Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: N/A #24625:
Pokiaľ myslíš odchod o 03:23, tak to chyba nie je.

Technicky je to rozdelené na 2 spoje.
Prakticky sa prichádza na stanicu skôr pre pohodlný prestup na vlak, kde následne vozidlo má 3´ prestoj do riadneho taktu N2. Ja osobne by som to formuloval napríklad takto: "Z - na zastávke Železničná stanica čaká 3 minúty".
Reply on: N/A #24625:
Nemyslím. Vo všetkých podkladoch od DP je tento spoj vedený takto. Zo stanice potom začína iný spoj.
Reply on: Pe Ha #24614:
Sú aspoň približné. Nateraz v starej verzii CP nemám k dispozícii definovať nové ciele, ktoré sa predtým nepoužívali.
Aj N3 pokračuje o 5:44 zo Sibírskej do Širpa po MK2. No neviem prečo to nenapísali k mimoriadnym spojom.
Zastávka Pod Šalgovikom, LN2 smer Sídlisko III, odchod 3:34, poznámka Z. Nie je to chyba?
Vyzerá to tak, že súťaž na elektrobusy bude vyhlásená do pár dní. DP poslalo súťažné podklady na kontrolu na UVO (https://www.uvo.gov.sk/app/Lists/file/row/2760/col/col_7) pred vyhlásením, čím sa v podstate poistili proti tomu, aby nenastalo zrušenie súťaže pre nesúlad ako pri autobusoch. Súťažné podklady sa nejako významne nemenili, kritéria na vyhodnotenie sa posunuli na 95% pre cenu a 5% pre obsadenosť a rozmery autobusu už nevyhovujú iba SOR-ke, ale aj Škode a Solarisu (čo sú rovnaké karosérie), takže možno očakávať už viac prihlásených.
Reply on: rexino #24622:
Z ekonomického hľadiska by sa cestovné určite malo priebežne zvyšovať, veď náklady aj všetky veci okolo toho medziročne rastú a nie je možné tu mať pevne stanovenú cenu cestovného desaťročia. Ten úbytok financií sa niekde musí prejaviť.

Ale stojím si pevne za tým, čo som pred časom spomenul na FB v Dopravných návrhoch, neviem, či si na to spomínaš. Nechce sa mi veľmi písať, takže prikladám môj komentár z februára:

"Zvyšovanie cestovného (II. TP) sa dalo očakávať, nakoľko náklady stále rástli, ale s cenou sa niekoľko rokov nehýbalo.
Musím však povedať, že nesúhlasím so zvyšovaním v časoch, kedy dopravca nie je schopný plniť si svoje záväzky a nie je schopný na linky do priľahlých obcí vypravovať vozidlá s dostatočnou kapacitou alebo vo vyhovujúcom stave. Už niekoľko mesiacov je s kĺbovými autobusmi problém a je bežným javom, že preplnené ranné spoje z Fintíc a iných obcí vykonávajú 10,5-metrové autobusy, ktoré sú prenajaté z Bratislavy. A za tento diskomfort si teraz ľudia budú musieť priplatiť, aj keď nemajú istotu, či sa do daného spoja vôbec zmestia."

Tu som síce riešil konkrétne cestovné v II. pásme, ale v podstate to platí aj pre I. pásmo. Skúsme sa na to pozrieť očami bežného cestujúceho: Som ochotný si priplatiť za cestovanie v MHD, ktorá nemá žiadnu preferenciu, žiadne bus-pruhy a vozidlový park je v dezolátnom stave, prípadne má neatraktívny interval? Som ochotný si priplatiť za cestovanie v takej MHD, keď mám aj iné možnosti prepravy?

Keď si to porovnám s Košicami - majú relatívne moderný vozidlový park (okej, dalo by sa aj lepšie, no ale čo už), električky jazdia po niekoľko kilometroch zrekonštruovaných tratí, intervaly sú prijateľnejšie, nejaká tá preferencia funguje - za takúto MHD si rád priplatím. No v Prešove by to najprv chcelo nakopnúť mesto, aby robilo niečo v prospech MHD a až potom hlasovať na zastupiteľstve o zvyšovaní cestovného.

Nuž, uvidíme, čo prinesú ďalšie mesiace, keďže situácia je taká, aká je...
Ešte jeden zaujímavý údaj a podnet k diskusii k aktuálnym účtovným závierkam. DP v Košiciach v septembri zdvihol ceny cestovného a v závierke za rok 2019 uviedol tržby o 1,2 milióna € vyššie, ako za predchádzajúce obdobie bez nejakej väčšej zmeny v počte prepravených osôb (paradoxne to číslo o trocha ešte stúplo). A to pripomínam, že tie ceny boli vyššie iba 4 z 12 mesiacov. To znamená, že teória o úbytku cestujúcich pri zdražení nie je úplne pravdivá aspoň v tomto prípade.

Osobne si myslím, že zdvihnúť ceny v tomto stave vozového parku by nebolo najšťastnejšie, na druhej strane držať rovnaké ceny cestovného v Prešove od prechodu na euro je absolútne neudržateľné a nutné investície treba z niečoho aj financovať.

Jeden zo spôsobov, ako sa vyhnúť večnej diskusii o zdražovaní by bol podľa mňa napr. nejaký automat v podobe nariadenia mesta a podobne, ktorý by každých 5 rokov automaticky prehodnotil ceny lístkov a naviazal ich na nejaké relevantné ukazovatele (priemerná mzda v meste, HDP atď.).
http://www.registeruz.sk/cruz-public/domain/financialreport/attachment/7569595
Auditorská + výročná správa za rok 2019.
Za zaujímavé tam považujem hlavne
-mesto opäť mešká s platbami pre DPMP, konštatuje sa tam viac krát, že mesto si neplní záväzky voči DPMP
-záujem tento rok začať súťaže na elektrobusy, autobusy aj parciálne trolejbusy
-opätovný pokles tržieb z cestovného
Reply on: rexino #24619:
Tak z toho som pochopil, že primátorka dáva súhlas na to, aby boli investície do 30 000 € v kompetencii predstavenstva a teda o nich nemusí rozhodovať ona, však?

Začiatkom roka sa ocitlo viacero investícií na stole primátorky, ktoré čakali na odsúhlasenie. Okrem iných tam bolo aj technické zhodnotenie automatov na CL, ale o tom budem informovať, až to bude aktuálne.
Rekonštrukcia zanedbaného sociálneho zariadenia na Budovateľskej je o krok bližšie: https://www.dpmp.sk/_uploads/files/e0dfe3464a.pdf
Nechcem zachadzat do politky, no spravne tu bolo poznamenane to najdolezitejsie. A tym je (okrem odbornosti) najma zaujem o problematiku. A nielen zaujem, ale aj pochopenie jej sirsich dopadov. Malokto z kompetenych MHD aj v reale vyuziva a preto je narocne ocakavat, ze bude bez slova sluzbu vo verejnom zaujme dofinancovavat. Najma ak sa jedna o velke miliony rocne. A to je hlavny kamen urazu. Co sa tyka este nejakych rokov 2008-2014, teda este byvaleho primatora, velmi rychlo sa zabudlo, ze to boli roky vaznej hospodarskej krizy. Ja si velmi dobre pamatam, ze vtedy sa aj 3 roky po sebe napriklad neobnovovalo vodorovne znacenie, lebo proste neboli na nic peniaze. A to nehovorim o bocnych ulickach, ale o hlavnych tahoch v sprave mesta. Vtedajsi rozpocet, okolo roku 2014, ak dobre v pamati zalovim, bol cca 58miliov eur. Teraz je to cez 100 milionov. Samozrejme, aj naklady su vyssie, no roky 2016-2019 boli vseobecne v Europe povazovane za roky rastu.
Reply on: Martines88 #24615:
710 je bez reklamy od decembra. Je to poznačené aj v katalógu vozidla.
inač dávam do pozornosti že 710 je už dyžden bez reklamy
L37 má v hlavičke uvedené zlé smery.
Reply on: Jur@j #24612:
sme nevedeli ze Tedom ma problém s dielmi ale je pravda že vozidlá nie sú žiadna výhra🙂
Reply on: tom393 #24611:
Lebo nám nechýbajú 12-metráky. Nám chýbajú hlavne 18-metráky. A v podniku si veľmi dobre uvedomujú, že kúpiť schodíkovú Karosu je ešte väčší krok späť než kupovať ojazdené Citelisy či prenajímať si hrbaté SORky.

A čo sa týka Tedomov, každý vie, že tie vozidlá boli zlé už na papieri. Nehovoriac o tom, že vozidlá tejto značky podnik neprevádzkuje a problém by bol aj s dielmi.
Reply on: Jur@j #24591:
ked vám chýbajú 12 metráky prečo nekupia B952 a Tedomy od SAD Prešov z MHD v Bardejove?
Reply on: Pe Ha #24609:
Len pri L33 ešte dať preč poznámku A.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.