Karosa LC 735 - stav po GO
Karosa LC 736.1014 #PN-480BB
Karosa LC 736.1022 #PN-481BB

Úvod

Karosa LC 735 z továrne Karosa Vysoké Mýto bol medzimestský autobus určený na prepravu sediacich cestujúcich na dlhšie vzdialenosti. Od neho bol odvodený aj autokar LC 736 so zvýšeným pohodlím. Karosy LC 735 a LC 736 sa vyrábali od prvej polovice 1980-tych rokov do polovice 1990-tych rokov.

Prehľad vozidiel

Séria Typ Evidenčné čísla Rok výroby Sprevádzkovanie Vyraďovanie Počet
1. Karosa LC 735.20 PN-710AZ, PN-711AZ, PN-712AZ, PN-450BB, PN-713AZ, TTA 13-81, PN-715AZ, TTA 14-70, TTA 14-90, PN-720AZ 1986 – 1987 1986 – 1987 2005 – 2008 10
2. Karosa LC 735.40 TTA 14-69, TTA 18-93, TTA 19-13, TTA 19-44, TTA 19-52, TTA 20-13 – TTA 20-14, TTA 22-49 – TTA 22-50, TTA 26-15 1989 – 1990 1989 – 1990 2007 – 2014 10
3. Karosa LC 736.41 PN-460BB 1989 1989 2007 1
4. Karosa LC 735.1011 TTA 26-16 1990 1990 2008 1
5. Karosa LC 736.40 TTA 27-71, TTA 31-73 1990 – 1991 1990 – 1991 2010 – 2012 2
6. Karosa LC 736.1014 TTA 31-74 1990 1990 2008 1
7. Karosa LC 736.1022 TTA 37-68 – TTA 37-69 1992 1992 2008 2
Spolu 1986 – 1992   27

Technické parametre

Dĺžka 11055 mm
Šírka 2500 mm
Výška 3165 mm
Počet dverí 2
Počet miest na sedenie 44 + 1
Celkový počet miest 44 + 1
Pohotovostná hmotnosť 9900 kg (LC 735)
10100 kg (LC 736)
Celková hmotnosť 14180 kg (LC 735)
14380 kg (LC 736)
Motor LIAZ ML 635, naftový, vodou chladený 6-valec s priamym vstrekovaním (735.00, 736.00)
LIAZ ML 636 N Euro 0, naftový, vodou chladený 6-valec s priamym vstrekovaním (735.20, 736.20, 735.40, 735.1011, 736.1014)
Výkon motora 148,5 kW / 2100 rpm (ML 635)
155,4 kW / 2000 rpm (ML 636)
Objem motora 11940 cm3
Maximálna rýchlosť 115 km/h
Prevodovka Praga 5P 80, mechanická synchronizovaná, 5-stupňová
Nápravy predná LIAZ
zadná RÁBA 118.37 (735.00, 736.00)
zadná RÁBA 007.20 (735.20, 736.20)
zadná RÁBA 009 (735.40, 735.1011, 736.1014)
Pneumatiky 11 x 22,5"

Fotografie

Opis

Karoséria bola polosamonosného typu zostavená na oceľovom ráme, zvonka oplechovaná hladkými plechmi. Strop a bočnice pokrýval umakart, podlahu guma. Cestujúcim slúžili dvoje výklopné elektropneumaticky ovládané dvere, vpredu dvojkrídlové, vzadu jednokrídlové. V interiéri umiestnenili do vyvýšeného priestoru sklápacie sedadlá v usporiadaní 2 + 2 s chodbičkou uprostred a vzadu jedno päťsedadlo. Na oknách boli záclonky, nad sedadlami police so sieťkami (LC 735) resp. police s pevným dnom (LC 736) na odkladanie príručnej batožiny. Vetranie bolo zabezpečené v type LC 735 posuvnými časťami bočných okien a tromi axiálnymi a jedným výklopným vetrákom na streche vozidla. V type LC 736 vetranie okrem bočných okien a strešného výklopného vetráku zabezpečovali dva strešné náporové vetráky umiestnené v zadnej časti s rozvodom vzduchu nad každé sedadlo. Cestujúcim v type LC 736 boli k dispozícii bodové svietidlá nad každým sedadlom. Pracovisko vodiča nebolo oddelené od priestoru pre cestujúcich. Pod podlahou bol umiestnený batožinový priestor dostupný výklopnými poklopmi v bočniciach. Štandardne sa pre tieto vozidlá používal žlto-biely náter.

Prevádzka

V premávke zasahovali hlavne ako vozidlá zmluvnej dopravy.

Katalóg vozidiel

Prečíslované evidenčné čísla

1.2.3.
TTA 13-81 PN-714AZ  
TTA 14-70 PN-718AZ  
TTA 14-90 PN-719AZ  
TTA 14-69 PN-716AZ  
TTA 18-93 PN-721AZ  
TTA 19-13 PN-722AZ  
TTA 19-44 PN-723AZ  
TTA 19-52 PN-735AZ  
TTA 20-13 PN-453BB  
1.2.3.
TTA 20-14 PN-457BB  
TTA 22-49 PN-458BB  
TTA 22-50 PN-459BB  
TTA 26-15 PN-819BCdo 2009TT-997CEod 2009
TTA 26-16 PN-471BB  
TTA 27-71 PN-475BB  
TTA 31-73 PN-476BB  
TTA 31-74 PN-480BB  
TTA 37-68 PN-481BB  
TTA 37-69 PN-482BB  

Komentáre

K tomuto materiálu zatiaľ neboli pridané žiadne komentáre.

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.