Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: rexino #25124:
To by ma celkom zaujímalo, ako "Turci vypálili DPB rybník"? Ekova sa tiež už o slovo hlásiť prestala, keďže bola začlenená do koncernu.
A teiž vnímam ako pozoruhodné, že sa všade hejtuje SOR ale keď sa rozdelí výberko, aby sa chytil aj niekto iný, tak je to tiež zle.
Ešte dodám, že v aukcii hlavne SOR ponúkol naozaj bezkonkurenčné ceny. 1 kus 18m autobusu za 285 tisíc eur je dosť malá suma. Také Košice majú najnovšie kusy NB za 327 tisíc eur, pričom obstarávali väčší počet vozidiel, takže by mali teoreticky dostať nižšiu cenu, ešte v roku 2018. Snáď taká cena motivuje mesto zainvestovať 1,7 milióna do zvyšných 6 kusov klbákov z rámcovej zmluvy.
Vyhodnotili akurát aj súťaž na diesle. Obe časti vyhral SOR, takže predpokladám, že v Prešove uvidíme NS karosérie. Neúspešný uchádzači boli Mercedes, Tempus (Iveco) a Solaris. Nasledovať by mala kontrola obstarávania, kde by to malo ísť po istých opatreniach na zlepšenie čerpania eurofondov rýchlejšie, tak snáď sa čoskoro dočkáme podpísanej zmluvy. Pozitívne hodnotím, že obe časti vyhrala rovnaká firma.
EDIT: tak si ma predbehol 😁
Reakcia na: rexino #25124:
Súťaž na dieslové autobusy nakoniec vyhral SOR, Otokar sa ani neprihlásil 🙂
Este ma napada nieco horsie oproti 30/31 Tr a to je.... Skody 34 Tr a 35Tr (jeden parcial kus bol uz vyrobeny tusim pre Zlin) 😃 ale nie tak hadam ze to sa skoda prihlasi zo solarismi. Plus samozrejme este prichadza do uvahy karoseria NS od Soru... ci uz Cegelec alebo Skoda.
Reakcia na: rexino #25124:
Odkedy Ekova nepodpísala zákazky, ktoré vyhrala, a následne bola predaná Škodovke, by som o jej hlásení sa o slovo radšej hovoril len v minulom čase 😉
Reakcia na: N/A #25125:
Ono to bolo skôr naopak, že Škoda obmedzila spoluprácu so SORom.
Reakcia na: rexino #25124:
Keďže je to zákazka z eurofondov, tak si nemyslím, že by si to Škoda Electric nechala ujsť. Čiže z toho vyplýva, že to budú vozidlá 26 Tr a 27 Tr.
Reakcia na: rexino #25124:
Tak to, že SOR by rád obmedzil spoluprácu so Škodou a do súťaží sa radšej hlásil sám s výzbrojou od Cegelecu nie je nič nové, no ani v takom prípade by to podľa mňa nebola žiadna katastrofa - v porovnaní s 30/31 Tr by aj NS boli progres. V Turecku vyrába trolejbusy iba Sileo (Bozankaya) a tí nijak veľmi aktívni nie sú, Ekova je zas dcérskou firmou Škody, takže tam sa to nedá ovplyvniť. Inak keď už, tak si viem čisto teoreticky predstaviť, že by o prešovskú zákazku mohli mať záujem Bohdan alebo Ursus (obaja výrbcovia ponúkajú ako krátke tak aj kĺbové trolejbusy).
Reakcia na: N/A #25123:
Minimálne ma napadá SOR s vlastnou výzbrojou, na čo sa vraj chystá dlhodobo a toto by bola dostatočne malá zákazka, aby si to na nás otestovali naostro. Ekova sa poslednú dobu tiež hlási o slovo. Ale mňa by pri posledných udalostiach neprekvapilo, keby sa nejaký Turci rozhodli namontovať na svoje autobusy troleje 😁 (samozrejme preháňam, ale kto vie či nechystá nejaký menej známejší výrobca presne toto, keďže trh s parciálmi poslednú dobu rastie). Aj pri elektrobusoch som si myslel, že to reálne na Slovensko môžu, berúc do úvahy referencie a logistiku, dodať iba 2-3 výrobcovia a prišlo prekvapenie a bojím sa vyhodnotenia ponúk pri autobusoch, keďže v Bratislave Turci takpovediac vypálili DPB rybník. Samozrejme nie je najlepšie pre trh, ak tu budú súťažiť stále 2 tie isté firmy (aj keď náš trh samostatne je na viac malý), ale pri každých produktoch vidno, že prvé kusy nie sú najpodarenejšie a nepotešilo by ma, keby sme pokusný králici boli práve my. Plus čím ďalej hlavný výrobca, tým komplikovanejší servis a nejakú jednotnosť vozového parku som tu už tiež spomínal.
Reakcia na: rexino #25122:
Akí "netradiční" výrobcovia ale v tomto prípade prichádzajú do úvahy a ako im pomohlo rozdelenie zákazky na časti?
Reakcia na: rexino #25120:
https://ted.europa.eu/udl?uri=TED%3ANOTICE%3A49201-2021%3ATEXT%3AEN%3AHTML&src=0&fbclid=IwAR3L87cFHRSkbw_gMGrofi5LUqfZIKdtv9354CegUyVxgctqy2P4r_uCUBA
Na európskom vestníku sa už objavili aj podrobnosti zákazky. Bude rozdelená na časti, čo ma veľmi neteší, lebo budú môcť opäť špekulovať neskúsený výrobcovia a ako sme videl nedávno, UVO je veľmi benevolentné pri posudzovaní podmienok na referencie. Taktiež pri takomto produkte to podľa mňa nebude vhodné ani pre jednotnosť vozového parku a s tým spojený servis a podobne.
Ahojte,

chcel by som sa aspoň takýmto spôsobom poďakovať každému, kto zahlasoval za moju fotku v ankete. Nečakal som, že sa niekedy prebojujem do finálnej desiatky, takže som stále milo prekvapený.

Verím, že aj tohto roku napriek neľahkej dobe pribudne čo najväčšie množstvo kvalitných fotiek od čo najviac autorov.

Ešte raz vďaka všetkým, ktorí mi dali hlas a hlavne ďakujem každému, kto pomáha tvoriť obsah našej sekcie 😊
https://www.uvo.gov.sk/vyhladavanie-zakaziek/detail/429500
Tak to vyzerá, že sa chystá obstarávanie na parciálne trolejbusy. Už len dokončiť tie terajšie 🙄
Reakcia na: Dispecer #25118:
Alebo ultimátne rozčleňovanie priestoru konečných na výstupné a nástupné zastávky, pričom pustiť cestujúcich do vozidla dávno pred časom odchodu by bolo porušením desatora...
Reakcia na: S499.1023 #25114:
Ja sa priznám, že nikdy som nepochopil tú česko-slovenskú posadnutosť zastávkovými zálivmi a ideálne v kombinácii s kasselákmi a vjazdami pod veľmi ostrým uhlom voči nástupnej hrane... 😐 Bohužiaľ, táto nákaza je oveľa rozšírenejšia, než by bolo zdravé...
Reakcia na: Bmpeer #25115:
Tak ja som známy vlastizradný slniečkársky progresívec 😁 .
Reakcia na: S499.1023 #25114:
Hlavne, v civilizovanych krajinach autobus vyhodi lavy blinker a IAD automaticky brzdi a pusta ho. Toho sa u nas dockame mozno o tridsat rokov.
Reakcia na: S499.1023 #25114:
Myslíš príliš progresívne. 🙃

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.