Autobus Granus H 10-11 vyrábala zvolenská spoločnosť LIAZ Zvolen s.r.o. v spolupráci s poľskou firmou Autosan Sanok. Išlo o 11-metrový medzimestský autobus vzhľadovo totožný s poľským autobusom Autosan H 10-11 Local. Prvý autobus bol predstavený na nitrianskom autosalóne v roku 1995. Sériová výroba prebiehala v rokoch 1997 až 1999. Karosériu dodal Autosan, motor rakúsky Steyr a nápravy boli od slovenských výrobcov LIAZ Zvolen a Podpolianske strojárne Detva. Autobus bol určený hlavne na obnovu vozidlového parku v spoločnostiach SAD. Cena autobusu bola približne 2,4 milióna Sk. Na základe prieskumu sa plánovalo vyrábať 100 až 150 autobusov ročne, avšak vzhľadom na zlú finančnú situáciu dopravných spoločností nebol o autobusy veľký záujem. Malé série autobusov nakúpili dopravné spoločnosti na Slovensku a v Čechách. V roku 1999 vyrobil LIAZ Zvolen posledné Granusy (celkovo sa vyrobilo 79 autobusov) a ku koncu roku prepustil väčšinu pracovníkov. Následne vznikla nová spoločnosť Granusan s.r.o., ktorá mala pokračovať vo výrobe autobusov Autosan pod značkou Granus. Meno Granus predstavovalo starorímske pomenovanie rieky Hron.
Granusy mali v čase ich výroby už značne nemoderný hranatý dizajn, preto nepatrili medzi najobľúbenejšie autobusy. Cestujúcim slúžili dvoje výklopné dvere, predné jednokrídlové a stredné široké dvojkrídlové. Nízka cena autobusu sa dosiahla aj jednoduchším vybavením autobusu. Interiér bol v štandardnom linkovom vyhotovení a bol prispôsobený na prepravu cestujúcich na kratších trasách. Sedadlá boli potiahnuté textíliou, nad sedadlami boli police na batožinu. Vetranie zabezpečovali posuvné časti bočných okien a strešné vetráky. Čelné sklo bolo rozdelené na dve polovice. Náter autobusov bol biely s modrými pruhmi.
Vyraďovanie a likvidácia
Koncom marca 2014 bol odstavený autobus #TT-296DV, vyradený bol koncom roka 2014 spolu s ďalším Granusom #TT-298DV.