Batériové trolejbusy budú vedieť prejsť mimo troleja minimálne 12 kilometrov.
Vo štvrtok 23. novembra 2023 dorazil do areálu DPMP prvý parciálny trolejbus typu SOR TNS 12. Český producent dodal v uplynulých rokoch niekoľko desiatok vozidiel, medzi inými aj elektrobusy SOR EBN 8, ktoré boli do prevádzky zaradené len nedávno. Dopravný podnik obstarával celkovo 10 trolejbusov s batériovým pohonom v zložení 4 štandardné (12-metrové) a 6 kĺbových (18-metrových). Štandardné trolejbusy dodáva spoločnosť SOR Libchavy, kĺbové trolejbusy dodá spoločnosť Škoda Group, pričom budú v karosérii Solaris. Tieto nové plne nízkopodlažné vozidlá sú vybavené trakčnými batériami, ktoré umožňujú jazdu aj mimo trolejového vedenia, čo nám umožní rozšíriť pole pôsobnosti trolejbusovej dopravy v rámci siete MHD.
Štyri trolejbusy typu SOR TNS 12 sú plne klimatizované a vybavené modernejším informačným a tarifným systémom. Štandardom pri všetkých nových vozidlách sa stali USB nabíjačky pre dobíjanie mobilných zariadení, informačné LCD monitory a napríklad kamerový systém so záznamom v interiéri vozidla, či systém automatického počítania cestujúcich (APC). Prácu vodiča zlepší aj bezpečnostný kamerový systém, ktorý bude snímať priestor pred a za trolejbusom, či kamera na zberači trolejbusu.
Vo výbave tiež nebude chýbať systém vonkajšej akustickej signalizácie pre cestujúcich so zrakovým postihnutím, ktorý na základe povelu z ovládača zahlási číslo linky a smer jazdy. Moderná elektrická výzbroj s rekuperáciou ušetrí náklady na prevádzku a poskytne komfortnejší priebeh jazdy. Trolejbus bude môcť prejsť v režime jazdy na trakčnú batériu vzdialenosť minimálne 12 kilometrov. Dodávateľom elektrickej výzbroje do týchto trolejbusov je česká spoločnosť Rail Electronics. Trolejbusy budú obsluhovať vybrané linky MHD, ktoré v súčasnej dobe obsluhujú štandardné naftové autobusy.
Prvý dodaný trolejbus typu SOR TNS 12 je zatiaľ stále majetkom výrobcu, pretože s ním musí vykonať homologizáciu a následné úkony súvisiace so schválením tohto typu na prevádzku v podmienkach SR. Vzhľadom na schvaľovanie nového typu bude musieť vozidlo prejsť istý objem kilometrov aj na sieti s napätím 750V, určite sa teda objaví aj v uliciach Žiliny, Košíc alebo Banskej Bystrice.
Financovanie nákupu týchto štyroch trolejbusov je zabezpečené z 95% vďaka Operačnému programu Integrovaná infraštruktúra, zvyšných 5% pokryje DPMP, a.s. z vlastných zdrojov. Celková hodnota zákazky je 2 022 120,00 € bez DPH, cena za jeden trolejbus je 505 530,00 € bez DPH.