Sarko: Nevidel si ešte historizujúce trakčné stĺpy na Mostovej.
Pre predstavu na klasické škaredé stĺpy trakčného vedenia v súčasnosti sú inštalované ako keby nejaké oblečenie z kovu a tak dostávajú veľmi pekný výzor.
Papyr:Kruta strasidelna bola asi montaz.Vo Svajciarsku jazdia po podvesnych armaturach 60 rokov rychlostou 50 km/h.Cim chcem povedat,ze podvesne armatury z takychto reko netreba zahodit ale pouzit prave napr. na konecne.
Pokial myslis krizovatku Masarykova x Plzenska, tak tam boli od instalacie vedenia v 1988 az do rekonstrukcie podvesne trubkove vyhybky. Na samotnom Ciernom moste nebol nikdy triangel, iba proste pripojenie v smere do mesta, spociatku s Kremnicami, potom jeden cas tam ziadna krizovatka nebola (stopa rovno smer ZST bola znesena), potom sa tam nasadili podvesne krizovatky a konecne v roku 2001 pri rekonstrukcii sa tam (spolu s kr. Masarykova x Plzenska) osadili rychloprejazdne Elektrolajny, pricom vtedy po prvykrat bola zavesena aj stopa v smere Skultetyho-ZST, cim sa krizovatka na Ciernom moste stala uplnym trianglom.
Vladimir:Nie je rozpor.Ja suhlasim s tym,ze displeje su dolezitejsie ako reko nejakej otocky.Ale keby naaaahodou DPMP niekde vyhrabal zbytocne tri milioniky,tak by som vedel poradit,co s nimi:-).Vsak napriklad vyhybky do otocky S.III by sa mohli pouzit z tej velkej krizovatky pri Hot.Saris.Mimochodom,ake armatury boli pred reko na Cier.Moste alebo hore ako sa odbocuje zo solivarskej trate na Sekcov?
Nooo... ja si myslím, že tu nejde o to, ako rekonštrukcie časovo rozvrhnúť a dopravne zreorganizovať, ale najmä o to, z čoho ich zaplatiť A toho roku je už investícií viac ako dosť.
Vladimir:Otocka Sidlisko III je skutocne mimoriadne ohyzdna aj z pohladu poctu stlpov a hlavne pre mna ako uchyla na trakcne vedenie aj z hladiska tu pouzitych zostav.Plne suhlasim s tym,ze otocky su v poradi dolezitosti to posledne ale sucasny stav tr.ved. v PO je uz taky dobry,ze zvysne zvratenosti (Na Ostrovceku,napojenie vozovne a podobne) by sa dali v pohode zmaknut pri nocnych nahradach T antabusmi a maximalne dvoma-troma vikendovymi vylukami.
No hej, ale otočka Sídlisko III je v jej súčasnom stave zlepencom niekoľkých etáp budovania, kedy sa v priebehu necelých 20 rokov jej existencie postupne pridávali stopy, výhybky a pod. Chcelo by to jednu normalizačnú opravu a hotovo. Ale to zasa tak skoro nebude, pretože mám podstatne dôležitejšie úseky na opravu. Ale celý problém otočky Sídlisko III dnes vlastne spočíva len v estetike, inak tam nie sú problémy.
Nedá mi to,a musím tiež reagovať na "stlpomániu".
Prikláňam sa k farbám tmzelená, odtiene šedej, čierna, hnedošedá. A prečo:
V prvom rade bol stlp vždy (aj tie pekné v histórii) považovaný za rušivý prvok. "Rušivosť" sa snažili odstrániť ozdobnými tvarmi a tiež VHODNOU FARBOU. Postupom času sa s pekných stlpov stali "rúry zapichnuté do zeme". Estetika a zmysel pre priestorovú kompozíciu sa s povedomia stavitelov vytratil. Stlporadia výrazných pestrých farieb úplne potlačili architektonický charakter okolia. Svojou výraznou farbou sa stávajú dominantou. Toho si všimli najprv pamiatkári , pozdejšie architekti.
Niekedy v 80.tych rokoch bol kdesi zverejnená zaujímavá štúdia . V nejakom meste sa pokusne nafarbili stlporadia s účelom nájsť vhodný odtieň, aby stlpy čo najmenej rušili. Jednoznačne zvíťazili tmavé farby ,ako som uvádzal na začiatku. Určité opodstatnenie má biela alebo svetlošedá farba u dekoratívnych svietidiel ,napríklad svietidlá v parkoch, ktoré majú vyniknúť a sú súčasťou kompozície. Alebo ak samé majú byť architektonickým prvkom (Kotas-Liberec, Barrandov)
V centre Mariánskych Lázní zvolili biele stožiare historizujúceho charakteru pre trolejbusové vedenie a osvetlenie. Velmi sa to nepodarilo, posobia dosť rušivo.
Tož tak.
Čo sa týka množstva stĺpov, to sa tiež skôr jedná o iné mestá. V Prešove je zásadne stĺp verejného osvetlenia zároveň trkačným stĺpom pre trolejbusovú dopravu a veľké percento dopravných značiek je taktiež umiestnené na týchto stĺpoch.
S jednou vynimkou: otocka na Sidlisku III. Tam by bolo treba n stlpov, je ich tam 3*n a niektore nesu vedenie, niektore lampu, niektore dokonca nic. A aj to vedenie tam je najskaredsie v PO Ale je to v podstate manipulacna trat v otocke v dlzke par metrov, takze mi to nevadi, okrem toho tam byvam, ale len pre uplnost
Vladimir:Vsak som ani nehovoril o Presove ale vseobecne.Ale na Levocskej by sa par domovych zavesov dalo spravit.Inak prave idem elektrickou po Karmelitskej na Malej Strane a tie tmavozelene historizujuce stlpy su naozaj take neurazajuce.Zato sivohrdzave su dost odporne.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
J
červené: http://www.imhd.sk/ba/index.php?w=372f2833232930ef392b342f26ea&styl=8&u=f8f4f0edf4f0f0f2&no=3&id=27302aeef7f021f6f0f7f321
modré: http://www.imhd.sk/ba/index.php?w=372f2833232930ef392b342f26ea&styl=8&u=f4f8f0edf4f0f0f2&no=9&id=27302aeef4f7f21f21
strieborné: http://www.imhd.sk/ba/index.php?w=372f2833232930ef392b342f26ea&styl=8&u=f1f0f1edf4f0f0f2&no=3&id=27302aeef5f023f3f0f8f421
Dúfam, že to už bude v pohode.
Farebne sú v Bratislave odlíšené stĺpy podľa toho na akej sú ulici. teda akého typu.
Sarko: Nevidel si ešte historizujúce trakčné stĺpy na Mostovej.
Pre predstavu na klasické škaredé stĺpy trakčného vedenia v súčasnosti sú inštalované ako keby nejaké oblečenie z kovu a tak dostávajú veľmi pekný výzor.