Autobusmi typu Škoda 706 RO začínala v Prešove éra moderných autobusov. Škoda 706 RO bol prvý veľkokapacitný autobus v Československu, v prípade potreby doplnený prívesom. Výroba autobusu sa v rokoch 1947 - 1951 uskutočňovala v Automobilových závodoch, n. p. (AZNP), závod Avia Letňany, kde sa vyrábali podvozky. Od roku 1952 sa výroba podvozkov presťahovala do Jablonca nad Nisou - Rýnovic (v roku 1952 ešte pod značkou AZNP, od roku 1953 pod značkou LIAZ). Karosériu vyrábal národný podnik Karosa Vysoké Mýto. Prvé tri RO-čky boli do Prešova dodané v roku 1951.
2 + 1 manipulačné pre vodiča (mestská)
1 + 1 manipulačné pre vodiča (linková)
Počet miest na sedenie
22 + 2 (mestská)
40 + 2 (linková)
Počet miest na státie
46 (mestská)
27 (linková)
Celkový počet miest
68 + 2 (mestská)
67 + 2 (linková)
Pohotovostná hmotnosť
8590 kg (mestská)
8800 kg (linková)
Celková hmotnosť
14400 kg
Motor
Škoda 706 R, naftový vodou chladený 6-valec s priamym vstrekovaním (vírivá komôrka)
Výkon motora
99,2 kW / 1750 rpm
Objem motora
11781 cm3
Maximálna rýchlosť
68 km/h
Prevodovka
manuálna, 5-stupňová
Opis
Karoséria autobusu bola trambusového typu, t. j. motor bol umiestnený vo vnútri v prednej časti vozidla. Autobusy boli dodávané v mestskom aj linkovom prevedení, ktoré sa od seba líšili usporiadaním interiéru a počtom dverí. Mestské autobusy mali dvojo štvordielnych skladacích dverí, ktoré sa otvárali smerom von, novšie série mali dvojdielne dvere otvárajúce sa dovnútra, oboje sa ovládali elektropneumaticky. Posledne dodané autobusy s dvojdielnymi dverami mali na prednom a zadnom čele v hornej časti priestor pre číslo linky. Linkové autobusy mali jedny štvordielne skladacie dvere. Pracovisko vodiča bolo od cestujúcich oddelené polostenou a vyčnievajúcou časťou motora. Vodič mal k dispozícii na ľavej strane vlastné dvere. Vnútri bolo drevené obloženie, pri zadných dverách bolo stanovište sprievodcu. Čalúnené sedadlá boli umiestnené priečne. Autobusy v linkovom prevedení mali na streche "záhradku" určenú na prepravu batožín.