Neirituje iba mna Igor. Pozri sa na to ako to vyzera - porovnaj to s predchodcom, porovnaj to s "nasledovnikom", porovnaj to uplne kludne aj so starou, ci novou pozemnou lanovkou na Hrebienok - vsetko vcelku pekny dizajn. Ale TOTO? Sak zas uznaj...
Už po 21 rokoch ti to začalo vadiť? Predpokladám, že tvoj vkus by vhodne saturovali výtvory Martinskej Psychiatrickej, keď ťa tak irituje bežná krabica, ktorá o. i. špatí celú civilizovanú Európu a v takom Švajčiarsku im kvôli tomu výrazne narácstla suicidita obyvateľstva, ktoré sa po zhliadnutí krabice húfne vrhá do priepastí.
"Ešte v roku 1968, počas výstavby novej zubačkovej trate, dodala švajčiarska firma Asper, motorový vozeň (drezina) na údržbu troleja MU 20.0001 (889 951-0), ktorý sa používal jak na ozubnicovej, tak i na adhéznych tratiach TEŽ. Mal pohon na obe nápravy, jak ozubnicový, tak i adhézny. Jeho dĺžka bola len 2940 mm, výkon motora 29 kW. Bol súčasťou dodávky vozidiel pre zubačku. Píšem v minulom čase, teda že sa používal, pretože už sa nepoužíva. Toto šikovné a unikátne vozidlo skončilo svoju životnú púť pri vážnej dopravnej nehode v piatok 1. februára 1991 na pravé poludnie, medzi Tatranskou Poliankou a Vyšnými Hágmi. Vozidlo sa po chybe výpravkyne, čelne zrazilo na šírej trati v kilometri 17,270 s električkou 420 958-1. Bolo tak vážne poškodené, že jeho oprava, vzhľadom na to, že sa jednalo o atypický výrobok zo zahraničia, by bola nerentabilná. Vodič vozidla utrpel vážne zranenia, vlakvedúci bol zranený ľahšie. Mali šťastie, že išli plošinou napred. V opačnom prípade by to asi neprežili." https://www.facebook.com/groups/365937803517677/permalink/3162301997214563/
N/A