Presne tak, toto je relevantná odpoveď. Ale najhlavnejší dôvod je ten, že Prešov bude musieť ešte dlho lákať ľudí späť do MHD, aby menej ako stotisícové mesto malo prepravné prúdy na 24 m busy.
Ďalšou vecou by boli nevyhovujúce dielne (ako v BA). A nemyslím, že sa v plánovanej rekonštrukcii údržbovej základne myslí aj na 24 metrové trolejbusy.
Ono je totiž potrebné myslieť aj na to, že taký 24-metrový trolejbus nevytočí niektoré zákruty, nielen na Sibírskej, ale napríklad z Levočskej do centra mesta by bol problém, a tiež od OBI smerom na Železničnú stanicu.
MHD je teraz kôli nedostatku vodičov a vozidiel nestabílne ohľadom kapacity a vypravovania, predtým to bolo stabílne a počas spičky sa ozaj našlo 10 a viac voľných miest na "Osmičke" alebo "Štvorke"
A ty máš pocit, že tu treba mať 24m vozy? Alebo máš pocit, že sa už idú vyraďovať 31Tr keď sa pýtaš, čo bude miesto nich? Buďme radi, že zatial mame co mame, buducnosť moze byt nepekna.
Myslím, že nehrozí. Nie sú tu v Prešove na to poriadne stavané cesty a ani obratiská. Napríklad taká Sibírska. Parciálne Solarisy 18-metrové tam majú niekedy čo robiť, nakoľko majú slabší otáčací polomer ako SORky, nie to ešte 24-metrový...
Prosím vás, nepanikárte, 31Tr sa tak skoro vyradzovať nebudú. Jedine že niektoré z tých prvých kusov, ale k tomu tak skoro nedôjde, nakoľko zatiaľ nie je za nich adekvátna náhrada + väčšina z nich nie je ani 10 rokov stará...
To nie je také jednoduché ako sa zdá. Dopravný podnik musí vyhlásiť verejné obstarávanie na nové trolejbusy, kde sa určia podmienky, parametre atď, a ktorý výrobca najviac uspeje, ten vyhráva. Pokojne tu časom môžu prísť aj trolejbusové Urbanwaye.
VýchodoSK šotouš