Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: sprešovčan #26048:
Vďaka za upresnenie. Aktuálne sa Mi to ťažko kontroluje, keďže tabuľa je kaput.

Ešte, keď môžem poprosiť. Reklama na 727 a 730 na reštauráciu Sabaraca je len nálepka na zadnom okne, alebo ide o busboard na celom čele?
Reakcia na: Makovka #26040:
391 a 395 nový zadný busboard nedostali.
Reakcia na: Makovka #26043:
V začiatkoch linky č.38 určite nebol kĺbový autobus. A linka č. 8 nahradila linku č.32, ktorá bola v trase Trojica-Sibírska.
Reakcia na: Makovka #26045:
Môj otec si ešte pamätá jak každý chodil do/zo školy pomocou MHD a počas spičky to bolo na prasknutie trolejbusu.
Reakcia na: Vladimír #26044:
Aj to. Ale kapacita na linke 15 ani tak nestačila. Ja sa pamätám, že už na zastávke Centrál sa do nej nedalo vojsť.
Reakcia na: Makovka #26043:
Dúfam, že sa mi to teraz nepletie, ale s tou L15 si to pamätám trochu inak. Kĺbový autobus sa tam celotýždenne objavil myslím od 9/2001 po tom, čo bola zrušená pôvodná L12 s hodinovým intervalom na trase Nám. Kr. pokoja - Kollárova - Pavlovičovo nám. - Nemocnica a dovtedajšia linka V sa prečíslovala na 12 a presmerovala cez Kollárovu a Pavlovičovo nám. (dovtedy jazdila cez Obrancov mieru a 17. novembra).
Nová L12 však jazdila len raz za dve až štyri hodiny a tak pre Kollárovu šlo o kapacitné oslabenie. Preto sa na L15 " z opatrnosti" nasadil klbák. Prax však ukázala, že cestujúci sa prerozdelili inak a ani po obmedzení L12 klbák na 15-tke netreba. Stiahol sa odtiaľ tuším od 1.4.2002 a kamsi ho dali, ale už neviem kam - žeby vtedy zrušila sedlová krátka 13-tka zo stanice a do Ľubotíc začali aj mimo špičky jazdiť kĺby z Delne? Tu si teraz ozaj nie som istý.
Reakcia na: VýchodoSK šotouš #26042:
Presne, tak. Sú to intervaly medzi spojmi. Dopyt je kolísavý, takže stačí len upraviť interval. V roku 2001 bol na linke 15 taký dopyt, že tam museli dať kĺbový autobus. Mohli kúpiť 15-metrový, ale dali tam radšej kĺbový lebo ich bol dostatok a keby sa to neosvedčilo asi by nemal využitie. Napokon dopyt klesol a vrátilo sa tam sólo. Takže urobili dobre.
Pokiaľ ide o linky 4, 8, 38, tak linka 38 bola kĺbová aj pred zavedením trolejbusov na Sekčov a linky 4 a 8 to sú len náhrady za linku 33 v trase Sídlisko III - L. Novomestského, kde tiež jazdili kĺbové autobusy. Akurát intervaly neviem, ale 33 minimálne 10 minút v špičke mala.
Reakcia na: Makovka #26037:
Čiže intervaly medzi spojmi?
Reakcia na: autobusar357 #26038:
+ 727 tiež
Reakcia na: 4.2.0 #26039:
385 vyzerá, že ho má tiež. Pravdepodobne bude aj na 391 a 395.
377 nový zadný busboard na Svet podláh
730 nový busboard na reštauráciu Sabaraca (na zadnom okne)
Chlapci sú mladšie ročníky, tak najlepšie bude im to vysvetliť takto (intervaly sú špička - sedlo - špička):

Koncom roka 1992 bol interval nasledovný:

4: 10 - 20 - 10
8: 10 - 20 - 10
38: 20 - 20 - 20

Celkovo bolo v špičke 18 kĺbových trolejbusov, ktoré praskali vo švíkoch.

Koncom roka 1996 bol interval nasledovný:

4: 8 - 15 - 8
8: 8 - 15 - 8
38: 20 - 30 - 20

Celkovo bolo v špičke 22 kĺbových trolejbusov, ktoré praskali vo švíkoch.

Aktuálny interval je nasledovný:

4: 15 - 20 - 15
8: 15 - 20 - 15
38: 15 - 20 - 15

Celkovo jazdí 12 kĺbových trolejbusov.
Reakcia na: S499.1023 #26035:
Amen.
Reakcia na: 4.2.0 #26033:
Presne tak, toto je relevantná odpoveď. Ale najhlavnejší dôvod je ten, že Prešov bude musieť ešte dlho lákať ľudí späť do MHD, aby menej ako stotisícové mesto malo prepravné prúdy na 24 m busy.
Reakcia na: VýchodoSK šotouš #26032:
Povedz Pražákovi niečo o tom, ako to dopadlo.
Ďalšou vecou by boli nevyhovujúce dielne (ako v BA). A nemyslím, že sa v plánovanej rekonštrukcii údržbovej základne myslí aj na 24 metrové trolejbusy.
Reakcia na: S499.1023 #26031:
Takto to vyzeralo v Prahe, a všetci vieme ako to dopadlo
Reakcia na: autobusar357 #26030:
Tak presne toto NIE je problém. Čo vytočí 18 m trolejbus, vytočí aj 24 m.
Reakcia na: Nitro810 #26028:
Ono je totiž potrebné myslieť aj na to, že taký 24-metrový trolejbus nevytočí niektoré zákruty, nielen na Sibírskej, ale napríklad z Levočskej do centra mesta by bol problém, a tiež od OBI smerom na Železničnú stanicu.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.