Výluka trolejbusovej dopravy na Levočskej ul. (5.7. – 31.8.2019)

Zmenia sa linky 2 4 5 5D 7 8, bude premávať náhradná linka X.

Od piatka 5. júla 2019 si postupujúca rekonštrukcia križovatky Obrancov mieru - Levočská - Vlada Clementisa ako aj mosta cez rieku Torysa vyžiada vylúčenie trolejbusovej dopravy. Trolejbusová doprava bude úplne vylúčená na Levočskej ul., ale aj na Sídlisku III a uliciach Obrancov mieru a 17. novembra. Výluka takéhoto rozsahu predstavuje značné nároky na počet náhradných autobusov, ktorých počet je obmedzený. Z tohto dôvodu bude musieť byť až do 31. augusta 2019 zásadným spôsobom zmenená organizácia dopravy.

Linky 2 5 a 7

Linka 2 bude premávať ako autobusová na okružnej trase Divadlo Jonáša Záborského - Trojica - Obrancov mieru - Škultétyho - Čierny most a späť. V opačnom smere bude premávať po protismernom okruhu, východiskovou a konečnou zastávkou bude zastávka Veľká pošta. Premávať bude v oboch smeroch každých 60 minút.

Linka 5 bude premávať ako trolejbusová na trase Budovateľská - Hlavná - Sabinovská - Dúbrava a späť. Premávať bude každých 60 minút.

Linka 5D bude zrušená.

Trasy linky 7 sa nemení, dochádza však k úprave jej cestovného poriadku.

Náhradné spojenia:

  • medzi Budovateľskou a Hlavnou ul. použite linky 5 7 alebo 42 (po Veľkú poštu)
  • medzi ul. Obrancov mieru a Hlavnou ul. použite v oboch smeroch linku 2, prípadne linky 15 alebo 24
  • medzi Dúbravou a Hlavnou ul. použite linku 5, v opačnom smere aj linky 14 a 45
  • medzi Bajkalskou a Hlavnou ul. použite presmerované linky 4 alebo 8

Linka 4

Bude premávať ako trolejbusová na zmenenej trase Pod Šalgovíkom - Martina Benku - Železničná stanica - Trojica - Sabinovská - Bajkalská a späť. Premávať bude každých 20 minút. V úseku Pod Šalgovíkom - Trojica a späť budú zachované pôvodné časy odchodov.

Náhradné spojenia:

  • medzi Sídliskom III a Sekčovom použite linky 34 alebo 38
  • medzi Sídliskom III a železničnou stanicou použite linky 38 alebo dočasnú linku X
  • medzi Sídliskom III a Hlavnou ul. použite dočasnú linku X

Linka 8

Bude premávať ako trolejbusová na zmenenej trase Sibírska - Martina Benku - Železničná stanica - Trojica - Sabinovská - Bajkalská a späť. Premávať bude každých 20 minút. V úseku Sibírska - Trojica a späť budú zachované pôvodné časy odchodov.

Náhradné spojenia:

  • medzi Sídliskom III a Sekčovom použite linky 34 alebo 38
  • medzi Sídliskom III a železničnou stanicou použite linky 38 alebo dočasnú linku X
  • medzi Sídliskom III a Hlavnou ul. použite dočasnú linku X

Linka 38

Bude premávať ako autobusová na trase bez zmeny Sibírska - Martina Benku - Železničná stanica - Obrancov mieru - Sídlisko III a späť. Premávať bude každých 20 minút podľa bežného cestovného poriadku.

Linka X

Náhradná autobusová linka bude premávať na trase Sídlisko III - Clementisova - Trojica - Železničná stanica a späť. Premávať bude každých 15-20 minút.

Linka nahrádza trasu liniek 4 a 8 medzi Sídliskom III, centrom mesta a železničnou stanicou. Pri cestách medzi Sídliskom III a Sekčovom odporúčame používať najmä linku 38. Cestujúcim zo severnej časti Sídliska III (v blízkosti konečnej zastávky) odporúčame prednostne využívať presmerované trolejbusové linky 4 a 8, ktoré premávajú z Bajkalskej cez Sabinovskú ul. a ďalej po svojej trase na Sekčov.

Prázdninová premávka liniek od 1. júla

Počas letných školských prázdnin od pondelka 1. júla 2019 do piatka 30. augusta 2019 premávajú linky v pracovných dňoch podľa cestovného poriadku pre pondelok - piatok (školské prázdniny). Linky, ktoré v cestovných poriadkoch na týchto stránkach nemajú zverejnené cestovné poriadky pre pondelok - piatok osobitne pre školský rok a školské prázdniny, budú premávať podľa cestovných poriadkov pre pondelok - piatok.

Cez víkendy a sviatky premáva MHD podľa cestovného poriadku pre sobotu, nedeľu a sviatky.

Upozorňujeme, že prázdninová premávka od 1. júla 2019 sa týka aj liniek 2 4 5 5D 7 a 8, ktoré budú mať od 5. júla zmenené trasy alebo cestovné poriadky z dôvodu výluky trolejbusovej dopravy (do 4. júla budú premávať ešte na nezmenených trasách, ale podľa prázdninových cestovných poriadkov).

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: S499.1023 #7:
Alebo by sa mohlo otáčať cúvaním v triangli, ako nedávno v Budapešti pri výluke na Kossuth Lajos tér (https://www.youtube.com/watch?v=ohFTn9hLjNU) 😃
Reakcia na: S499.1023 #7:
To mi príde ako brutálne sci-fi, samého by mi to nenapadlo.

Skôr by som chcel vedieť, či by šlo vybudovať jednostopú trať okolo parčíka na Levočskej.
Neviem presne, ako s tým počíta dokumentácia dorábky križovatky OM x VC x Lev., no natiahnutie stopy od Clementisa doprava zaberá minimálny obsah (, zdá sa, dokončenej časti) križovatky. Chápem množstvo vyvolaných investícii (napr. úpravy napájacích úsekov), no akékoľvek (blokové) obratisko v tej časti mesta sa žiada vyše 30 rokov.
Ak by to šlo, tak v takom prípade by som rád dozaista videl:
TR linka 8: aspoň 10´ interval v trase Sib - ŽST - CMO - Sab - S3 - Levočská;
AU linky:
38: aspoň 20´ interval v trase Levočská (/Clem) - 17. 11. - ŽST* - Pod Šalg.
* vhodnejšie s prestupom AU na TR a naopak;
32: aspoň 20´ interval v trase* Levočská (/Clem) - OM - Floriánova - VP - Rusínska - Sibírska,
* záležalo by od dĺžky vozidla a dennej doby.

L2+L5+L5D nepremávajú.


S takouto organizáciou výluky rozhodne nie som spokojný. S pohľadu teóriu grafov povedzme, ale prakticky sa každému cestujúcemu predĺži cestovanie, X-ka nenadväzuje nanič, zbytočne supluje úsek od CMO na stanicu, uviazne v zápche pri poliklinike na Levočskej. (Nie je toto prepojenie za takýchto okolností preceňované?)
Nehovoriac o senior-linke (L2), obsluhe jednej zastávky extra ďalším vozidlom do výpravy (Dúbrava), či vozením vzduchu vo večerných hodinách nielen na Budovateľskú ale aj na Širpo...
Reakcia na: Jan Vartas #6:
Keby sa čo len trochu chcelo, mohla s minimálnymi nárokmi vzniknúť provizórna otočka buď na parkovisku pred Družbou (vyasfaltovať ešte jedne vjazd na parkovisko, prenosné stĺpy sa dajú požičať) alebo v oblasti odbočenia z Volgogradskej na Clementisovu (dočasné vybúranie ostrovčeka) a bolo by S III obslúžené, hoci aj zachádzkou, no minimálne niekam po Centrum by to bolo konkurencieschopné aj cez Bajkalskú.
Reakcia na: Bmpeer #5:
Ja ani netvrdím, že ich treba odstaviť, nakoľko bez nich by sa tá výluka ani zvládnuť nedala. Skôr som mal na mysli, že sa linky 4 a 8 mohli točiť v trase ...Solivarská - Východná - Plzenská - Čierny most - Žel. stanica - Solivarská... s prestupom na linku X na Čiernom moste (tak ako v roku 1996). Prípadne 4-ku potiahnuť na Bajkalskú a 8 nahradiť posilnenou 38, ktorá jazdí bez obmedzenia.

V neposlednom rade, ak voz nemá pomocný pohon a je nutná výluka v takom rozsahu, tak je jedno, či za neho zaplatíš z eurofondu alebo nie, či má klímu alebo nemá aj tak bude stáť.
Dnešná situácia je ale úplne iná. Nie je možné nechať celé leto stáť trolejbusy zakúpené z eurofondov, navyše klimatizované.
Reakcia na: Jan Vartas #3:
Oprava:

Na linkách 1, 4, 8.
Reakcia na: Vladimír #2:
Osobne si to nemyslím, nakoľko:

1. výluka prebehla počas pracovných dní školského roka (víkendovú prevádzku do toho nerátam, nakoľko tá bola zabezpečená bez rozdelenia)

2. kapacitne nepostačovali ani kĺby ani sóla (premávku museli rozdeliť na linkách 1, 4, 😎, aby sa premávka zabezpečila v plnej miere na ostatných trolejbusových linkách, čo prechádzali Nám. mieru



Pokiaľ ide terajšiu organizáciu dopravy, tak:

1. 7, 38, X - bez pripomienky v plnom rozsahu

2. ťahať 4 a 8 až na Sídlisko III je podľa mňa zbytočné plytvanie (aj tak obslúžia len malú časť sídliska. Pochybujem, že by sa niekto peši trepal na Bajkalskú).

3. 2/5 mohla chodiť autobusová po celej trase normálne, ale s obmedzeným prázdninovým intervalom 60 minút
Reakcia na: Jan Vartas #1:
Základný rozdiel bude zrejme vo vtedajšej a dnešnej rezerve vozidlového parku.
V 96-tom sme mali výluku v oveľa väčšom rozsahu (bolo treba autobusy aj na linky 1 a 7) a bola organizovaná lepšie a hlavne jednoduchšie.