Projektovú dokumentáciu na modernizáciu vozovne Šarišské Lúky pripraví združenie spoločností Dopravoprojekt a ISPO.
DPMP, a. s. ešte v priebehu minulého roka vyhlásil súťaž na spracovanie projektovej dokumentácie k projektu „Modernizácia údržbovej základne trolejbusov a výstavba meniarne – projektová dokumentácia“. Začiatkom februára 2022 došlo k uzavretiu Zmluvy o dielo na dodávku projekčných, inžinierskych a iných súvisiacich služieb s víťazom verejného obstarávania, ktorým sa stalo Združenie MUZ PREŠOV. Vedúcim členom tohto združenia je bratislavská spoločnosť DOPRAVOPROJEKT, a.s. a druhým členom je prešovská spoločnosť ISPO, spol. s r.o., inžinierske stavby.
V rámci diela budú spracované čiastkové dokumentácie v týchto stupňoch:
- Dokumentácia stavebného zámeru (DSZ)
- Posúdenie vplyvov stavby na životné prostredie
- Dokumentácia meračských prác (DMP)
- Dokumentácia stavebno-technického a inžiniersko-geologického prieskumu (DSTIGP)
- Dokumentácia pre územné rozhodnutie (DÚR)
- Dokumentácia pre stavebné povolenie (DSP)
- Dokumentácia pre realizáciu stavby (DRS)
- Dokumentácia pre výber zhotoviteľa (DVZ)
Súčasťou diela je tiež aj autorský dozor.
Celková hodnota zákazky je 791 840,00 € bez DPH, pričom až 95% z tejto sumy bude financovaných pomocou Operačného programu Integrovaná infraštruktúra. Zvyšných 5% pokryje DPMP, a.s. z vlastných zdrojov. Lehota na vypracovanie jednotlivých častí diela sa pohybuje od 3 až 6 mesiacov (v závislosti od jednotlivých častí diela) od nadobudnutia účinnosti zmluvy.
V ďalších rokoch bude nasledovať samotná modernizácia trolejbusovej časti vozovne. Vozovňa Šarišské Lúky bola postavená na počiatku 60. rokov minulého storočia, pričom z veľkej časti je jej vybavenie pôvodné. V uplynulých rokoch prebehli iba drobné úpravy v podobe výmeny brán, okien, či strešných svetlíkov. Vzhľadom na to, že v posledných rokoch bolo nakúpených niekoľko desiatok nových trolejbusov a desiatka nových trolejbusov sa ešte len očakáva, technické zázemie je preto nedostatočné – podlaha je tvorená z drevených klátikov, montážne jamy majú hĺbku iba 1,2 metra, dielne trolejbusov nie sú prejazdné a trolejbusy do nich musia cúvať, k dispozícii nie sú ani temperované garážové priestory.
Rozsah modernizácie
- prístavba a nadstavba objektu vozovne a oprava strechy,
- výmena všetkých podláh v halových a dielenských častiach a nové pracovné kanály,
- výmena všetkých dvier, vrát a okien; automatické otváranie vrát na dielni,
- vymaľovanie všetkých vnútorných priestorov,
- výmena sanitárneho zariadenia, kúrenia, vzduchotechniky, rozvodov elektriny a osvetlenia,
- vybudovanie nového zázemia pre údržbu,
- vybudovanie prípojky a preložka kanalizácie,
- vybudovanie garáže pre 20 klasických trolejbusov,
- vybudovanie garáže pre 35 hybridných trolejbusov,
- dobudovanie trolejového vedenia vo vozovni aj so systémom automatického stavania cesty.
Modernizáciou prejdú údržbové dielne trolejbusov, umyváreň vozidiel, klampiarska a zámočnícka dielňa, kotolňa, elektrorozvodňa, mechanické a elektromechanické dielne, kancelárie majstrov, či dielňa údržby pneumatík a akumulátorovňa.
V rámci projektu sa tiež počíta s výstavbou štvrtej meniarne pre trolejbusovú prevádzku, ktorá bude umiestnená v areáli vozovne. V najbližších rokoch sa plánuje rozšírenie trolejbusovej siete o nové úseky, očakáva sa taktiež aj rozšírenie počtu trolejbusov. Súčasné tri meniarne takúto záťaž kapacitne nezvládnu, a preto je potrebné najprv zabezpečiť funkčné napájanie siete.