Zavrieť

Strojvodca v zácviku práve používajúci metódu ukazovania a hlásenia (šisa kanko)

imhd.sk imhd.sk
  1. Galérie
  2. Update
  3. Železnica v regiónoch Hokkaidó a Kantó (26.6.2024) (21/23)
Stiahnuť materiál
Strojvodca v zácviku práve používajúci metódu ukazovania a hlásenia (šisa kanko). Zamestnanec (nielen) železníc pri nej najskôr ukáže prstom na dôležitý indikátor, napríklad návestidlo, a následne ústne hlási, čo vidí a čo ide vykonať. Napríklad "signál 120, brzdy uvoľnené, rozjazd".
Príspevok:
Lokalita:
Dátum: 3.5.2023
Vozidlo: #F2-106
Galéria: Slovensko a svet › JR East
Železnica v regiónoch Hokkaidó a Kantó (26.6.2024)
Linka:
Autor: d3k0
Počet zobrazení: 378

Komentáre

Viac

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
BA2301

BA2301

26.6.2024
#3 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
A toto je od témy, ale patrí to k New Yorku. Zamestnanci sú rozdelení na dve neprelínajúce sa skupiny, pretože sieť sa skladá z tratí s úžším a širším profilom. A tak rušňovodiči a sprievodcovia pracujú len na číslovaných tratiach alebo len na tratiach s písmenami.
Odpovedať
BA2301

BA2301

26.6.2024
#2 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
To, čo som napísal nižšie sa zaviedlo pre 10 vozňové súpravy. Ale pre kyvadlá (shuttle), ktoré sú krátke platí to isté pravidlo. 42nd street shuttle má 3-4 vozňové súpravy (teraz už asi všetky, teda dva vlaku majú 4 vozne). Zamestnanec vpredu je rušňovodič. Zamestnanec vzadu je sprievodca. Na konečnej (má to len 2 stanice, teda každá je konečná) sprievodca vzadu otvorí okno a ukáže na tabuľu. Potom otvorí dvere a tým sa z neho stane rušňovodič a z jeho kolegu sprievodca. Potom viac - menej podľa cestovného poriadku (V NY sa stým moc nekašľú) odídu opačným smerom. Všimol som si, že po pár rundách sa prestriedajú spolu s čakajúcim zamestnancom na stanici. Takže im na konci služby z tej rutiny nešibe. Niektoré shuttle majú viac staníc, ale menej vozňov, tam je len jeden zamestnanec, ktorý je aj rušňovodičom aj sprievodcom a ukazuje na šrafované dosky.
MTA prevádzkuje aj iné vlaky ako metro, tam toto pravidlo neplatí.
Odpovedať Príspevok bol upravený autorom.
BA2301

BA2301

26.6.2024
#1 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Niekedy to vyzerá takmer úsmevne. Údajne to prvýkrát zaviedli preto, aby zvýšili presnosť vlakov a potom sa to prenieslo aj na iné profesie ako rušňovodičov.
Poznám ale iné miesto, kde sa táto metóda zčasti využíva. Vlaky v Newyorskom metre (správne MTA Subway) majú sprievodcu, pretože sú dlhé a rušňovodič by nezvládol na staniciach so zákrutami dbať o bezpečnosť pri nastupovaní a vystupovaní cestujúcich. Sú v kabíne v strede vlaku. Keď vlak zastaví v stanici, sprievodca otvorí okno a prstom ukáže na čierno bielo šrafovanú dosku nad stredom nástupišťa. A až potom otvorí dvere. Je to preto, lebo ak by rušňovodič zastavil na nesprávnom mieste a sprievodca by tú dosku nevidel, tak sa dvere neotvoria, kým sa vlak neposunie do správnej polohy (to vždy znamená vyšetrovaciu komisiu a postih rušňovodiča). Pred odchodom už sprievodca na nič neukazuje, ale musí cez otvorené okno skontrolovať, že nik nie je zacviknutý vo dverách. V preplnenom vlaku to znamená aj niekoľkonásobné otvorenie a zatvorenie dverí.
Odpovedať Príspevok bol upravený autorom.