imhd.sk
Prešov
Bratislava
Banská Bystrica
Hlohovec
Košice
Liptovský Mikuláš
Martin
Nitra
Nové Zámky
Piešťany
Poprad-Tatry
Považská Bystrica
Prievidza
Ružomberok
Senica
Skalica
Spišská Nová Ves
Trenčín
Trnava
Zvolen
Žilina
Slovensko a svet
Nájdi linku, zastávku, vozidlo, text
Najbližšia zastávka
Registrácia
Prihlásenie
Registrácia
Prihlásenie
imhd.sk
Menu
sk
English
Registrácia
Prihlásenie
Registrácia
Prihlásenie
Aktuality
Užitočné informácie
MHD na stanice
Nočná doprava
Prímestská doprava
Bezbariérová doprava
Školské spoje (od 8.1.2023)
Preprava zvierat
Zastávky na znamenie
Prepravný poriadok
Straty a nálezy
Predčasné odchody
Pochvaly a sťažnosti
Kontakty na dopravcov
Fotky a médiá
Diskusia
Vozidlá
Rozvoj
História
Zábava
Vystrihovačky
Najbližšia zastávka
Slabé sneženie
0 °C
sk
English
Prešov
Bratislava
Banská Bystrica
Hlohovec
Košice
Liptovský Mikuláš
Martin
Nitra
Nové Zámky
Piešťany
Poprad-Tatry
Považská Bystrica
Prievidza
Ružomberok
Senica
Skalica
Spišská Nová Ves
Trenčín
Trnava
Zvolen
Žilina
Slovensko a svet
Novinky e-mailom
Zadajte váš e-mail
Pridať
Facebook
Twitter
Instagram
Smartfónová appka
Autorské práva
Podmienky
Súkromie
O imhd.sk
Kontakt
Powered by
Copyright © imhd.sk, 2000 – 2024
Cestovné
poriadky
Plánovač
cesty
Mapy
Cestovné
lístky
Menu
Galérie
›
Update
› Historická pozemná lanovka Great Orme Tramway (30.4.2020)
Otvorená plošina vozňa #5
Svetlá križovatka pre pozemnú lanovku je samozrejme vybavená absolútnou preferenciou
Aj keď koľajový zvršok vyzerá podobne ako v San Franciscu, na Great Orme Tramway ide o fixné upevnenie vozňov na lano, zatiaľ čo v Kalifornii sa môžu vozne z lana odpojiť
Stredná stanica lanovej dráhy, kde sa prestupuje medzi vozňami spodného a horného úseku
Koľajová trať horného úseku má otvorený zvršok
Great Orme Tramway bola sprevádzkovaná v rokoch 1902 (spodný úsek) a 1903 (horný úsek - na fotografii)
Vozne sú vybavené tyčovými zberačmi, ktoré však neslúžili na odber elektrického prúdu, ale na komunikáciu medzi vozňami a stanicami pomocou telegrafu
Pozemnú lanovú dráhu v roku 1969 doplnila 1620 metrov dlhá visutá lanová dráha
Horná stanica lanovky a pri nej dvojjazyčný nápis vo waleštine a angličtine
V strednej stanici bola pôvodne umiestnená parná elektráreň na koks, ktorá sa používala do roku 1958
Voľný prístup k trati lanovky nemajú len turisti, ale aj voľne sa pasúce ovce
Výhybkové závažie vo výhybni je umiestnené v klietke, aby nedošlo k prestaveniu samovratnej výhybky nepovolenou osobou
Samovratná výhybka v hornej výhybni
Technologické zázemie v strednej stanici
Horný koniec netradičnej koľajovej splietky s rozchodom 1067 mm
Výložník pôvodného komunikačného vedenia, v pozadí visutá lanová dráha rovnako spájajúca llandudno s vrcholom Great Orme
Horná polovica spodnej časti trate je vedená ako koľajová splietka so spoločnými stredným žliabkom
Maximálne stúpanie spodnej časti je 26.15 %
Výhybňa spodného úseku na jednej strane zo splietkou a na druhej s výhybkou
Samovratná výhybka v spodnej výhybni
Výjazd vozňa z ulice, pri ktorom je križovaná hlavná cesta
Lanovka používa ulicu spoločne s autami, ktoré však majú obmedzený vjazd
Spodná stanica lanovej dráhy na Great Orme
Vyhľadávanie
Opis a lokalita
Číslo vozidla
Linka
Meno autora
Dátum od
Dátum do
Iba táto galéria
Vyhľadať
Návod pre pokročilé vyhľadávanie
nájdete tu
.
Triedenie
podľa dátumu
podľa evidenčného čísla, dátumu a linky
podľa dátumu uverejnenia
vzostupne
zostupne
Počet materiálov na stranu
100
200
500
neobmedzene
Zmeniť triedenie