Do areálu dopravného podniku dorazilo prvých 6 nových autobusov SOR NB 12 a NB 18 City.
Do areálu DPMP v Ľuboticiach dorazili v uplynulých dňoch prvé nové autobusy, konkrétne 2 kusy 12-metrových vozidiel typu SOR NB 12 City a 4 kusy 18-metrových kĺbových vozidiel typu SOR NB 18 City. Jedná sa o prvých šesť vozidiel v rámci verejného obstarávania na celkovo 15 autobusov, z čoho má byť 10 kĺbových.
Všetky vozidlá sú vybavené naftovým motorom, ktorý spĺňa emisnú normu Euro 6D. Kabínu vodiča a priestor pre cestujúcich ochladzujú oddelené klimatizačné jednotky Ebespächer. Oproti predchádzajúcim vozidlám majú dodané autobusy lepšiu výbavu, pre cestujúcich sa nachádzajú vo vozidle nové označovače, ktoré sú predpripravené pre možnosť platby za cestovný lístok bezkontaktnou platobnou kartou a na ktorých sa informácie sprostredkujú na plnofarebnom dotykovom displeji. Informácie o spoji a nasledujúcich zastávkach bude zobrazovať plnofarebný LCD displej. Vonkajšie informačné tabule sú väčšieho formátu, teda aj informácie na nich budú lepšie viditeľné, madlá sú upravené povrchovou antikorovou úpravou. O bezpečnosť jazdy sa stará predná a zadná palubná kamera a cúvacie senzory, vozidlá sú tiež vybavené bezpečnostnými kamerami v interiéri a USB nabíjačkami na madlách.
Kúpna cena za jeden autobus SOR NB 12 je 195 000 € bez DPH, kĺbový autobus SOR NB 18 stojí 278 000 € bez DPH. Financovanie prvých šiestich vozidiel, ktorých nákup bol potvrdený ešte v apríli je z 95% zabezpečené pomocou Integrovaného regionálneho operačného programu (IROP), zvyšných 5% pokryje DPMP.
Po nasadení autobusov do premávky by mali byť vyradené najstaršie vozidlá, ktoré už sú za hranicou životnosti a nespĺňajú základné štandardy súčasnej verejnej dopravy. Avšak vzhľadom na to, že aktuálne trpí dopravný podnik pomerne akútnym nedostatkom kĺbových vozidiel, ktorý sa napráva aj nasadzovaním o polovicu kratších jazdených vozidiel, je pravdepodobné, že istá časť starších vozidiel zostane v premávke aj naďalej. Aktuálne dosahuje podiel klimatizovaných kĺbových autobusov úroveň zhruba 10%, po nasadení autobusov do premávky teda nastane výrazný kvalitatívny posun cestovania na nosných autobusových linkách.