Začiatkom 1990-tych rokov začal dopravný podnik hľadať autobusy pre obnovu vozového parku, ktoré by spĺňali vtedajšie kritériá kvality a ekologickosti. Riešením boli slovinské autobusy 272 A 180 M, ktoré vyrábala automobilka Tovarna Avtomobilov in motorjev Maribor (neskôr TAM BUS) v spolupráci s karosárskou firmou Avtomontaža bus Ljubljana. Ich licenčný predchodca MAN SL 202 bol v "krátkej" verzii skonštruovaný už koncom 1970-tych rokov. Napriek tomu po dlhoročnej nadvláde autobusov Karosa radu 700 a Ikarus 280 pôsobil moderne a priniesol oživenie do vozového parku. Z pôvodne plánovanej a mediálne značne propagovanej licenčnej výroby Tambusov v Bratislave nakoniec kvôli problémom slovinskej firmy zišlo. Ich výroba mala začať v roku 1997 a postupne sa malo vyrábať 150 - 200 Tambusov ročne.
V Prešove premávali celkom štyri autobusy tohto typu (ev. č. 325 - 328) dodávané v rokoch 1993 - 1995. Prvý z nich bol vyradený v roku 2006.