Re #1248 vasi: Som veľmi zvedavý. Súčasné linkové vedenie trolejbusovej dopravy považujem za takmer nespochybniteľné dlhými rokmi vyprofilované optimum. Pri súčasnom stave trolejbusovej siete si nedokážem predstaviť žiadnu zmenu trasy trolejbusovej linky.
Na návrh sa teším. Zvlášť ak prinesie výhody a pritom:
- sa počet vypravených vozidiel nezvýši
- linky budú logicky trasované s ohľadom na doby obratov vozidiel a pravidelnosť intervalov
- intervaly medzi spojmi sa s výnimkou odôvodnených prípadov nepredĺžia
- trolejbusové linky budú navrhované s celodenne rovnakými alebo podobnými intervalmi v záujme zachovania ekonomickosti ich prevádzky
- počet všetkých liniek zostane rovnaký alebo sa zníži
Jazdit sa bude tak, ako to chronometraze prikazuju.
Okrem toho sa mylis. Najhospodarnejsia jazda nie je pomala. Najhospodarnejsia jazda je ta, kedy vykon motora sa blizi konstante. Teda laicky "ked sofer drzi nohu na plyne stale rovnako". Teda asi takto: plynuly rozjazd na 50 km/h a na volnobeh az k dalsej zastavke. Toto a nic ine bude najvyhodnejsie. Dufam, ze z toho je jasne, ze najnevyhodnejsie bude brzdenie a rozjazdy medzi zastavkami. Teda aj na vyhybkach.
radšej som to nespiomínal, veď vieš, že ja viem ako sa volá.
Dobre mongol nie je NIKTO. ?
Re #1242 Mark Dutruox ( kanibal): v príspevku #1236 som myslel zimu. Nie leto!
O.K.- Som ticho ?
jazdou z kopca na neutrale tiez vela neusetris. Pri brzdeni motorovou brzdou sa vypina privod paliva, t.j. spotreba = 0. Aj ked motorovka nie je tak ucinna ako retarder. Karosy s retarderom takmer nepouzivaju klasicke brzdy. Iba nudzovo.
- šetriť vypínaním kúrenia sa nebude, lebo to sa im istotne počítať nebude
- ako Ti už napísal LUK, jazdiť s autobusom na neutrál je zakázané, takže ak Ti záleží na osude vodiča 308, radšej by som tu žiadne čísla vozov neuvádzal
- dohodnime sa, že nebudeme ani celkom ani čiastočne menovať vodičov, OK? (platí všeobecne, nielen pre pitta)
- to, že niektorí vodiči vyrážajú z konečnej neskôr, nemá vplyv na spotrebu. A ak tak možno dokonca pozitívny, pretože sa nemusia po ceste "plaziť.
Re #1238 LUK: Ak sa nemýlim (ak áno, tak nech ma niekto opraví), sadzba za 1 liter je 10 Sk. To jest - ušetríš, máš 10 Sk navyše - neušetríš, nemáš 10 Sk navyše - minieš navyše, máš o 10 Sk menej.
Spotreba sa monitoruje na jedno vozidlo - úspora/nadspotreba sa vyčísľuje a vyhodnocuje každé tri mesiace a delí sa mezi všetkých vodičov osádky.
Re #1239 pitto32: Ja myslím, že ten "mogol" vedel veľmi dobre, prečo to takto do tej vyhlášky napísal.
A ako Ti niekto napísal v príspevku #1242, nevykrikuj na niekoho "mongol", ak tomu nerozumieš.
Presnejšie ide o Pravidlá cestnej premávky a je to kvôli bezpečnosti. Ako by si zastavil taký kolos, keby ti ušiel vzduch z potrubia, nevieš??? Ani rýchlosť by si tam odhodil...
To neviem, ale možno to má niečo do seba... Nedávno v obci Šuja pri Žiline havaroval autobus, podľa dostupných správ preto, že vodič si to pustil na neutrál a potom, keď ho prekvapila ostrá zákruta, už to neubrzdil ?
V zime naopak neušetríš.
lebo, 1.) Vodiči i počas 30 minútovej prestávky vytápajú voz
2.) Keď zapadnú do snehu, prešmykujú, ale nezavolajú pomoc
leto :
1.) Vodiči málokedy chodia na neutrál,( ja osobne viem o 308 )
čas:
1.) Niektorý vodiči nechodia na čas, ich slová znejú "Ta na Košickej budzem mať +3, ta idzem ňeskor".
Vyskúmané z prieskumu.
P.S.=101 má ten digitálny tachograf.
Tiež v to dúfam. Na všetky náreky na pôde DPMP, že trolejbusáci zbytočne brzdia pred výhybkami mi je sále opakované "Počkaj až sa bude rátať spotreba EE, oni prídu na to, že lacnejšie je nebrzdiť"
Re #1234 Papyr: Spomínaný nespomínaný pán mi raz povedal, že keď z toho niečo bude mať, že potom prehodnotí svoj štýl jazdy. Dovtedy nie. Verím, že hmotná zainteresovanosť na spotrebe EE bude tým dôvdom.
Veľa bude závisieť aj od toho, ako sa stanovia ceny za úsporu a nadspotrebu. Pri nafte sú sadzby pomerne vysoké, takže šetriči sú takpovediac pomerne bohato odmeňovaní a plytvači kruto trestaní.
Počul som, že takí najintenzívnejší šetriči nafty si môžu štvrťročne pripísať až do 5000 Sk.
Hlavne sa nebude jazdit (dufam) takou technikou, ako dnes jeden nemenovany pan F., ktory jazdi stylom - na rovnej trati 70 km/h, vyhybky a krizenia 5 km/h bez rozdielu typu, samozrejme hned za vyhybkou zas nabeh na 70 km/h, mierny obluk (napr. Pod Skalkou-razc. Sidlovec) tak 20-25 km/h, prudkejsi obluk 10 km/h. Same brzdenie a rozbiehanie.
Kami