V roku 2004 uzavrel dopravca rámcovú zmluvu o obnove autobusového parku v priebehu piatich rokov 25 nízkopodlažnými autobusmi, z toho 15 kĺbovými. Na základe výsledkov verejnej súťaže bola zrealizovaná dodávka kĺbových autobusov Karosa Citybus 18M. V nasledujúcich rokoch ich nahradil inovovaný rad Citelis.
Prehľad vozidiel
Séria
Typ
Evidenčné čísla
Rok výroby
Sprevádzkovanie
Vyraďovanie
Počet
1.
Irisbus PU09D1 City bus 18M
354 – 356
2004
2005
2023
3
Spolu
2004
3
Technické parametre
Dĺžka
17800 mm
Šírka
2500 mm
Výška
3185 mm
Výška podlahy
320 mm (1. dvere)
330 mm (2. - 4. dvere)
Rázvor
5355 mm (1. - 2. náprava)
6575 mm (2. - 3. náprava)
Počet dverí
4
Počet miest na sedenie
40 + 1
Počet miest na státie
116
Celkový počet miest
156 + 1
Pohotovostná hmotnosť
17300 kg
Celková hmotnosť
28000 kg
Motor
Iveco Cursor 8 F2BE0682C EURO 3, preplňovaný naftový radový šesťvalec s priamym vstrekovaním
Výkon motora
213 kW / 2050 rpm
Objem motora
7800 cm3
Krútiaci moment motora
1100 Nm / 1080-1800 rpm
Maximálna rýchlosť
80 km/h
Prevodovka
VOITH D 854.3, automatická 4-stupňová
Riadenie
ZF 8098, integrovaný hydraulický posilňovač
Nápravy
predná: Renault E 70 XH, tuhá
stredná: Renault EM 10 A, portálová, vlečená
zadná: ZF AV 132.80, portálová, hnacia, s prevodom 6,26
Polosamonosnú karosériu autobusu ošetrili proti korózii ponorením do kataforézneho kúpeľa a následne oplechovali pozinkovaným plechom. Strechu vyrobili z oceľového plechu, bočnice oplechovali hliníkovým plechom. Na nárazníky a spodné časti bočníc použili plastový materiál. Predný a zadný článok vozidla spojili kĺbom. Pre cestujúcich osadili do pravej bočnice štvoricu dvojkrídlových, dovnútra sa otvárajúcich dverí s elektropneumatickým ovládaním. V interiéri osadili pre cestujúcich plastové sedadlá STER 6MS s textilným poťahom v usporiadaní 2 + 2, v časti medzi 1. a 2. dverami 1 + 2. Podlahu pokryli protišmykovou PVC krytinou. Bočnice v interiéri obložili laminátovými panelmi, strechu obložili béžovými plastovými a hliníkovými panelmi. Na osvetlenie interiéru použili žiarivkové svietidlá zapustené do obloženia stropu. Pri 2. a 3. dverách vyčlenili priestor pre kočík a invalidný vozík a vybavili ho bezpečnostným pásom. Nakladanie a vykladanie kočíkov a vozíkov uľahčili pomocou manuálne ovládanej výklopnej plošiny v priestore druhých dverí. Vetranie interiéru zabezpečili malými výklopnými časťami bočných okien, stropnými vetrákmi a nútenou ventiláciou. Informovanie cestujúcich zabezpečili optickým informačným systémom firmy R&G Mielec (predný, zadný a vnútorný displej).
Úpravy
Vozidlám boli v roku 2007 vymenené dve bočné okná na ľavej strane pôvodne bez otváracej časti za okná s veľkou posuvnou vetračkou.
Prevádzka
Všetky tri autobusy boli do premávky zaradené v prvých januárových dňoch roku 2005. Po krátkom jazdení na rôznych linkách sa zaradili na obsluhu mestských liniek č. 29, 32, 36 a 39. Po zrealizovaní dodávky Citelisov v závere roku 2005 sa počet nimi obsluhovaných liniek rozšíril o linky č. 20, 21, 28 a 45.
V ďalších rokoch sa tieto autobusy vyskytovali na všetkých linkách obsluhovaných kĺbovými autobusmi. Ich prevádzka bola postupne ukončená v priebehu roka 2023, posledné vozidlo dojazdilo na začiatku novembra 2023.
Vyraďovanie a likvidácia
Všetky vozidlá boli pre nevyhovujúci technický stav, vysokú poruchovosť a nerentabilitu opráv stiahnuté z premávky a vyradené v priebehu roka 2023.