Nízkopodlažné 12-metrové autobusy SOR BN 12 českého výrobcu SOR Libchavy sa vyrábali od roku 2003. V roku 2006 zakúpil dopravca SAD Trnava pre MHD Piešťany jeden kus vozidla tohto typu. Išlo sa o prvý nízkopodlažný autobus v Piešťanoch. V rokoch 2008 a 2009 bolo zakúpených ďalších šesť, tentoraz dvojdverových vozidiel. Dve z vozidiel boli prispôsobené na prepravu väčšieho počtu cestujúcich na invalidných vozíkoch.
Prehľad vozidiel
Séria
Typ
Evidenčné čísla
Rok výroby
Sprevádzkovanie
Vyraďovanie
Počet
1.
SOR BN 12
TT-088CR
jún 2006
2006
2022
1
2.
SOR BN 12
TT-511DN
jeseň 2008
2008
—
1
3.
SOR BN 12
TT-045DO, TT-047DO
jeseň 2008
2008
—
2
4.
SOR BN 12
TT-925DR, TT-926DR, TT-927DR
január 2009
2009
—
3
Spolu
2006 – 2009
7
Technické parametre
Dĺžka
11770 mm
Šírka
2525 mm
Výška
3000 mm
Výška podlahy
360/800 mm
Rázvor
6 80 mm
Počet dverí
3 (1. séria)
2 (2. - 4. séria)
Počet miest na sedenie
31 + 1 (1. séria)
42 + 1 (2. - 4. séria bez presklených bočníc)
30 + 1 (3. - 4. séria s presklenými bočnicami)
Počet miest na státie
75 (1. séria)
64 (2. - 4. séria bez presklených bočníc)
76 (3. - 4. séria s presklenými bočnicami)
Celkový počet miest
106 + 1
Pohotovostná hmotnosť
8800 kg
Celková hmotnosť
16500 kg
Motor
IVECO Tector, prevedenie EURO 3 (1. séria)
Iveco Tector, EURO 4, naftový, kvapalinou chladený 6-valec s priamym vstrekovaním (2.-4. séria)
Výkon motora
194 kW / 2500 rpm
Maximálna rýchlosť
80 km/h
Riadenie
RBL C 500 V, hydraulické monoblokové
Nápravy
predná: SOR, nezávislé zavesenie kolies
zadná: DANA 11-26, tuhá, hnacia
Nízkopodlažný autobus SOR BN 12 je dvojnápravový trojdverový autobus dĺžky 11 770 mm, určený pre hromadnú prepravu osôb na kratšie vzdialenosti v mestskej prevádzke. Tomu odpovedá rozmiestnenie sedadiel s priestorom pre detský kočík a invalidný vozík pre prepravu telesne postihnutých osôb. Autobus je vybavený zariadením pre bezbariérový nástup a výstup.
Karoséria je panelová, polosamonosná, skelet zostavili z oceľových uzatvorených profilov a zvarili s rámom podvozku. Karosériu obložili polyesterovými laminátmi a špeciálnymi plechmi, spodné časti zhotovili z nehrdzavejúcej ocele. Interiér s umakartom pokrytými bočnými stenami a stropom, protišmykovou podlahou, širokými dverami a farebnou textíliou potiahnutými sedadlami (v pevnom i sklopnom vyhotovení) spĺňa normy moderného dopravného prostriedku. Vetranie zabezpečujú horné časti bočných okien a stropné vetráky. Interiér vykurujú teplovodné radiátory.
Autobusy TT-047DO a TT-927DR mali interiér upravený na prepravu až štyroch invalidných vozíkov, pričom v priestore pre invalidné vozíky boli bočnice vozidla presklené.
Prevádzka
SOR BN 12 #TT-088CR je prvý nízkopodlažný autobus v Piešťanoch, je vybavený plošinou pre nakladanie a vykladanie telesne postihnutých cestujúcich. V premávke nahradil vozidlo Karosa B 732 #PN-402AZ.
SOR BN 12 #TT-511DN sa zaradil do premávky v septembri 2008, v októbri 2008 sa do premávky zaradili ďalšie dve vozidlá, zvláštnosťou týchto vozidiel je vybavenie iba dvojicou dverí a vyhotovenie interiéru v prímestskom prevedení, čím toto vozidlo zodpovedá skôr typu SOR CN 12.
Kúpou troch vozidiel (#TT-925DR až #TT-927DR) vo februári 2009 sa zavŕšila obnova vozového parku v Piešťanoch.