Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: V.P. #513:

Som rodený Košičan ,ale bohužial to musím potvrdiť .Proste je to TAK.
All: Predmetný výňatok zo spomínanej zápisnice už nájdete aj na týchto stránkach vľavo v menu.
Vladimír,Vy ich nepoužite,ale ak bude potrebné tak ja viem kde ich použijem.
Reakcia na: Papyr #526:
To sú silné slová. Neviem, či by som na také mal odvahu...
Reakcia na: Vladimír #525:
Tak veru. Treba im napisat, bo podla mna aj tak vacsina poslancov ani nevie, kolko stoji vystavba 1 km trate. Uz na rekonstrukcii Solivaru a Levocskej sa podla mna niekto slusne nabalil.
Tak vážení, prečítal som si tú zápisnicu a prišiel som k bolestiam žalúdka, tak som sa rozčúlil. Nech mi páni poslanci odpustia moju drzosť a opovážlivosť, ale súhlasím s Papyrom, že väčšina z nich vôbec nevedela o čom hovorí. Doteraz nechápem, čo koho drží na Delni. TROLEJBUS NEMÁ ČO JAZDIŤ NA DELŇU! To je pre mňa alfa a omega. Delňa nevyhovuje ani po nárokoch na frekvenciu spojov a nevyhovuje ani vo všeobecne známom princípe, že trolejbus obsluhuje celodenne atraktívne oblasti, pretože výkyvy v odbere elektrickej energie v priebehu dňa vychádzajú DPMP veľmi draho. Úplne ma fascinuje, ako páni obracali trasu tak, i hentak, ale nikto sa nezaoberal konkrétnym linkovým vedením. Teda absolútne debata o ničom! Primátor tam spomínal nočnú dopravu. A to chcú akože nočnú dopravu ťahať na Delňu???
Ďalej ma desilo to tliachanie o nejakých 120 miliónoch. Nebesá, za čo? Za ČO?! Vraj podstatná čiastka pôjde na nákup nových trolejbusov. NAČO?! Šváby sa dajú strolejovať a obslúžiť aj súčasným trolejbusovým parkom! Trolejbusy treba kupovať, ale v rámci riadnej postupnej obnovy trolejbusového parku a určite nie ako vyvolaná investícia trolejizácie Švábov.
Môj názor je uzatvorený a nemenný - obojsmerná trolejbusová trať (po zastávkach): Železničná stanica - Nový Solivar - Košická - Chalupkova - Švábska - Lomnická - Solivarská/Lesnícka...
Zmeny v linkovom vedení: trasa L1 a nočnej N1 presmerovaná obojsmerne cez sídlisko Šváby. Trasa L38 presmerovaná obojsmerne cez sídlisko Šváby. Na L1 a 38 je potrebné uvažovať so zahustením intervalu. Naproti tomu autobusové linky 20, 28, 39, 45 možno zo sídliska odkloniť a nahradiť jednou, menej výkonnejšou bus linkou v relácii ...ŽST - HyperTesco - Šváby - Delňa. Ideme v ústrety prestupnej tarife. Viem si predstaviť aj skrátenie súčasných L33 a 37 po napr. "Podšalgovík" a ďalšiu prepravu cestujúcich na Šváby realizovať prestupom na hrane na zastávkach Karpatská/Jurkovičova linkou 38. Možnosti sú také úžasné!

Spomínaná zápisnica ma vyprovokovala k tomu, že tieto svoje tézy zhrniem v písomnej podobe a odovzdám kompetetným, pretože som z celej duše PRESVEDČENÝ, že tento návrh je ten NAJLEPŠÍ, aký môže byť. Nehovoriac o tom, že NEVYŽADUJE nákup nových trolejbusov nad rámec bežnej obnovy parku.

P.S.1: Jeden "---" tam spomínal, že jeden trolejbus stojí omnoho viac ako autobus. A to mu bolo tak ťažko si zistiť, že jeden trolejbus aj žije omnoho viac ako autobus? Tfuj! Nemám slov.
P.S.2: Jediné, čo ma v diskusii oslovilo je návrh už ani neviem koho, viesť trolejbus od ZVL po Nábrežnej komunikácii na Budovateľskú. Ale veď to je super nápad! Časom teda môžeme nahradiť trolejbusy L34 bez toho, aby sme riešili problematický podjazd na Jilemnického.

Re #524 V.P.: Napíšem a určite budem nejaké veci riešiť aj osobne. Vami objavený dokument ma k tomu definitívne priviedol.
Vaše názory na obstáravacie náklady v súvislosti s výstavbou trolejbusovej trate cez Šváby sú opodstatnené.Ja považujem za vhodné napísať otvorený list primátorovi Benčovi a vecne zaujať stanovisko.Som presvedčený,že sa tu chce niekto nabaliť.
Reakcia na: vasi #521:
Myslim, ze drviva vacsina nevedela o com sa hovori...

- odkial vzali to, ze trolejbus je drahsi na prevadzku ako autobus? Tieto cisla im dodal DPMP? Alebo odkial ich maju?
- odkial vzali to cislo 100-120 milionov Sk na trolejizaciu trate? Ved je to neumerne vela! A to este chcu preverovat statiku stlpov na Svaboch, co znamena, ze s nimi pocitaju pri vystavbe trate za predpokladu, ze budu este dobre, takze ja sa pytam - pre Bozie rany, co, povedzte mi CO stoji 100 milionov na vystavbe 2 km dvojstopej trate?!? to budu tie droty zo zlata alebo co? Alebo sa niekto potrebuje nabalit?

(Pardubice dokazali postavit 2,1 km dvojstopej trate za 14 milionov Kc, tak co preboha v Presove stoji 100-120 milionov Sk, ako to naznacoval ing. Anton Anderko, clen dozornej rady DPMP???)

Uz davnejsie sme sa tu na fore zhodli, ze najidealnejsou variantou (aj najlacnejsou) by bolo zatrolejovat Svaby bez vystavby otocky a bez vystavby stopy na Delnu, iba ako jednoduchy polookruh Kosicka-Svabska s presmerovanim linky cislo 1. Myslim, ze DPMP by sa konecne mal rozhodnut a ujednotit sa na tom, CO CHCE NA SVABOCH PREVADZKOVAT ZA TROLEJBUSOVE LINKY, aby sa potom poslanci nemuseli bavit na zastupitelstve ako mamlasi, ci je lepsie droty na Delnu, alebo urobit otocku na Svaboch, alebo urobit polookruh cez Kosicku, alebo urobit polookruh cez este neexistujucu Nabreznu, ale aby to dostali na schvalenie aj s trasovanim buducich liniek.
Vladimír > Už som na dráte ?
Myslim, ze Benc a poniektori dalsi ani nevedeli, o com sa na zasadani hovori ?
Reakcia na: S499.1023 #518:
Tu si to stiahni:
http://www.pis.sk/dokumenty/view.php?doc_id=1096

o Svaboch sa pise od strany 39.
Reakcia na: Papyr #515:
Len drobné technické upozornenie. 24Tr nie je duobus, za duobus sa pokladá vozidlo, u ktorého vlastnosti závislého aj nezávislého pohonu sú porovnateľné. 24Tr, 21TrACI a podobné veciu sú trolejbusy s pomocným pohonom, tak ako ich na západe poznáme už desiatky rokov.
Reakcia na: V.P. #511:
Kde si to môžem prečítať? Díky.
I.
Reakcia na: Papyr #516:
Samozrejme, v prípade, že sa dožijeme klbáku tak aj manipulačné jazdy Vozovňa - MK-2 - Sekčov...
Reakcia na: Papyr #515:
Dalsou vyhodou 24Tr je moznost ranneho zachadzania L1 na Sirpo v smere do Sebastovej 🙂
Teraz ma napadlo, ze vsetky 24Tr su vlastne uz z vyroby konstruovane ako duobusy. V pripade ich nakupu teda mozeme teoreticky nasadit trolejbus na linku do Lubotic. Z centra mesta az po zastavku Vranovska by vozidlo islo na pohon elektricky, po Luboticiach na pohon alternativny (dieselovy alebo na baterky). Ani nizka rychlost jazdy pri alternativnom pohone by nemala byt problemom, Vmax=30 km/h v uzkych, hrbolatych a clenitych ulickach Lubotic plne postacuje 🙂 Nizkopodlaznost a ekologia v jednom 🙂
Reakcia na: V.P. #513:
Som toho istého názoru. Voz jednoducho DPMP nemal prevzať.

Mimochodom, aj dnes celý deň 348 jazdila s otvorenou kabínou - otvorenou nielen voči interiéru, ale aj voči vonkajšiemu prostrediu ?
Vodiči celkom pochopiteľne chcú zajtra 348 odstaviť, aby sa problém vyriešil. Na druhej strane, 343 má tiež nejaké problémy s brzdami a ich kontrolkami + kvôli absencii Solarisu na nej už dva dni mešká pravidelná prehliadka. Odstaviť by teda chceli 343-kári. Ale dva bezbariérové vozy naraz odstavené byť nemôžu. Som zvedavý, čo bude zajtra jazdiť.
Ja som mal tu "česť" niekoľko rokov žiť a pracovať v Košiciach a zároveň cestovať ich MHD.Moje spomienky vo vzťahu k vtedajšej MHD a kvalite údržby ich vozidiel jednoznačne potvrdzujú šlendriánstvo,ktoré zrejme pretrváva dodnes.Ja by som takto "opravené "vozidlo neprevzal!
Včera sa vrátil náš Solaris z Košíc, kde mu v rámci záruky mali dať nové okno miesto toho prasknutého. Výsledok práce košických kolegov je viac ako diskutabilný. Nové okno je zasadené dosť podivuhodne, tá tmavá hmota, ktorá ho lemuje zachla rovno tak, ako ju nastriekali aj so všetkými brázdami a neviem čím všetkým. Kúsky tejto hmoty sa odtrhávajú. Zadné okno nevedno prečo je niečím silne zašpinené až poškodené, pripomína to následky zvárania alebo čo to malo byť. Ráno vodiči našli "opravený" bus v takom stave, že po prístrojovej doske sa povaľovali črepiny zo skla. Úplnou čerešničkou však bolo zistenie, že jedna z bočných líšt je úplne odtrhnutá a len tak voľne položená v kabíne a vodič má tak vlastne v bočnom okienku dieru, cez ktorú na neho fučí. Skrátka des a hrôza ? ?
Odporúčam všetkým aby si prečítali zápisnicu z marcového zasadnutia mestského zástupiteľstva na tému trolejbusov a sídliska Šváby.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.