Autobusy Karosa B 932 predstavujú inovovaný typ známej Karosy B 732. Prvé autobusy radu 930 Karosa ponúkala od konca roka 1995. V roku 1999 prišiel na trh inovovaný typ B 932E. Pri prvých dvoch dverách mal podlahu zníženú pomocou tzv. vaničky o 10 cm. DPMP zakúpil 3 vozidlá z typu B 932E.
Prehľad vozidiel
Séria
Typ
Evidenčné čísla
Rok výroby
Sprevádzkovanie
Vyraďovanie
Počet
1.
Karosa B 932E.1690
338
1999
1999
2021
1
2.
Karosa B 932E.1690
339 – 340
2000
2000
2021
2
Spolu
1999 – 2000
3
Technické parametre
Dĺžka
11345 mm
Šírka
2500 mm
Výška
3165 mm
Výška podlahy
790 mm (1. - 2. dvere)
890 mm (2. - 3. dvere)
Rázvor
5600 mm
Počet dverí
3
Počet miest na sedenie
31 + 1
Počet miest na státie
63
Celkový počet miest
94 + 1
Pohotovostná hmotnosť
10450 kg
Celková hmotnosť
18000 kg
Motor
LIAZ M 1.2C ML 636 E (EURO 2), naftový, radový šesťvalec
Výkon motora
175 kW / 2000 rpm
Objem motora
11940 cm3
Maximálna rýchlosť
70 km/h
Prevodovka
Praga 5P 115 R-50, manuálna, 5-stupňová s retardérom TELMA F 2000
Rad Karosa B 930 vychádzal zo staršieho radu 730. Rovnako sa použila panelová konštrukcia karosérie, ale celý rám bol zosilnený. Predné a zadné čelá boli zaoblené a prestali byť súčasťou nosnej konštrukcie. V exteriéri sa nachádzajú oranžové obrysové svetlá po bokoch karosérie a zámky na každom z krídel dverí. V interiéri sa pre cestujúcich použili plastové sedadlá s textilným poťahom Vogel 600 v mestskom usporiadaní, priestor pre kočík sa oproti radu 730 presunul k druhým dverám. V časti medzi 1. a 2. dverami znížená podlaha oproti zadnej časti o 10 cm. Všetky okná boli osadené v gumenom tesnení, každé druhé malo posuvné vetracie otvory. Vetranie interiéru zabezpečovali okrem bočných okien aj dva výklopné stropné vetráky a tri stropné vetráky s elektrickými ventilátormi. Vodič mal uzavretú kabínku. Sklo na dverách kabíny vodiča je zošikmené a bez otváracej časti v spodnej časti skla. Okná dostali zelené tónovanie. Vozidlá boli od výroby vybavené optickým informačným systémom R&G.
Vozidlá 2. série narozdiel od #338 dostali kryty spätných zrkadiel.
Úpravy
Všetky tri autobusy prešli v rokoch 2009 - 2010 generálnymi opravami, ktoré sa realizovali v dielňach dopravného podniku.
Prevádzka
Autobusy boli v prvých rokoch prevádzky zaraďované na všetky linky, ktoré obsluhovali 12-metrové autobusy. S príchodom ďalších nízkopodlažných autobusov v rokoch 2004 až 2009 boli presunuté na delené služby, tzv. špičky. Neskôr došlo k ich preradeniu na nočné spoje, kde jazdili až do vyradenia.
Vyraďovanie a likvidácia
V septembri 2018 musel byť pre nevyhovujúci technický stav stiahnutý z premávky autobus #338. Vo februári roku 2019 bol odstavený aj najmladší autobus s číslom #340, taktiež kvôli nevyhovujúcemu technickému stavu. O 3 mesiace na to ich nasledovala aj prostredná Karosa #339.