SOR C 10.5 (9. séria)
SOR C 10.5 #TT-854DA vo farebnej schéme Arriva
SOR C 10.5 v korporátnom nátere spoločnosti Arriva

Úvod

Linkové vysokopodlažné autobusy SOR C 10.5 českého výrobcu SOR Libchavy boli vyrábané od roku 2000. V čase svojho vzniku vyplnili medzeru medzi autobusmi štandardnej dĺžky a kategóriou midibusov.

Prehľad vozidiel

Séria Typ Evidenčné čísla Rok výroby Sprevádzkovanie Vyraďovanie Počet
1. SOR C 10.5 PN-994BD, TT-732CM, TT-117CN apríl 2005 – december 2005 2005 – 2006 2020 3
2. SOR C 10.5 TT-708CT, TT-417CU, TT-952CU august 2006 – október 2006 2006 2020 – 2021 3
3. SOR C 10.5 TT-722CZ, TT-907CZ marec 2007 2007 2021 – 2022 2
4. SOR C 10.5 TT-522DA, TT-578DA, TT-854DA apríl 2007 2007 2017 – 2024 3
5. SOR C 10.5 TT-195DI, TT-386DN, TT-387DN, TT-390DN, TT-391DN 2008 2008 2022 – 2024 5
6. SOR C 10.5 TT-928DR, TT-931DR, TT-934DR, TT-948DR 2009 2009 2024 4
7. SOR C 10.5 TT-206EB, TT-207EB, TT-208EB, TT-209EB 2010 2010 2024 4
8. SOR C 10.5 TT-657EH, TT-658EH 2010 2010 2024 2
9. SOR C 10.5 TT-568EO, TT-574EO, TT-083EP, TT-103EP, TT-457EP 2011 2011 5
10. SOR C 10,5 TT-067GK, TT-322GK, TT-778GK, TT-789GK, TT-797GK 2016 2016 5
11. SOR C 10,5 5E7 2248, 5E7 2251 2016 2017 2
12. SOR C 10,5 TT-116HF 2018 2018 1
Spolu 2005 – 2018   39

Technické parametre

Dĺžka 10780 mm
Šírka 2525 mm
Výška 2950 mm
Výška s klimatizáciou 3095 mm
Výška podlahy 800 mm
Rázvor 5600 mm
Počet dverí 2
Počet miest na sedenie 41 + 1
Počet miest na státie 35
Celkový počet miest 76 + 1
Pohotovostná hmotnosť 7750 kg
Celková hmotnosť 15000 kg
Motor Iveco Tector F4AE 3682 F, EURO 4, kvapalinou chladený naftový preplňovaný šesťvalec (2008-2009)
Výkon motora 185 kW / 2500 rpm
Objem motora 5880 cm3
Krútiaci moment motora 850 Nm / 1250-1950 rpm
Maximálna rýchlosť 100 km/h
Prevodovka ZF 6S 700 BO, 6-stupňová manuálna, plne synchronizovaná, s retardérom Telma
Riadenie RBL C 500 V, hydraulické
Nápravy predná: SOR C 004, nezávislé zavesenie kolies
zadná: Meritor RS24-147E, tuhá, hnacia
Pneumatiky 285/70 R19.5 TL (7,5 x 19,5")

Fotografie

Opis

Polosamonosnú panelovú karosériu autobusu zostavili z oceľových profilov a zvarili s rámom podvozku. Karosériu zvonku obložili polyesterovými laminátmi a špeciálnymi plechmi. Pre zvýšenie antikoróznej ochrany použili pre spodnú časť skeletu nehrdzavejúcu oceľ. Pre cestujúcich osadili do pravej bočnice dvojicu výklopných elektropneumaticky ovládaných dverí (predné jednokrídlové, druhé široké dvojkrídlové). V interiéri osadili pre cestujúcich nesklopné sedadlá s vysokými opierkami. Nad sedadlami umiestnili police na príručnú batožinu. Pred druhými dverami vyčlenili priestor pre detský kočík. Interiér osvetlili kombinovanými svietidlami SEC Megalux so žiarivkami a doplnkovými žiarovkami. Pod podlahou vyčlenili zvonku prístupný priestor pre väčšiu batožinu. Vetranie interiéru zabezpečili posuvnými časťami bočných okien, stropnými výklopnými vetrákmi a stropnými ventilátormi.

Katalóg vozidiel

TT-027CF TT-732CM TT-117CN

TT-708CT TT-417CU TT-952CU

TT-722CZ TT-907CZ

TT-522DA TT-578DA TT-854DA

TT-195DI TT-386DN TT-387DN TT-390DN TT-391DN

TT-928DR TT-931DR TT-934DR TT-948DR

TT-206EB TT-207EB TT-208EB TT-209EB

TT-657EH TT-658EH

TT-568EO TT-574EO TT-083EP TT-103EP TT-457EP

TT-067GK TT-322GK TT-778GK TT-789GK TT-797GK

TT-639GX TT-801GX

TT-116HF

Legenda a štatistika

TT-568EOnevyradené vozidlo: 13 (33,3 %)
TT-568EOodstavené vozidlo: 4 (10,3 %)
TT-027CFvyradené vozidlo: 26 (66,7 %)
Vozidlo môže byť priradené k viacerým kategóriám súčasne, farebne zvýraznená je iba najdôležitejšia kategória.

Prečíslované evidenčné čísla

1.2.3.
PN-994BD PN-311BHdo 2009TT-027CFod 2009
5E7 2248 TT-639GX  
5E7 2251 TT-801GX  

Komentáre

K tomuto materiálu zatiaľ neboli pridané žiadne komentáre.

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.