Autobusy Ikarus 620 rámovej konštrukcie boli prvými zástupcami rovnomennej budapeštianskej továrne v Prešove. Vyrábali sa v rokoch 1959 - 1972, v prešovskej MHD začali premávku v roku 1966.
Prehľad vozidiel
Séria
Typ
Evidenčné čísla
Rok výroby
Sprevádzkovanie
Vyraďovanie
Počet
1.
Ikarus 620
PO 22-45 – PO 22-52
1966
1966
1960. roky – 1970
8
Spolu
1966
8
Technické parametre
Dĺžka
9348 mm
Šírka
2500 mm
Výška
2835 mm (zaťažené vozidlo)
2895 mm (nezaťažené vozidlo)
Výška podlahy
940 mm
Rázvor
5000 mm
Počet dverí
2 + 2 manipulačné pre vodiča, resp. spolujazdca
Počet miest na sedenie
7
Počet miest na státie
37
Celkový počet miest
60 + 2
Pohotovostná hmotnosť
8150 kg
Celková hmotnosť
13800 kg
Motor
Csepel D 614.10, naftový, vodou chladený 6-valec s nepriamym vstrekovaním
Výkon motora
106,5 kW / 2300 rpm
Objem motora
8275 cm3
Krútiaci moment motora
490 Nm / 1400 rpm
Maximálna rýchlosť
60,4 km/h
Prevodovka
AS 65-4, manuálna, 5-stupňová synchronizovaná
Zapaľovanie
AVF
Riadenie
systém Marles, globoidný slimák s dvojitou kladkou
Nápravy
predná: MVG 005, oceľový výkovok profilu I
zadná: MVG
Kostru karosérie autobusu zostavili z nosníkov z lisovaného plechu. Karosériu oplechovali oceľovým plechom a k priečkam rámu upevnili skrutkami. Pod oplechovanie umiestnili tepelnú a zvukovú izoláciu. Motor umiestnili vnútri v prednej časti vozidla vedľa vodiča. V pravej bočnici umiestnili pre cestujúcich dvojicu štvorkrídlových skladacích dverí s pneumatickým pohonom ovládaným z miesta vodiča. Pre vodiča a jeho spolujazdca umiestnili na bokoch pred prednou nápravou manipulačné dvere na pántoch. V interiéri umiestnili pre cestujúcich sedadlá v priečno-pozdĺžnom usporiadaní. Kostru sedadiel zostavili z oceľových trubiek, sedadlá a operadlá z penovej gumy potiahli koženkou. Pracovisko vodiča oddelili v prvej sérii presklenou priečkou po celej šírke vozidla. Cestujúcim umožnili dávať znamenie vodičovi zvončekom ovládaným stropnými tlačidlami. Osvetlenie interiéru riešili žiarovkovými svietidlami. Vetranie interiéru zabezpečili pomocou výklopných stropných vetrákov a výklopných horných častí bočných okien. Na vykurovanie vozidla použili naftové kúrenie s vykurovacou rúrou vedenou interiérom pozdĺž ľavej bočnice. Jednotlivé série sa od seba odlišovali vo viacerých detailoch.
Autobusy mali na čelách už len malý štvorcový transparent na umiestnenie čísla linky. Vozidlá mali širšie dvere (1175 mm) na úkor okna pred prvými dverami, ktoré bolo užšie. Čelné sklo bolo delené, umiestnené v gumenom tesnení a malo zaoblené rohy pri stredovej deliacej priečke. Pod čelným sklom boli na lište umiestnené 2 malé prídržné madlá. Pod ľavou časťou čelného skla mali umiestnenú štvorcovú vetraciu mriežku. Vozidlá už nemali obrysové svetlá na streche, predné smerovky dostali nový tvar a zadné svetlá boli okrúhleho tvaru. Nárazníky boli hladké, bez výčnelkov na krajoch. Blatníky mali zaoblený tvar aj v hornej časti. Držiaky pre vonkajšie spätné zrkadlá boli umiestnené na hornom okraji čelného skla. Na mriežke prednej masky mali umiestnený nápis Ikarus 620.