Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: rexino #24588:
... ako sa to Žiline podarilo? Ono je to o lobingu, stačí sa pozrieť, kto bol primátorom.Mal svojich ludi, na ,,správnych miestach,,.Celkovo získala ZA, až 61 nových vozidiel.
Reply on: Jan Vartas #24587:
Miešajú sa tu hrušky s jablkami. Cykloprojekty boli prefinancované všetky z eurofondov, mesto tam zaplatilo minimum a iba využilo príležitosť. Samozrejme kvalita projektov nebola najlepšia voči čomu sa ozvalo mnoho prešovčanov vrátane mňa.
Čo sa týka nového riaditeľa, tak tiež sa prikláňam k tomu, že podnik prebral niekedy v novembri, keď vozový park už bol v katastrofálnom stave. Naopak zrejme aj jeho pričinením sa podali žiadosti o eurofondy na kompletnú obnovu infraštruktúry DP v Prešove(aj keď neviem nakoľko sa v tom on angažoval).
Viem o tom priamo od DP, že o nákup klbových jazdeniek sa pokúšajú, ale jednoducho nikto ich momentálne v Česko-slovensku nemá. Dodali aj argument, prečo nechcú jazdenky zo západu, ale v takejto situácii mi prišiel slabý, keď to Bratislava zvládla. Vtedy malo DP šťastie, že odchytili výpredaj v Zvolene.
Krízu s trolejbusmi už do tej jesene nejako vydržíme.
K amaterizmu pri robení VO na autobusy a elektrobusy som sa už upísal dosť a zbytočne by som sa opakoval. Tejto problematike sa okrajovo venujem aj v práci a vidím napríklad na iných mestách, že tie obstarávania napriek dlhým lehotám na kontroly vedia zvládnuť aj za 9-12 mesiacov. My tu už obstarávame od leta 2018, čím tromfneme aj najväčšie diaľničné projekty. Mesto mi príde taktiež minimálne nápomocné a doteraz netušíme, či podporí finančne nákup ďalších autobusov.
K masívnej obnove v Žiline som sa taktiež už niekde vyjadril. Na modernizáciu vozového parku autobusov dostali zo všetkých krajských miest suverénne najväčší obnos peňazí. Ako sa im to podarilo je pre mňa záhada.
Reply on: Solider #24580:
Osobne si myslím, že to nebude za trest, ale pre nezáujem mesta. A toto trvá už od doby, keď na radnici sedel "pán s oranžovým šálom", ktorý bývalému riaditeľovi nevedel prísť ani na meno. Keby mesto malo záujem, tak by sa to dalo aspoň čiastočne vyriešiť, veď bola možnosť kúpiť dva vozy (síce nás nespasili, ale vždy lepšie ako platiť "paštekárom" za prenájom starých džadov), alebo zobrať aj na leasing. Minuli sa peniaze na cyklochodníky, búdy pre bicykle, no na nové autobusy, trolejbusy, opravy dôležitých objektov ako rozpadávajúci sa most na Škultétyho nie sú.
Reply on: Jur@j #24577:
Reportáž z Prešova (v ktorej vystupovali reálne osoby) z poza počítača nebola. To je realita. A rovnaký problém je každý rok aj na Silvestra. Osobne si myslím, že keby tej reportáže nebolo, tak sa nezmení nič.

Pokiaľ ide o druhú časť, tak samozrejme kúzelníkom nie je nikto, ale to, čo sa deje za jeho vedenia, tak to tu ešte nebolo. Na nosných trolejbusových linkách sa objavujú čoraz častejšie sóla (to nepamätám od roku 92, kedy sa istý čas vykrývali nedostatky po rozšírení trolejbusov na Sekčov), pomaly polovicu špičkových kĺbových poradí tiež vykrývajú sóla a v tejto situácii sa zmôže akurát na to, že vyžobre pár drobných na jednu starú sólo šunku. Janus aspoň zohnal tri staré klbáky. Som zvedavý, čo bude robiť potom, keď doslúžia posledné 900-vky, ktoré ešte máme a nové vozy budú ani nevedno kedy.
Reply on: autobusar357 #24584:
To je takzvaný "biletár"
Reply on: Martines88 #24582:
Bankomaty nezvyknú byť na zastávke... 🤔
Reply on: Martines88 #24582:
1. Napísal som o tom článok akonáhle mi boli zaslané fotky od kolegov z podniku.
2. Je v zozname. Práve preto som ho napísal.
bol bridany ďalší bankomat na cestovne lístky na zástavke Solivarska smer Škara automat primá len hotovosť ak ešte nemáte zozname pridané
Reply on: Solider #24580:
Ale isto sa zhodneme na tom, že to nie je iba o nejakom Jašovi ako by tu niekto tvrdil.
Reply on: Jur@j #24577:
Pravda bude niekde uprostred. Vedenie DP má dlhodobo problémy pripraviť úspešný projekt obnovy vozového parku autobusov z fondov EÚ a mesto za trest nechce dať peniaze na obnovu vozidiel zo štandardného rozpočtu. Takáto nespolupráca k ničomu dobrému nevedie. Treba sa pozrieť do Žiliny, kde sa za 4 roky podarilo kompletne obnoviť vozidlový park autobusov a trolejbusov a to takmer výhradne zo zdrojov EÚ.
Boli pridané spoje na L34 na šiestu z obidvoch smerov. L30 to dozaista veľmi pomôže. Škoda, že poobede sa nevytvoril jeden spoj L34 na Sekčov a jeden spoj zo Širpa.

Prešovčania, aké spoje sú ešte na hrane, neviete?
Reply on: Jur@j #24577:
Vyjadrenie DPmP z FB stránky:

"DPMP, a.s. v spolupráci s Mestom Prešov sleduje aktuálny vývoj situácie v súvislosti s šírením sa koronavírusu.

Na základe kritického vývoja sa pristúpilo k úprave cestovných poriadkov na prázdninový a následne sobotný režim rovnako, ako to urobili aj ďalšie mestá v súvislosti s celkovou kritickou situáciou na celom Slovensku. V pondelok 16.3.2020 sme zaznamenali veľmi nízku obsadenosť vozidiel MHD. Od stredy 18.3.2020 sme k sobotňajšiemu režimu pridali aj mimoriadne spoje vybraných liniek v čase rannej špičky a vo večerných hodinách. K tomuto opatreniu DPMP pristúpil z dôvodu zachovania dostupnosti spojov pre ľudí, ktorí musia aj v čase trvania mimoriadnej situácie dochádzať do práce.

Obsadenosť vozidiel denne sledujeme a operatívne prijímame ďalšie opatrenia, nakoľko počet cestujúcich sa v týchto dňoch nepravidelne mení. Pri spojoch, kde sme zaznamenali vyššiu obsaditeľnosť, ktorá by mohla byť „nápomocná“ v šírení vírusu pristupujeme k ich posilneniu, zdvojeniu , resp. nasadeniu vozidiel s vyššou kapacitou. Zavedenie niektorých spojov (napr. l. č. 34) vyžaduje reorganizáciu viacerých obehov vozidiel na viacerých linkách, aby sa vytvoril časový priestor na potrebné spoje.

Mestská hromadná doprava je živý organizmus a najmä v náročnom období, ktoré teraz všetci prežívame, nie je možné vopred stanoviť, koľko cestujúcich využije jednotlivé spoje. Tak ako ostatné úrady, inštitúcie a firmy aj DPMP je v krízovom režime, pričom dôsledná príprava a spracovanie zmien cestovného poriadku si vyžaduje istý čas. Cestujúcich chceme uistiť, že sa snažíme reagovať čo najflexibilnejšie, aby sme zabezpečili dostatok spojov pre všetkých cestujúcich.

Cestujúcim poskytujeme všetky informácie o premávke MHD.

Všetkým cestujúcim chceme touto cestou poďakovať za trpezlivosť a pochopenie a prajeme pevné zdravie."
Reply on: Jan Vartas #24576:
Keď začala vozidlová kríza, tak Ing. Jaš ešte ani netušil, že bude za kormidlom. To isté môžeme povedať o nedostatku vodičov a o nevyplatených pohľadávkach za výkon dopravných služieb vo verejnom záujme zo strany mesta. Očakávať, že za pol roka vo funkcii vysúťaží, nakúpi a sprevádzkuje 20 nových autobusov je naivné, lebo to nie je možné.

Jednoducho máme mimoriadnu situáciu, niekoľko dní po sebe sa menil režim prevádzky, proste s tým nerátali, sekli sa. Neobhajujem ich, ale nepokladám za správne, aby sme v týchto časoch obviňovali z pohodlia domova spoza počítača vedenie podniku. Pri aktuálnych problémoch je tento preplnený spoj len ihlou v kope sena.

Dávajte na seba všetci pozor, noste rúška a keď nemusíte, radšej ani necestujte.
Reply on: rexino #24575:
Cestovanie hodné 21. storočia, navyše v čase pandémie. Jednoducho, patent Jaš.

Som zvedavý, koľko ten podnik pod jeho vedením ešte potiahne. Chýbajú trolejbusy, chýbajú autobusy, chýbajú vodiči, chýbajú peniaze a nakoniec budú chýbať aj cestujúci. Ja osobne už radšej chodím pešo.
chcem sa informovať ako od zajtra platia jednorazove cestovne lístky na MHD ako cez tyzdež alebo ako cez sobotu až do odvolania Jur@j môžeš to preveriť nejak
Reply on: Tomas #24572:
Ďakujeme za report, na webe sa stále pracuje, takže toto určite nie je finálna verzia. Teraz je dôležité, aby k nám prišlo čo najviac pripomienok, aby sme ich vedeli posunúť ďalej a zapracovať.
Nove forum: bug:
1. Otvorim fotku v prispevku a po jej zatvoreni ma vrati na zaciatok stranky a opat musim skrolovat k danemu prispevku.
2. Tiez mi chyba nalavo v tom najprehladnejsom menu odkaz na diskusiu (idealne rovno na vseobecnu - predpokladam ze najnavstevovanejsia sekcia).
3. Cislovanie stran v diskusii by som pridal aj hore, nielen dole.
4. na starom fore mi este vadilo, ze som sa po spusteni musel stale prihlasit, leb oprehliadac si nevdel prihlasenie z minula zapamatat.

Inak good job.
Reply on: Martines88 #24569:
Vedenie podniku bude mať zajtra poradu, kde sa uvidí, aké budú ďalšie kroky. Netreba sa báť. Všetky strany budú o výsledkoch informovať.

Dovtedy by som využil voľný čas na študovanie gramatiky a pravopisu, prípadne na inú prospešnejšiu činnosť.
Reply on: Martines88 #24569:
Osobne si myslím, že ide už o extrém zvlášť, keď momentálne je ochranných rúšok nedostatok. Školské prázdniny, opatrenia DP a obmedzenie výroby v niektorých firmách, ktoré určite postihne aj prešovské firmy by mali postačovať na zabezpečenie bezpečnosti cestujúcich aj personálu DP, veď v Prešove sa zatiaľ vírus neukázal (čo som naposledy čítal, tak odobrali 44 vzoriek a v 34 prípadoch sa zatiaľ prítomnosť vírusu nepotvrdila).

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.