová Lesná sa možno dá ísť 80 km/h, ale naozaj iba chvíľu. Skôr sa len rozbehneš a hneď musíš brzdiť, kôli častým zákrutám. Ale Poprad - Veľký Slavkov v pohode. Pri cintoríne, kde je nová trať ani nevieš, že ideš a na starších koľajniciach to nemáš s veľkými rozdielmi.
Neviem, či som dobre pochopil, ale pokiaľ áno, tak musím poznamenať, že v Košiciach sa jazdí dosť rýchlo. Minule som videl, ako pri Železníkoch prešiel vodič s KT8D5.RN2 cez nejaký výmol asi 60 km/h. A keby len cez výmol... ?
Reply on: Kari #514:
Aha, z tohto príspevku mi je už úplne jasné, že si železničiar. 80 km/h by sa okrem úseku Poprad - Veľký Slavkov dala dosiahnuť aj medzi Slavkovom a Novou Lesnou. Ale po narovnaní niektorých úsekov aj inde. A ak máš 1000-metrový úsek s 80-kou, nemusíš hneď po rozbehnutí na 80 km/h brzdiť. S tou Tvojou elementárnou ekonomikou a extrémne úspornou jazdou choď na nejakú bohom zabudnutú lokálku (na jednu z tých posledných nezrušených ? ). Lebo ak budeš jazdiť tak, aby si usporil čo najviac elektrickej energie, docieliš akurát to, že si odoženieš cestujúcich do rýchlejších áut a autobusov a električku bude chodiť prázdna. Ale čo na tom, že bude prázdna, však si usporil elektrickú energiu, nie? ? Mimochodom, z Tvojich posledných dvoch viet mám pocit, že si v živote električkou v meste nešiel, možno tak v Košiciach. Lebo pomaly v každom meste sa bežne jazdí aspoň 60 km/h aj v úsekoch so stúpaním väčším ako na TEŽ.
Reply on: Kari #514:
v poslednej vete som mal na mysli električky MHD ?
Reply on: Majo #513:
hlavne dobre poznám trate TEŽ. A dačo viem aj o dynamike jazdy. Schválne napíš, kde na TEŽ okrem PP - VS by sa dala dosiahnuť rýchlosť 80. A rozbehnúť niekde na 80, aby si hneď zabrzdil do zastávky, je energeticky náročné a úspora môže byť fakt 1 minúta, pre to sa rekonštrukcia trate neoplatí. To nie je zmýšľanie, to je elementárna ekonomika. Okrem toho, žeby električky nejako moc jazdili 60-kou? A najmä na veľkých stúpaniach?
Reply on: Kari #509:
Ty si železničiar alebo sa aspoň motáš okolo železnice, že? Lebo máš také zmýšľanie... Keď sa električkám v mestách oplatí na 400 m úsekoch rozbiehať na 60 km/h, prečo by sa na TEŽ-ke na 1000 m úseku neoplatilo na 80 km/h?
Reply on: Kari #511:
Radšej mal povedať, že šla na povinnú preventívnu prehliadku k zubárovi ?
Reply on: Nodes #510:
si im mal povedať, že zubačka predsa jazdí na Hrebienok, lebo je to do kopca ?

myslím že technicky by to šlo, ale netuším za koľko, nie som na to odborník. Otázka je úspora - 1-2 minúty?
Reply on: TeBeCe #499:
Minule sa ma v Smokovci jedna slecna pytala ukazujuc na skuplovane 425ky do Popradu: "Prosim Vas, ide tato zubacka na Strbske Pleso?"

KARI: Bolo by technicky moze a ked ano, za kolko penazi, zvysit NTR PP - VS na 70?
Reply on: S499.1023 #507:
nemyslím si, že v úseku pred ŠP alebo SSm zo všetkých 3 smerov by sa mohla dať rýchlosť vyššia ako 60 km/h - aj dnes je nižšia, daná smerovými a sklonovými pomermi, resp. pri vzdialenosti SSm - NSm cca 600 m, SSm - Pekná Výhliadka cca 1 km je zvyšovanie rýchlosti zbytočné.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.
advertisement