Poteším sa, keď svojím názorom prispejú aj ostatní, čím viac hláv a názorov, tým lepšie Bavíme sa teda o spoľahlivosti jednotlivých vozidiel a či je správne, resp. vhodné, že sa na linky vypravujú aj staršie autobusy, ak má dopravca v danom období dostatok pojazdných novších nízkopodlažných autobusov.
V prázdninovom režime premáva na celodenných linkách 8 kĺbových autobusov + na špičkách 3. Máme k dispozícii 3 Solarisy, 4 Citelisy, 3 Citybusy, 2 SORky a niekoľko Karos.
Kvízová otázka znie: Ktoré vozidlá by sa mali na linky vypravovať prednostne?
Lebo zdravý rozum hovorí, že najnovšie a nízkopodlažné. Takže ak mi niekto povie, že práve tie dve SORky do výpravy netreba a sú nadbytočné, tak by sa mal zamyslieť
Je pravda, že nie všetky spoje sú garantovane nízkopodlažné, ale príde mi choré, aby sa v prázdninovom režime, ktorý spomínaš ty, vypravovali na celodenky Karosy alebo iné staršie vozidlá. Samozrejme, ak tie nové nie sú pokazené...
Alebo inak, ak by boli aj tieto konkrétne 2 vozidlá stále pojazdné a s nimi aj ostatné NP autobusy, tak nie je cez prázdniny nutné vypravovať Karosy, nie?
Dnes som upravoval nejaké veci v katalógu vozidiel a prezeral som si výpravu #375 a #376. Nedalo mi to a hrabal som sa ďalej, pdf-ko v prílohe je výstupom. Je vôbec možné, že sa vrážajú tisíce eur do vozidiel, ktoré viac stoja, než jazdia? Pre objektívnosť som rátal len s pracovnými dňami, keďže cez víkendy je snaha vypravovať Solarisy.
Nejdem sa hrať na ultrašotouša a nejako kritizovať tohto konkrétneho výrobcu autobusov, keďže tu máme aj Citelisy, ktoré tiež veľa kvality a spoľahlivosti do vienka nedostali. Ale je to je už aj vekom a (ne)údržbou.
Každý, kto používa sedliacky rozum a má aspoň základku, by mal dôjsť k záveru, že v súčasnej situácii, kedy máme obrovský nedostatok klbákov, sú tieto dve vozidlá akurát väčšou ťarchou, než výpomocou. Smutný je aj fakt, že tieto autobusy v podstate patria v DP medzi tie najnovšie, čo sa týka klbákov.
Lehota na predkladanie ponúk na elektrobusy sa predĺžila do 12.6. Tentokrát ale od uchádzačov chodia otázky a z nich sa dá vydedukovať, že bude už viac ako jeden uchádzač, čo je dobrá správa.
Presne tak. Ako napríklad 367 alebo 369, ktoré búchajú jedna radosť...
Pred pár dňami som si spomenul, ako sme tu písali, že BA SORky berie armáda do Ruskej apod., ale pritom je to tak ako vravíš BA SORky sú proste v dobrom stave.
Rozumieš tomu správne. Ak ich neodkúpi náš podnik, tak idú preč.
Pre ilustráciu, čo by to znamenalo:
- aktuálna potreba je 24 štandardných autobusov cez deň + 2 v noci,
- podnik aktuálne eviduje 13 Soarisov, 3 Citybusy, 10 Citelisov a 7 BA-SORiek,
- z toho 2 SU sú trvalo na zálohe, z Citelisov momentálne nejazdí #400 a zo Solarisov momentálne nejazdí #384 a #392, čo je normálne, pretože vozidlá sa kazia.
Vo výsledku máme teda v tejto chvíli k dispozícii 31 autobusov, ak berieme do úvahy, že všetky vozidlá jazdia a ďalšie 2 sú na zálohe. Ak od 31 odrátame tých 7 SORiek, tak sme na čísle 24, čo je hranica. Všetci veľmi dobre vieme, že 24 autobusov nebude naraz v premávke nikdy a tým pádom tu máme problém - stačí si pozrieť aktuálnu výpravu.
Čo som tým chcel povedať? Šotoušinu dajme bokom a priznajme si, že tie SORky proste potrebujeme a nezaobídeme sa bez nich. A reči, že sú to vraky z Bratislavy ja osobne odmietam, pretože aj tá najhoršia bratislavská SORka je stále v lepšom stave, než ktorýkoľvek prešovský Citelis A myslím, že to by potvrdili aj mechanici. Tie autobusy sú skutočne pohodlné, svižné a v dobrom stave. Podnik spravil chybu, že ich rovno neodkúpil už pred dvomi rokmi, nemusel by platiť za prenájom a už dávno mohli byť pretvorené na obraz prešovský.
Ak tomu správne rozumiem, tak keď ich teraz náš podnik nekúpi, tak o nich príde ? A myslíte, že keby ich aj podnik kúpil tak by prešli aj cez lakovňu ?
Teraz keď nefunguje škola, tak by sme mohli povedať, že tá zástavka je opustená, takže po nej neštekne ani pes a potom tak aj vyzerá. Ale keď je vôľa zvyšovať si adrenalín, treba sa ísť pozrieť na zastávku Pod Šalgovíkom, ktorá čelí útokom vandalov snáď každý týždeň. Pravidelne rozbité sklenené výplne, ogrcaný inventár a množstvo grafiti ako v nejakom gete. Tam si to vždy odnesie celá zástavka - od označníka, cez automat až po prístrešok. A tiež je to všetkým jedno, akurát automat sa pravidelne čistí, keďže ho chytajú ľudia.
Aňo, puťe hoťyď 311 aj 319 puťe hytorika ale dovtedy by som odporúčal študovať gramatiku
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Jur@j
Zastávka Sibírska