Agora bola dlhodobo odstavená pre rôznorodé poruchy. Ale dnes som mal konečne možnosť sa ňou previezť. ? Už bolo na čase, naposledy som ňou šiel 30. januára 2013. Odstavená bola tuším od februára resp. marca 2013.
V súčasnosti jazdí tie spoje, ktoré mala doposiaľ Karosa B732 KE-238AM.
Mala by teda jazdiť takto:
L8 o 6:00 hod. zo sídl. Západ
L8 o 6:25 hod. zo sídl. Východ
L8 o 6:40 hod. zo sídl. Západ
L13 o 7:00 hod. z Ferčekovce, Muráňska č.64
L8 o 9:30 hod. zo sídl. Východ
L8 o 9:50 hod. zo sídl. Západ
L8 o 10:30 hod. zo sídl. Východ
L8 o 10:50 hod. zo sídl. Západ
L8 o 13:45 hod. zo sídl. Východ
L8 o 14:10 hod. zo sídl. Západ
L15 o 14:30 hod. zo sídl. Východ
L4 o 15:20 hod. zo sídl. Východ
L8 o 16:10 hod. zo sídl. Východ
L8 o 16:30 hod. zo sídl. Západ
Malo by to tak byť, úplne istý si však nie som, takže ak má niekto lepšie info môže doplniť ?
Agore želám veľa šťastných kilometrov a hlavne, aby nám pojazdila teraz už trochu dlhšie.
Včera som si už myslel, že sa na nej znova niečo pokazilo. O 9:50 hod. šiel na L8 dokonca Citybus KE-057FT. Ale Agora sa potom ešte toho dňa vrátila späť na cesty.
Zdravím, vedel by mi niekto, prosím, napísať počet vozidiel prímestskej dopravy SN závodu eurobusu (prípadne aj Krompachy, ak by niekto vedel) zaradených do turnusov + zálohy v pracovných/voľných dňoch?
Tak to áno, krajské mestá majú iný dopyt, dlhšiu špičku, atď.. a pokiaľ sa má tlačiť 90 ľudí v sóle zatiaľ čo vo vozovni stojí funkčný kĺb, tak to je niekde chyba..
samozrejme, pre SN to kľudne stačí, asi aj pre PB, ale v mestách ako TN,NR či BB je dopyt určite dlhšie, aj špičky nie sú len medzi 13:30 a 15:30. V TN sa určite oproti minulým rokom posunula, žiaľ kĺbaky sa zredukovali na 4, minulý rok sa zredukoval aj CP nosnej "linky" 1+22, takže tam je potreba dlhšej prevádzky. Ale kľudne, ak to v SN stačí, potom ok. Väčšie mestá však musia dbať aj na komfort, pretože ak jazdí sólo s 90 cestujúcimi, je to už na zamyslenie prečo nejde kĺb, ak je k dispozícii, potom sa nečudujme že pretrváva odliv do IAD.
Súvisí, ale poviem za PB.
Medzi 12:30 a 14:00 je preplnená, resp. slušne obsadená väčšina spojov či už sólo alebo kĺb - miešajú sa tu dôchodcovia vracajúci sa od lekárov a z doobedných nákupov, končiaci základo a stredoškoláci a ľudia idúci na smenu na 14:00.
Medzi 14:00 a 15:30 je stále slušne obsadená, miestami až preplnená väčšina spojov aj sólo aj kĺb. (Cestujú končiaci stredoškolácia pracujúci so smien, príp. končiaci pracujúci z verejnej správy)
Po 15:30, nehovorím už po takej 16:30 je väčšina spojov obsadená v porovnaní s dovtedajším obdobím výrazne nižšie, tozn. že cestujúci sa určite netlačia, zvyčajne akurát všetci sedia. (výnimočne sú plnšie spoje na Rozkvet - mladé sídlisko). A to sa drží rovnaký špičkový interval na linkách cca od 14. do 17:30.
A kĺby premávajú do 19.hod (ale zvyčajne preto aby mali vodiči výkony, kapacitne ich tam fakt netreba, veľmi mierny nárast je na spojoch krátko po 18tej, ale aj vtedy je to komfortné cestovanie).
A verím že rovnako (alebo veľmi podobne) je to aj v ostatných SVK mestách porovnateľnej veľkosti a rozlohy, vrátane SNV.
To je dôvod prečo vo väčšine MHD v malých mestách kĺby dojazdili. Lebo sú potrebné akurát pracovné dni šk. roku medzi 6:30 a 8:00 (teoreticky návoz na smenu okolo 5:15-6:00) a poobede medzi 12:30 a 15:00. Kvôli týmto časom sa tým mestám kĺby neoplatí držať. (Aj keď zdvojený odchod dvoch sól nie je efektívny.
kvorka: Ja sa skôr divím, prečo má najdlhší denný obeh Citybus KE-057FT, ktorý v poslednom čase býva pomerne často zastupovaný Karosou C744 KE-477HF. Máme nové SOR-y a tie akoby sme šetrili alebo čo ja viem.
Ale o inom som chcel.
Kĺbové vozidlá u nás majú stále svoje opodstatnenie, ale to že končia o 16:00 hod. mi nepríde až tak zlé. Do tej 16:30 dá sa povedať, že sú hustejšie intervaly spojov a stíhajú to pobrať aj krátke vozidlá.
Mike ešte písal: "....toto poukazuje na smutný fakt, že pracujúci v strednom veku používajú do veľkej miery IAD a MHD chodia žiaci a dôchodcovia..)".
Túto skutočnosť som si všimol už aj ja. Skladba cestujúcich sa rapídne počas niekoľkých rokov zmenila. Pred 5 a pol rokom ako som začal chodiť na vysokú, som poväčšine každé ráno o 6.30 išiel na Autobusovú stanicu linkou 4. Jazdievala to Karosa C744 SN-610AN. 5 minút pred nami šiel spoj na Polikliniku (do času kým neprišli nové Crosswaye LE chodila Karosa B732 SN-500AN). A súčasne s nami išla ešte 1 Karosa B732 KE-340DS. My v kĺbovom autobuse sme boli hodne plný, nie natrieskaný, ale väčšina cestujúcich už musela stáť. A to sme šli v podstate 3 autobusy za sebou.
Keď sa preveziem v dnešných dňoch ráno o 6:30 hod, tiež ide kĺbový SOR KE-753HX, a spolu s ním krátka Karosa KE-340DS. 10 minút pred nami ešte ide Crossway LE KE-931GG. A výsledok? Začínam mať taký pocit, že KE-340DS začína premávať nadbytočne. SOR je väčšinou zaplnený tak, že všetci kľudne môžu sedieť, výnimočne ak niekto stojí. Už to vôbec nie je také ako bývalo.
Plus keď sme to už načali, pozrite sa na využiteľnosť kĺbového vozidla KE-186IG. No nech pozerám, ako pozerám, tak on má počas celého svojho denného obehu 3 spoje, počas ktorých je využitý dá sa povedať naplno. A to konkrétne L4 zo Západu o 6:55, L4 z Východu o 11:05 (nutno dodať, že len po Sídl. Západ) a L8 o 14:15 z Východu. Poobedné spoje na L8 o 15:10 a 15:50 zo Sídl. Východ sú zariadené tak, že ide v tandeme s krátkou Karosou, resp. Crosswayom LE. Ešte 15:10 hod, no, tam je celkom slušná obsadenosť, ale 15:50 hod. to je asi tiež také, že všetci sedia a málokto stojí, a to dokonca ide ešte pár minút pred LE-čkom.
Myslím si, že v SNV by nám trebalo kĺbové vozidlo ráno od 6:40 do 7:15 takmer na každej linke, a počas dňa sa to už nejak rovnomerne triedi.
sstewo: No donedávna to tak fungovalo. Keď išiel 753HX linku 4 z mesta o 12:50 hod. tak vtedy čakal pri Madarase do 14:10 hod. a išiel tak ďalší spoj. Teraz je to tak, ako to je. Neviem prečo, ale ako si písal, istotne na to nejaké dôvody sú.
súhlasím, ale niekedy je to práve preto, že CP sa prekresľuje ako kultúrna pamiatka a to, že ľudia dnes končia aj neskôr, kedy spoje už tak často nejazdia. Nehovorím že je to prípad SN, ale často je IAD práve preto u pracujúceho voľbou, že interval 15-20 min je do 15-tej, a po 15:30 raz do hodiny (aj v TN to tak je žiaľ), a ešte aj krátke vozidlo. Ono všetko so všetkým súvisí.
Skúsenosti z ostatných miest podobnej veľkosti hovoria že najväčší nával je okolo 13-15 hod., teoreticky ešte do 16tej, potom ten dopyt klesá a často býva na jednotlivých trasách rovnaký ako v sedle. (Samozrejme každé mesto a každá linka má individuálne zvláštnosti, ale toto poukazuje na smutný fakt že pracujúci v strednom veku používajú do veľkej miery IAD a MHD chodia žiaci a dôchodcovia... )
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
5211_2