Na otvorenie prevádzky MHD si prešovský komunálny podnik Miestna doprava zaobstaral v roku 1949 z Prahy 6 autobusov Tatra 24. V tom čase už 17-18 ročné vozidlá boli technicky aj morálne opotrebované, ale na rozbehnutie prvých liniek MHD postačili.
Tatry 24 boli veľké a výkonné trojnápravové autobusy. Podvozok sa skladal z centrálnej nosnej rúry s výkyvnými polonápravami, pričom poháňané boli zadné polonápravy. Táto originálna tatrovácka koncepcia umožňovala vďaka výkyvným polonápravám zabezpečiť výborné jazdné vlastnosti a odpruženie aj na zlých cestách. Motor bol umiestnený vpredu pod kapotou mimo interiéru. Karoséria bola vyhotovená z dreva s oceľovými výstuhami. Vonkajší plášť bol tvorený plechmi. Strecha bola proti premokaniu chránená impregnovanou textíliou. Kabína vodiča bola vyvýšená a od priestoru cestujúcich ju oddeľovali posuvné dvere. Vodič sa na svoje pracovisko mohol dostať aj pomocou osobitných dverí na pravej strane vozidla nad prednou nápravou. V interiéri vozidla sa nachádzali pozdĺžne umiestnené drevené lavice. Podlaha bola taktiež vyhotovená z dreva. Výmenu cestujúcich zabezpečovala dvojica dvojkrídlových dverí na pravej strane vozidla.
Úpravy
Pred zaradením do premávky podstúpili autobusy rekonštrukciu. Pri tejto rekonštrukcii boli predné svetlomety presunuté z karosérie na blatníky.
Prevádzka
Autobusy sa zaradili do premávky od 4. septembra 1949.
Vyraďovanie a likvidácia
Autobusy Tatra 24 boli vyraďované v priebehu 1950-tych rokov, ešte v roku 1953 boli v evidenčnom stave 4 tieto autobusy, pričom do premávky z nich zasahovalo jedno vozidlo. Nahradené boli autobusmi novej koncepcie Škoda 706 RO.