Nové 12-metrové batériové trolejbusy sú už v pravidelnej prevádzke.
Presne po roku a jednom mesiaci od dodania prvého batériového trolejbusu SOR TNS 12 do Prešova sa tieto trolejbusy zaradili do pravidelnej premávky s cestujúcimi na linkách prešovskej MHD. V prvý deň pravidelnej premávky boli tri zo štyroch vozidiel nasadené na trolejbusovú linku 1.
Mimoriadne veľké oneskorenie zaradenia nových trolejbusov do premávky spôsobila kombinácia viacerých faktorov. Všetko spustilo oneskorené začatie skúšobných jázd v rámci schvaľovacieho procesu nového typu trolejbusu. Prvý trolejbus bol do Prešova privezený 23. novembra 2023. Aj keď bola výrobcovi skúšobná prevádzka Ministerstvom dopravy povolená už v decembri 2023, výrobca jú zrealizoval až v prvej polovici roka 2024. Skúšobné jazdy bez cestujúcich prebiehali s trolejbusmi #801 a 802 od 25. apríla 2024. Následne boli realizované skúšobné jazdy s cestujúcimi s trolejbusom #801 na linke 1 od 8. do 26. júna 2024. Vozidlo #802 bolo v dňoch 18. a 19. júna 2024 odskúšané na trolejbusovej dráhe s napätím 750 V v Košiciach. Po absolvovaní predpísaných skúšobných jázd boli nové trolejbusy SOR TNS 12 A04 začiatkom júla 2024 schválené do pravidelnej premávky s podmienkou odstránenia drobného technického nedostatku na nabíjacom zariadení.
Ich zaradenie do pravidelnej premávky s cestujúcimi sa následne oneskorilo z dôvodu čakania na vykonanie technicko-bezpečnostných skúšok jednotlivých vozidiel pre dočasnú neexistenciu organizácie (vypršanie poverenia), ktorá ich mohla vykonať. Tieto skúšky boli vykonané až v druhej polovici októbra 2024 a následne začiatkom novembra boli všetkým štyrom vozidlám vydané technické preukazy. Zároveň dopravný podnik mohol oficiálne prevziať trolejbusy do svojho stavu.
Ďalšie zdržanie nastalo z dôvodu potreby výcviku vodičov na nový typ trolejbusu, ktorý sa nestihol zrealizovať počas skúšobnej prevádzky v priebehu jari. Do pravidelnej premávky s cestujúcimi tak boli trolejbusy zaradené až 23. decembra 2024.
Nové 12-metrové nízkopodlažné trolejbusy SOR TNS 12 sú vybavené elektrickou výzbrojou firmy Rail Electronics CZ (pôvodným dodávateľom mal byť Cegelec Praha) a trakčnými batériami, ktoré trolejbusom umožňujú dojazd mimo trolejového vedenia minimálne 12 kilometrov. Podobne ako trolejbusy Škoda 27 Tr Solaris, tak môžu byť využité aj ako náhrada autobusov na niektorých autobusových linkách, ktorých trasy vedú čiastočne pod trolejovým vedením.
Nákup štyroch nových trolejbusov z väčšej časti podnik financoval z eurofondového nenávratného finančného príspevku z Programu Slovensko. Cena jedného trolejbusu bola 505 530 € bez DPH.