Čiastočne nízkopodlažný autobus štandardnej dĺžky Irisbus Crossway LE 12M bol predstavený v roku 2007. Autobusy sa vyrábali v závode Irisbus Iveco vo Vysokom Mýte. Irisbus doposiaľ Low Entry autobusy nevyrábal. Spoločnosť Iveco predstavila v roku 2008 zástupcom dopravcu a mesta typ Citelis a Crossway. Dopravca sa vzhľadom na nižšiu cenu rozhodol práve pre typ Crossway LE 12M a následne zakúpil šesť kusov týchto autobusov.
Na pozváranom ráme podvozku postavili bočné steny karosérie z trubkovej konštrukcie, strechu a predné čelo vyrobili z lisovanej ocele, na zadné čelo použili kombinované materiály. Antikoróznu ochranu zabezpečili ponorením do kataforézneho kúpeľa a vrchným náterom z polyuretánovej živice. Naftový motor poháňajúci zadnú nápravu umiestnili naležato v zadnej časti pod podlahou. V pravej bočnici osadili trojicu dvojkrídlových výklopných dverí s elektropneumatickým pohonom. Zasklenie vozidla previedli technológiou lepenia, pričom použili tónované sklá.
V interiéri osadili pre cestujúcich plastové sedadlá STER s textilným poťahom, v prednej časti v usporiadaní 1+1, v zvýšenej časti 2+2. Podlahu pokryli protišmykovou PVC krytinou. Bočnice a strop v interiéri obložili laminovanými panelmi. Na deliacie priečky využili laminát. Pracovisko vodiča oddelili jednoduchou uzatvárateľnou kabínkou. Priestor pre kočík a invalidný vozík vyčlenili oproti druhým dverám, pri ktorých zároveň osadili manuálnu výklopnú plošinu.
Vetranie interiéru zabezpečili výklopnými časťami bočných okien, dvoma stropnými vetrákmi a odsávaním vzduchu v zadnej časti. Vykurovanie riešili teplovzdušnými radiátormi a nezávislým kúrením. Na osvetlenie použili žiarovkové stropné svietidlá, nástupný priestor pri dverách vyriešili diódovým osvetlením. Informovanosť cestujúcich zabezpečili informačným systémom EMtest. Vozidlá nalakovali bielou farbou a doplnili o nálepky dopravcu eurobus - CITY.
Prevádzka
Vozidlá boli slávnostne predstavené obyvateľom mesta dňa 12. decembra 2008.
Vozidla boli zaradené na všetky turnusové (každodenné) výkony a obsluhovali prevažne linky 1, 3, 4, 5 ,8 a 15. Postupne so zaraďovaním nových autobusov SOR po roku 2014 sa začali vozidlá odsúvať na krátke zmeny, (#KE-816GG, KE-931GG, KE-776GG) kde nahradili staré Karosy B732.
V roku 2023 bol na linky MHD preradený Crossway LE 12M #KE-108HP z prímestskej dopravy ako záložné vozidlo.
Vyraďovanie a likvidácia
Autobusy boli vyradené po sprevádzkovaní nových autobusov Iveco Urbanway 12M v auguste 2023.