Niekoľko postrehov zo sledovania pomerov v MHD RK za posledné 3 mesiace, mal som možnosť z dlhodobejšieho hľadiska spoznať miestny systém pod taktovkou Blagussu a vidím nasledovné pozitíva či negatíva :
1. nastavený interval a takt spojov považujem za dostatočný, dokonca na mesto takejto veľkosti aj nadštandardný napriek redukcii spojov, ktorá prebehla začiatkom leta (stále je to oproti časom Arrivy luxus)
2. nadväznosť liniek (L3 -> L2 -> L1 a naopak) naozaj funguje /respektíve pekne fungovala v letnom režime/ a MHD sa dá využívať vcelku efektívne na celom území mesta, len si ju treba trošku preštudovať...
3. vozidlový park je na pomery slovenských MHD na slušnej úrovni, zamrzia snáď len stále premávajúce Setry, ktoré sa do tohto systému MHD vôbec nehodia, taktiež informačný systém (či už zastávkové CP alebo hlásenie zastávok vo vozidlách) je na dobrej úrovni...
1. stále ostávajú v meste časti, ktorých dopravná obslužnosť je či už mizivá alebo v podstate nulová, za najhoršie pritom považujem z dlhodobého pozorovania nasledovné časti mesta -> sídlisko Satelity (zastávka Obvodová a ostatné ulice obsluhované v minulosti Citybusom), ulica Karola Sidora (doprava obmedzená po nástupe Blagussu), Supra vily až Celulózka (sem tiež MHD nezavíta od nástupu Blagussu), koncové časti sídliska Baničné a v neposlednom rade Vlkolínec (obsluhovaný v minulosti neefektívnou Citybusovou linkou)...
2. značne nevyvážená vyťaženosť spojov spôsobuje mestu jednoznačne najväčšie finančné ťažkosti, zatiaľ čo na linkách 2 a 3 je vyťaženosť spojov vcelku slušná zväčša po celý týždeň, linky číslo 1, 4 a 6 sú vyťažené naozaj málo a bolo by pri nich vhodné zvážiť buď redukciu spojov alebo využitie vozidiel s menšou kapacitou, čerešničkou na torte je potom linka číslo 5 premávajúca poza Váh do Hrabova, jej potenciál je akurát tak na vozenie vzduchu...
3. bolo by pekné veriť cestujúcej verejnosti v tom, že si zakupuje CL poctivo, no je do značnej miery otázne či každý druhý cestujúci nejazdí spojmi MHD RK jednoducho povedané na čierno, systém s dopravnou mobilnou aplikáciou takýmto praktikám skôr nahráva ako ich redukuje...
4. nesúlad a značný chaos medzi zastávkami MHD a PAL, jednak sa zastávky často volajú inak v systéme MHD (Blaguss) ako v systéme PAL (Arriva), navyše sú na niektorých zastávkach aj tri označníky a človek sa v nich nejde vyznať, zastávku Hrboltová, ČOV som dokonca našiel (respektíve nenašiel) neoznačenú...
Na záver príspevku len podotknem, že ak bude chcieť Ružomberok MHD aj naďalej udržiavať v dobrej forme mal by zvažovať nákup minibusov alebo midibusov, tie by úplne postačovali na linky do Hrabova, na Hrboltovú, na Biely Potok alebo eventuálne aj do Vlkolínca, predstaviť si ich tiež viem na zabezpečenie dopravnej obslužnosti v rámci centra mesta (Satelity, Kalvária, Karola Sidora, Plavisko, Mestský úrad...)
1 a 2 tvoria spolu okruh (teda teraz to už nerobia všetky 2ky). Keď nechceš aby chodili naraz zo stanice, tak im spravíš 30-minútový preklad zo stanice (:00 (ob hodinu) a :30). Keďže tie linky sa prejazdujú tak a :00 zo stanice chodí 1ka, tak z Baničného musí chodiť :15 2ka, to neposunieš. Opačne ti ide 2ka zo stanice :30, čiže :45 z Baničného musí 1ka. Lenže, tá chodí obhodinu.
No a linka 4, musí chodiť z Baničného :15 a zo stanice po :30, ak chceme zachovať, že sa dostaneme do Bieleho potoka aj z Klačna, Hrboltovej bez 30-minútového čakania v centre mesta.
Ostané linky o 30-minút nemôžeme otočiť, lebo nadväzujú na 2 (3ka dokonca prejazduje) a nie na 1 (vlastne obhodinu by nebolo na čo prestúpiť).
Výhodou uzlu v :30 je ešte fakt, že vtedy prichádza Tatran a nie Os. Skôr možno by som rozmýšaľ nad otočením hodiny pre linku 1, lebo momentálne cez víkend nenadväzuje na stanici na nič. Po otočení by bol prípoj na/od Os.
Tak keď máš 3 linky ktorým to trvá podobne na/zo stanice a na stanici je prestupný uzol, tak nie je moc možností ako to spraviť. Žiaľ pôvodný systém nerátal s tým osekávaním, preto to teraz vyzerá tak ako vyzerá.
❗️MIMORIADNY OZNAM — 𝐕𝐘́𝐏𝐀𝐃𝐎𝐊 𝐋𝐈𝐍𝐈𝐄𝐊 𝐌𝐀𝐃 𝐃𝐍̌𝐀 𝟑𝟏. 𝐉𝐀𝐍𝐔𝐀́𝐑𝐀 ❗️
Pred malou chvíľou sa s nami spojil zástupca spoločnosti Blaguss, prevadzádzkovateľa mestskej autobusovej dopravy v meste Ružomberok, s mimoriadnym oznamom ohľadom 𝐯𝐲́𝐩𝐚𝐝𝐤𝐮 𝐬𝐩𝐨𝐣𝐨𝐯 𝐳𝐚𝐣𝐭𝐫𝐚 𝐯 𝐬𝐭𝐫𝐞𝐝𝐮 𝟑𝟏. 𝐣𝐚𝐧𝐮𝐚́𝐫𝐚. Dôvodom je 𝐭𝐞𝐜𝐡𝐧𝐢𝐜𝐤𝐚́ 𝐩𝐨𝐫𝐮𝐜𝐡𝐚 na autobusoch.
𝐃𝐨𝐜̌𝐚𝐬𝐧𝐞́ 𝐨𝐛𝐦𝐞𝐝𝐳𝐞𝐧𝐢𝐞 𝐬𝐚 𝐭𝐲́𝐤𝐚 𝐬𝐩𝐨𝐣𝐨𝐯:
5:00 hod. L2 Baničné - Železničná stanica
5:20 hod. L3 Železničná stanica - Čutkovská dolina
5:52 hod. L3 Čutkovská dolina - Železničná stanica
6:05 hod. L2 Železničná stanica - Mondi
6:25 hod. L3 Železničná stanica - Čutkovská dolina
6:52 hod. L3 Čutkovská dolina - Železničná stanica
Spoločnosť Blaguss nás ubezpečila, že situáciu rieši, o ďalšom vývoji budeme informovať.
𝐎𝐬𝐩𝐫𝐚𝐯𝐞𝐝𝐥𝐧̌𝐮𝐣𝐞𝐦𝐞 sa všetkým cestujúcim za spôsobené problémy. Vzhľadom na mimoriadnu situáciu, sme oznam publikovali hneď po obdržaní informácie. V dôsledku pokročilého času využívame sociálnu sieť, hoci sa informácia nemusí dostať k všetkým, ktorých sa problémy s dopravou dotknú.
Ano, to ma fascinuje, ako sa "technicky narocne/nemozne" po zaangazovani Velkeho Vizira zrazu stalo moznym. Snad aspon niekto zo slovenskeho manazmentu dostal hubovu a prisiel o premie...
MHD v RK na pokracovanie https://www.ruzomberok.sk/download_file_f.php?id=1935413
"Prvé stretnutie vedenia mesta a Dopravcu sa uskutočnilo 05.01.2023. Na tomto a aj na následných stretnutiach bola zo strany mesta Ružomberok prednesená požiadavka na Dopravcu ohľadom dodania podkladov k vyúčtovaniam za rok 2021. Kvôli nedodaným podkladom k vyúčtovaniam, ktoré bývalé vedenie mesta nežiadalo od Dopravcu a následne nepredložilo na požiadanie ÚVO, bola mestu udelená pokuta zo strany UVO vo výške 52 937,50 Euro / rozhodnutie číslo 7013-6000/2021-OD/10/. Dopravca uvedenú požiadavku nechcel splniť. Argumentoval buď technickou náročnosťou alebo rozporoval znenie zmluvy. Dopravca, už prostredníctvom svojho právneho zástupcu, začal požadovať 14.04.2023 vyplatenie doplatku príspevku za rok 2021 vrátane nákladov COVID 19. Požiadavky mesta na doloženie podkladov k vyúčtovaniam ignoroval. Zároveň Dopravca upozornil, že ak nedôjde k plneniu jeho nárokov, prestane vykonávať svoju činnosť prevádzkovateľa MAD meste Ružomberok."
Len tak zo zvedavosti, podla coho sa dnes jazdi, ak nieco vobec jazdi? na mhdrk su CP platne iba do 10.12. a z telmaxej mobilnej aplikacie vcera zmizli vsetky CP, takze neukazuje vobec nic.
Ahojte, čítal som imhd aj web dopravcu, ale stále nerozumiem ako funguje odbavenie v MHD Ružomberok ak už mám platný lístok (buď na bankovej karte alebo papierový turistický). Treba niečo niekam prikladať, nastupovať prednými dverami, alebo tak? Alebo jednoducho vleziem dnu, cestujem a lístok/kartu vyťahujem len ak príde revízor?
A chápem správne že turistický lístok môžem zaplatiť len v hotovosti, nie kartou?
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
TeBeCe
https://www.ruzomberok.sk/download_file_f.php?id=1935413
"Prvé stretnutie vedenia mesta a Dopravcu sa uskutočnilo 05.01.2023. Na tomto a aj na následných stretnutiach bola zo strany mesta Ružomberok prednesená požiadavka na Dopravcu ohľadom dodania podkladov k vyúčtovaniam za rok 2021. Kvôli nedodaným podkladom k vyúčtovaniam, ktoré bývalé vedenie mesta nežiadalo od Dopravcu a následne nepredložilo na požiadanie ÚVO, bola mestu udelená pokuta zo strany UVO vo výške 52 937,50 Euro / rozhodnutie číslo 7013-6000/2021-OD/10/. Dopravca uvedenú požiadavku nechcel splniť. Argumentoval buď technickou náročnosťou alebo rozporoval znenie zmluvy. Dopravca, už prostredníctvom svojho právneho zástupcu, začal požadovať 14.04.2023 vyplatenie doplatku príspevku za rok 2021 vrátane nákladov COVID 19. Požiadavky mesta na doloženie podkladov k vyúčtovaniam ignoroval. Zároveň Dopravca upozornil, že ak nedôjde k plneniu jeho nárokov, prestane vykonávať svoju činnosť prevádzkovateľa MAD meste Ružomberok."
https://www.ruzomberok.sk/2023-10-30-zasadnutie-0/mid/401946/ma2/9/.html#m_401946