Dejiny nás presviedčajú, že prešovské vlky musia byť zvyknuté na všeličo. Napríklad aj na to, že nastúpia L21, ktorá sa bez ich vedomia uprostred trasy prečísluje na L36 a z pôvodnej trasy zíde
Hmm... 11.6. už bolo, ale z DPMP som sa žiadnu novšiu novinku nedozvedel. Ale zase ani oficiálne info by som zatiaľ nemal dávať. Aby sa vlk nasýtil i ovca zostala celá, napíšem len toľko, že zatiaľ to s vysokou pravdepodobnosťou vyzerá tak, že v jeseni prídu nízkopodlažáky typu, ktorého je už dnes väčšina ?
Re #566 Sarko: Nech Ti je potechou na srdci to, že Prešov bude mať koncom roka 5 NP sólo a 3 NP klbáky.
A mimochodom, prečo si nepočítal Nitru a Banskú Bystricu?
?
Ešte som si dovolil, čisto len pre zaujímavosť, prepočet NP autobusov verzus počet obyvateľov. Budem brať do úvahy len tento vzťah, bez ohľadu na garantovanie spojov a iné podmienky.
Presný počet obyvateľov k určitému dátumu sa ťažko zháňa, preto si pomôžem starším štatistickým údajom z 1.1.1996. Budem teda predpokladať, že všetky mestá s NP autobusmi majú vyrovnaný úbytok/nárast obyvateľstva.
Približná obsaditeľnosť NP autobusov:
12m verzie -
- na sedenie cca 28 miest
- na státie cca 62 miest
- celková normálna obsaditeľnosť podľa K5 (5 osôb/m2) cca 90 miest
15m verzie -
- na sedenie cca 40 miest
- na státie cca 60 miest
- celková normálna obsaditeľnosť podľa K5 (5 osôb/m2) cca 100 miest
Počet NP autobusov:
Bratislava - 3 ks 12m; spolu 270 miest
Košice - 1 ks 12m, 31 ks 15m; spolu 3190 miest
Prešov - 3 ks 12m; spolu 270 miest
Počet obyvateľov ku 1.1.1996:
Bratislava - 452053
Košice - 240915
Prešov - 92687
Koľko ľudí pripadá na jedno miesto v NP autobusoch:
Bratislava - 0,0006 človeka
Košice - 0,0132 človeka
Prešov - 0,0029 človeka
Koľko miest a koľko NP autobusov by museli mať mestá po vzore Košíc:
Bratislava - 5986 miest, 67 ks 12m alebo 60 ks 15m busov
Prešov - 1227 miest, 14 ks 12m alebo 12 ks 15m busov
Také v KE asi nenájdeš. Viem, že niektoré C734 boli po vyradení odpredané, takisto si Vladimír spomenie, že naša B731 č. 6374 bola predaná na Ukrajinu spolu s prešovskými B731.
Jediné vraky o ktorých teraz viem sú električky na nádvorí vozovne. Vyradené autobusy sú zatiaľ celé. Mám taký pocit, že sa ich pokúšajú odpredať.
Neviem prečo hneď tu niektorí uviedli, že choď do Košíc. Dovolím si tvrdiť, že DPMK má jeden z najmodernejších vozových parkov autobusov na Slovensku.
Tzv. vraky sú v premávke zastúpene len
1ks B741
1ks C744 (ak už nie je v Zlíne)
20 ks B732 (z celkového počtu 115 dodaných), pričom väčšina z nich premáva v Šaci a je možné ich stretnúť len na delených službách.
Ostatné B732 sú GO-čky, alebo vymenené za B832.
Takže mi tu vychádza 22 autobusov z celkového počtu cca 210. ?
Ik280 priebežne prechádzajú veľkými opravami v dieľňach DPMK
Teda ja zacinam mat miestami pocit, ze MHD v Bratislave je vlastne uzasne prehladna a jednoducha a ze cosi na tom "vlky by to nepochopili" mozno bude...
Re #563 KubO: V Bratislave uz niektore ako zahradne domceky funguju -- DPB si v nich pestuje plesen. A to prosim pekne vramci premavky! O takej efektivite sa ani savietskym kolchozom nesnivalo. ?
Re #553 Vladimír: Mam pocit, ze aj vymena jedneho okna je napriklad daleko nad ramec GO vo firme Starko. ? A mozno myslel GO ako "garancna oprava". Ale vazne: ak sa planuje DPMK takto stavat k vsetkym potencialnym zarucnym opravam Solarisov, tak dakujem pekne. Inak neplanujes aspon nejako neoficialne naznacit, kto sa stal vitazom toho tendra pre Presov?
Vraky busov nájdeš už fakt len veľmi zriedkavo, ja som sa už dávno žiadnym neviezol. No a trolejbusy, trúfam si povedať, že sú minimálne na rovnakej úrovni, ako v PO. Len pre zaujímavosť, VP trolejbusov zodpovedajú úrovni GO. Pomlčal by som len o električkách...
Zrejme sa riadia podla hesla. "Co nieje nase, netreba sa o to az tak starat a urobit robotu co najrychlejsie - zaplatene dostaneme i tak."
Len skoda, ze takto niektori zmyslaju a robia DPMK zle meno. Tu blamaz si ani nechcem predstavit, keby aj ine mesta mali Solarisy a davali by ich na GO do KE.
Diggi
Jediné vraky o ktorých teraz viem sú električky na nádvorí vozovne. Vyradené autobusy sú zatiaľ celé. Mám taký pocit, že sa ich pokúšajú odpredať.
Neviem prečo hneď tu niektorí uviedli, že choď do Košíc. Dovolím si tvrdiť, že DPMK má jeden z najmodernejších vozových parkov autobusov na Slovensku.
Tzv. vraky sú v premávke zastúpene len
1ks B741
1ks C744 (ak už nie je v Zlíne)
20 ks B732 (z celkového počtu 115 dodaných), pričom väčšina z nich premáva v Šaci a je možné ich stretnúť len na delených službách.
Ostatné B732 sú GO-čky, alebo vymenené za B832.
Takže mi tu vychádza 22 autobusov z celkového počtu cca 210. ?
Ik280 priebežne prechádzajú veľkými opravami v dieľňach DPMK