imhd.sk
Prešov
Bratislava
Banská Bystrica
Hlohovec
Košice
Liptovský Mikuláš
Martin
Nitra
Nové Zámky
Piešťany
Poprad-Tatry
Považská Bystrica
Prievidza
Ružomberok
Senica
Skalica
Spišská Nová Ves
Trenčín
Trnava
Zvolen
Žilina
Slovensko a svet
Nájdi linku, zastávku, vozidlo, text
Najbližšia zastávka
Registrácia
Prihlásenie
Registrácia
Prihlásenie
imhd.sk
Menu
sk
English
Registrácia
Prihlásenie
Registrácia
Prihlásenie
Aktuality
Užitočné informácie
MHD na stanice
Nočná doprava
Prímestská doprava
Bezbariérová doprava
Školské spoje (od 8.1.2023)
Preprava zvierat
Zastávky na znamenie
Prepravný poriadok
Straty a nálezy
Predčasné odchody
Pochvaly a sťažnosti
Kontakty na dopravcov
Fotky a médiá
Diskusia
Vozidlá
Rozvoj
História
Zábava
Vystrihovačky
Najbližšia zastávka
Jasná obloha
1 °C
sk
English
Prešov
Bratislava
Banská Bystrica
Hlohovec
Košice
Liptovský Mikuláš
Martin
Nitra
Nové Zámky
Piešťany
Poprad-Tatry
Považská Bystrica
Prievidza
Ružomberok
Senica
Skalica
Spišská Nová Ves
Trenčín
Trnava
Zvolen
Žilina
Slovensko a svet
Novinky e-mailom
Zadajte váš e-mail
Pridať
Facebook
Twitter
Instagram
Smartfónová appka
Autorské práva
Podmienky
Súkromie
O imhd.sk
Kontakt
Powered by
Copyright © imhd.sk, 2000 – 2024
Cestovné
poriadky
Plánovač
cesty
Mapy
Cestovné
lístky
Menu
Galérie
›
Slovensko a svet
›
Európa
›
Spojené kráľovstvo Veľkej Británie a Severného Írska
› Glasgow
Nová súprava pre "klaustrofobické" metro v Glasgowe na veľtrhu Innotrans
Regionálna vlaková jednotka na brehu rieky Clyde
Výška glasgowského metra od podlahy po strechu je len o niečo vyššia ako výška ľudí
Riadenie metra je čiastočne automatizované, vodič len otvára a zatvára dvere
Glasgowské metro používa neštandardný rozchod 1219 mm, a to aj po celkovej prestavbe metra v rokoch 1977 - 1980
V čase fotografovania tohto vlaku už existovala prvá jednotka, ktorá bude jazdiť bez vodiča
Vyššie osoby sa v glasgowskom metre hlavou takmer dotýkajú stropu
Vzhľadom na veľmi nízku výšku vozňov dvere siahajú až takmer po vrch strechy
Pôvodne ostrovné nástupište muselo byť kvôli veľkému dopytu cestujúcich doplnené o bočné
93 % cestujúcich je spokojných s trvaním cesty
Vstup do stanice metra Buchanan Street v pešej zóne
#67884, SK63 ATY, linka 77, Cathedral St
#SN65 ZHA, linka 398, W George St
Optare Solo M925EV pred Galériou moderných umení
ADL Enviro400 pred Galériou moderných umení
#67047, SN65 OGZ, linka 240, Ingram St
Oznam o neobsluhovaní zastávky
Výlukové oznamy počas Majstrovstiev Európy umiestnené od zeme až nad vitrínu
Wright Eclipse Gemini z Glasgowa
Autobus na doprave pre športovcov počas Majstrovstiev Európy Glasgow 2018
Jednoduchý zastávkový označník vyrobený firmou Trueform
Zastávkový prístrešok s označníkom, vitrínou aj displejom s najbližšími odchodmi
Cestovné poriadky vo vitrínach
Zastávkový označník od firmy Trueform s osvetlením pomocou solárneho panelu
Tlačidlo na zapnutie osvetlenia označníku je pomerne skryté pod vitrínami
Zastávkový označník od firmy Trueform s osvetlením pomocou solárneho panelu
Autobus upravený na mobilné detské ihrisko
#67051, SN65 ZDO, linka 240, Trongate
#66947, WX55 TZJ, Trongate
Alexander Dennis Enviro200 v Glasgowe
Alexander Dennis Enviro200 v Glasgowe
#67077, SN65 ZFS, linka 2, Trongate
Wright Eclipse Metro v uliciach Glasgowa
#37242, YN08 LCY, linka 18, Trongate
#47623, SN14 DZF, Trongate
#66771, YJ05 VVO, linka 263, Trongate
Alexander ALX400 v Glasgowe
Moderný autobus v spoločnosti historického taxíka a stanice
Vzadu pôvodný vstup do metra St Enoch, vpredu nový
Informácie pre cestujúcich a automat na cestovné lístky
Pozdĺžne zakrivená stanica v minulosti pomáha pri brzdení do stanice a rozbehu zo stanice
Autobus pridelený na konkrétnu linku propaguje 10-minútový interval na nej
Vstup na nástupištia autobusovej stanice
Prevádzka autobusovej stanice si vzhľadom na jej vyťaženie i nutnosť cúvania autobusov z nástupíšť vyžaduje dodatočné riadenie
Autobusová stanica v Glasgowe je rušná
Pop-art na strednom vozni metra
Reklama sa nevyhýba ani vozňom metra
Minibus Renault Master / Indcar Urban 40 slúži ako autobus na zavolanie ako doplnok k metru
Autobus Volvo B10B / Wright Endurance zakúpil dopravca Arriva už ako second-hand
Nájsť vstup do metra je niekedy ťažké
"Cunader" #1392
Albion Venturer obkľúčený múzejnými exponátmi
Pohľad na historickú električku #779 zo začiatku 20. storočia
"Cunader" #1392 ako posledný mohykán
Tak ako z mesta odišli električky, odišla aj takmer polovica obyvateľov
Experimentálna jednopodlažná električka
Interiér električky typu Standard
Pôvodné električky typu Standard mali otvorené poschodie a zasklené bolo až v roku 1904
Albion Venturer v múzeu
Interiér autobusu Albion Venturer
Električky typu "Standard" tvorili najpočetnejšiu časť vozidlového parku, vyrobených ich bolo viac než 1000
Albion Venturer, ktorý jazdil v Glasgowe v rokoch 1949 - 1966
Interiér pôvodného vozňa metra
Interiér pôvodného vozňa metra so zákazom pľutia
Jeden z prvých vozňov metra
Historická schéma metra
Interiér modernizovanej "štandardnej" električky #1088 s preklápacími operadlami
Interiér modernizovanej "štandardnej" električky #1088
Kontrolér modernizovanej "štandardnej" električky #1088
Konka v meste slúžila v rokoch 1872 - 1902 a nahradená bola električkami
Mestská koľajová doprava začala v Glasgowe v podobe konky v roku 1872
Jazda metrom bola cool už v roku 1896
Ako vyzerali pôvodné stanice metra je možné vidieť v múzeu
Pohľad cez podlahu pôvodného vozňa metra zobrazujúci zariadenie na prichytenie vozňa metra na ťažné lano
Kliešte slúžiace na prichytenie vozňov na ťažné lano
Model pôvodného systému pohonu metra
Interiér pôvodného stredného vozňa po jeho predĺžení na dĺžku koncových vozňov
Osvetlenie bolo veľmi blízko hláv cestujúcich
Trasa sa za celý čas prevádzky glasgowského metra nezmenila, menili sa iba názvy staníc
Interiér vozňa metra z roku 1896 so zákazom fajčenia a pľutia
Reklama na metro už na prelome 19. a 20. storočia vystihla základné princípy kvalitnej MHD: "Cestovné poriadky nie sú potrebné, vlaky jazdia každých pár minút s perfektnou pravidelnosťou."
Električky v Glasgowe jazdili na nezvyčajnom rozchode 1416 mm, čo umožňovalo prepravovať po niektorých električkových tratiach aj železničné vagóny s rozchodom 1435 mm, pričom okolesníky vagónov zapadali do drážok v koľajniciach
"Cunader" #1392 je poslednou dvojpodlažnou električkou vyrobenou vo Veľkej Británii (v roku 1952)
Interiér jednej z prvých električiek - vyššia trieda
Interiér jednej z prvých električiek - nižšia trieda
Jedna z prvých električiek v Glasgowe
Volvo B7RLE / Wright Eclipse pred Clyde Auditorium na linke spájajúcej reprezentatívne objekty pri brehu rieky Clyde
Volvo B7RLE / Wright Eclipse pod glasgowskou univerzitou
Volvo B7TL / Wright Eclipse Gemini pred Kelvingrove Art Gallery and Museum
Osvetlená tunelová rúra
Pôvodné vozne metra jazdili vyše 80 rokov
Stanica metra Buchanan Street je prepojená so železničnou stanicou Queens St dlhým pohyblivým chodníkom
Volvo B7TL / Wright Eclipse Gemini
Koncová železničná stanica Queen Street
Dennis Trident / Plaxton President pri železničnej stanici Queen Street
Volvo B7TL / Wright Eclipse Gemini pri zastávkovom prístrešku orientovanom tak, aby čakajúcich cestujúcich neošpliechali vozidlá na ceste
Ak nie sú na ulici vyhradené jazdné pruhy pre autobusy, v zápche uviazne aj MHD
MAN 18.220 / Alexander ALX300 sa ospravedlňuje, že je na služobnej jazde
MAN 18.220 / Alexander ALX300 ako expres
Volvo B7TL / Wright Eclipse Gemini na expresnej X11
Začiatok
Predchádzajúce
Nasledujúce
Koniec
Vyhľadávanie
Opis a lokalita
Číslo vozidla
Linka
Meno autora
Dátum od
Dátum do
Iba táto galéria
Vyhľadať
Návod pre pokročilé vyhľadávanie
nájdete tu
.
Triedenie
podľa dátumu
podľa evidenčného čísla, dátumu a linky
podľa dátumu uverejnenia
vzostupne
zostupne
Počet materiálov na stranu
100
200
500
neobmedzene
Zmeniť triedenie