VozidláAutobusy › Karosa LC 735 & Karosa LC 736

Karosa LC 735.00 #234
Karosa LC 735.40 v typickom nátere
Pravdepodobný vzhľad Karosy LC 736.1014 #305

Úvod

Karosa LC 735 z továrne Karosa Vysoké Mýto bol medzimestský autobus určený na prepravu sediacich cestujúcich na dlhšie vzdialenosti. Od neho bol odvodený aj autokar LC 736 so zvýšeným pohodlím. Karosy LC 735 a LC 736 sa vyrábali od prvej polovice 1980-tych rokov do polovice 1990-tych rokov. Prešovský dopravný podnik nakúpil tieto vozidlá na nepravidelnú zájazdovú dopravu.

Prehľad vozidiel

Séria Typ Evidenčné čísla Rok výroby Sprevádzkovanie Vyraďovanie Počet
1. Karosa LC 735.00 234 1985 1985 (?) 1
2. Karosa LC 735.20 245 1986 1986 (?) 1
3. Karosa LC 735.20 256 1988 1988 (?) 1
4. Karosa LC 735.40 293 – 294 1989 1989 (?) 2
5. Karosa LC 736.1014 305 1990 1990 1998 1
Spolu 1985 – 1990   6

Technické parametre

Dĺžka 11055 mm
Šírka 2500 mm
Výška 3165 mm
Počet dverí 2
Počet miest na sedenie 44 + 1
Celkový počet miest 44 + 1
Pohotovostná hmotnosť 9900 kg (LC 735)
10100 kg (LC 736)
Celková hmotnosť 14180 kg (LC 735)
14380 kg (LC 736)
Motor LIAZ ML 635, naftový, vodou chladený 6-valec s priamym vstrekovaním (735.00)

LIAZ ML 636 N Euro 0, naftový, vodou chladený 6-valec s priamym vstrekovaním (735.20, 735.40, 736.1014)
Výkon motora 148,5 kW / 2100 rpm (ML 635)
155,4 kW / 2000 rpm (ML 636)
Objem motora 11940 cm3
Maximálna rýchlosť 115 km/h
Prevodovka Praga 5P 80, mechanická synchronizovaná, 5-stupňová
Nápravy predná: LIAZ 442, nezávislé zavesenie kolies, lichobežníková konštrukcia
zadná: RÁBA A 018.41, tuhá s dvojstupňovou redukciou, hnacia (735.00)
zadná: RÁBA A 007.20, tuhá, jednostupňová, hnacia (735.20)
zadná: RÁBA A 009, tuhá, jednostupňová, hnacia (735.40, 736.1014)
Pneumatiky 11 x 22,5"

Opis

Karoséria bola polosamonosného typu zostavená na oceľovom ráme, zvonka oplechovaná hladkými plechmi. Strop a bočnice pokrýval umakart, podlahu guma. Cestujúcim slúžili dvoje výklopné elektropneumaticky ovládané dvere, vpredu dvojkrídlové, vzadu jednokrídlové. V interiéri umiestnili do vyvýšeného priestoru sklápacie sedadlá v usporiadaní 2 + 2 s chodbičkou uprostred a vzadu jedno päť - sedadlo. Na oknách boli záclonky, nad sedadlami police so sieťkami (LC 735) resp. police s pevným dnom (LC 736) na odkladanie príručnej batožiny. Vetranie bolo zabezpečené v type LC 735 posuvnými časťami bočných okien a tromi axiálnymi a jedným výklopným vetrákom na streche vozidla. V type LC 736 vetranie okrem bočných okien a strešného výklopného vetráku zabezpečovali dva strešné náporové vetráky umiestnené v zadnej časti s rozvodom vzduchu nad každé sedadlo. Cestujúcim v type LC 736 boli k dispozícii bodové svietidlá nad každým sedadlom. Pracovisko vodiča nebolo oddelené od priestoru pre cestujúcich. Pod podlahou bol umiestnený batožinový priestor dostupný výklopnými poklopmi v bočniciach. Štandardne sa pre tieto vozidlá používal žlto-biely náter.

Prevádzka

Karosy LC 735 a LC 736 sa používali výlučne v nepravidelnej zájazdovej doprave.

Katalóg vozidiel

234

245

256

293 294

305

Legenda a štatistika

234vyradené vozidlo: 6 (100 %)

Komentáre

K tomuto materiálu zatiaľ neboli pridané žiadne komentáre.

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.