Trolejbusy Škoda 8 Tr, ktoré boli vyrábané v rokoch 1957 - 1959 v Škode Plzeň a od roku 1960 v novom závode na trolejbusy Škoda Ostrov nad Ohří, vznikli zmenou elektrickej výzbroje a interiéru typu Škoda 7 Tr. Na prvý pohľad sa preto od svojho predchodcu nelíšili.
Trolejbusy mali samonosnú zváranú karosériu na oceľovom ráme zvonka oplechovanú s ochrannou drevenou lištou a ozdobnými podokennými lištami. Usporiadanie sedadiel v interiéri sa oproti typu 7 Tr 2 zmenilo na priečne. Troje vstupné štvordielne skladacie dvere v bočnici zabezpečovali plynulú výmenu cestujúcich. Vetraniu vozidla slúžili spúšťacie bočné okná, vykurovanie v zimných mesiacoch zabezpečovali odporové telesá pod sedadlami. Osvetlenie trolejbusu bolo žiarovkové. Vodič mal polouzavretú kabínku a pri tretích dverách osadili stanovište sprievodcu. Do výbavy vozidla patrila samobudiaca sedemstupňová elektrická brzda. Vyfarbenie vozidla bolo štandardné červeno-krémové.
Jednotlivé série sa od seba odlišovali len v niekoľkých malých detailoch. Išlo napríklad o ozdobné kovové lišty na bokoch vozidla, umiestnenie a typ smeroviek a o drobné zmeny prevedenia prístrojovej dosky.