Náhradou za dožívajúce Ikarusy 280 boli dodávky kĺbových autobusov Ikarus 435.18. Ikarus 435 je model maďarského mestského kĺbového autobusu, ktorý bol vyrábaný spoločnosťou Ikarus v rokoch 1985 až 2003.
Prehľad vozidiel
Séria
Typ
Evidenčné čísla
Rok výroby
Sprevádzkovanie
Vyraďovanie
Počet
1.
Ikarus 435.18A
329
1996
1997
2014
1
2.
Ikarus 435.18A
330
1997
1997
2009
1
Spolu
1996 – 1997
2
Technické parametre
Dĺžka
17850 mm
Šírka
2500 mm
Výška
3040 mm
Výška podlahy
760 mm
Rázvor
5570 mm (1. - 2. náprava)
6410 mm (2. - 3. náprava)
Počet dverí
4
Počet miest na sedenie
40 + 1
Počet miest na státie
125
Celkový počet miest
164 + 1
Pohotovostná hmotnosť
15100 kg
Celková hmotnosť
26300 kg
Motor
MAN D 0826 LUH 13 (EURO 2), naftový, vodou chladený 6-valec s priamym vstrekovaním
Výkon motora
191 kW / 2300 rpm
Objem motora
6871 cm3
Maximálna rýchlosť
70 km/h
Prevodovka
ZF 4 HP 500 Ecomat, automatická, 4-stupňová s hydraulickým retardérom
Dvojčlánkové vozidlo s automatickou prevodovkou koncepčne pochádzalo z verzie Ikarus 415. V interiéri cestujúci využívali sedadlá typu IMAG Halas v usporiadaní 2 + 1, bočnice a strop pokrýval umakart. Sedadlá všetkých sérií boli vyrobené z PVC a peny s textilným poťahom. Podlaha niesla protišmykovú úpravu. Vodiča oddeľovala od cestujúcich priestranná kabína, ktorej súčasťou bolo aj jedno krídlo predných dverí. Optický informačný systém BUSE slúžil pasažierom spočiatku iba na zastávkach a neskôr aj cestujúcim v interiéri.
Úpravy
Vozidlu #329 boli v lete 2010 vymenené terčíkové transparenty BUSE za LED panely R&G Mielec.
Prevádzka
Autobusy jazdili na všetkých linkách obsluhovaných kĺbovými autobusmi.
Vyraďovanie a likvidácia
Vozidlo #330 bolo odstavené po náraze do stĺpa verejného osvetlenia. Následne bolo k 20.10.2009 vyradené.
Obidva autobusy boli zlikvidované v priebehu októbra 2014.