A to tu práve všetci píšeme. Podľa platných STN a legislatívy SR by ten označník mal byť NA zastávke (a to na presne určenom mieste) a nie PRI zastávke (niekde tam plus mínus, veď inteligentní vodiči vedia kde zastaviť).
A to už len ako detail vo väčších mestách žijú aj hendikepovaní ľudia, napr. aj zrakovo postihnutí a tí sú odkázaní okrem bielej palice a pomoci iných ľudí hlavne na pomoc vodiaceho psa. To je tak špeciálne vycvičený "pomocník", že vie doviesť svojho pána vždy k označníku zastávky a potom s ním nastúpiť do prvých dverí. Problém (ani nie tak pre psa ako pre jeho pána) nastáva, ak sú tie prvé dvere autobusu úplne inde ako označník.
Re #1055 no.ev.di.: Quinny je kočka ❤ - teda ona, nie on ?
teoreticky by podľa toho čo tvrdíš ten označník mohol byť aj za prístreškom zašitý. To by si tiež schvaľoval? Alebo keby bol na začiatku zastávky, by si to považoval za normálne? Už som si spomínal, že v Bratislave takýto problém bol na zastávke Hálova kde bol označník pred prístreškom a tak bol prístrešok de facto mimo zastávky. Takisto to ešte funguje aj napriek tomu, že dané priestranstvá boli nie tak dávno rekonštruované na zastávkach električiek Kapucínska a Vysoká na trase L5 v smere do mesta, kde je označník skôr ako prístrešok a tak ľudia vždy musia na električku dobiehať, resp. nastúpia akurát tak do prvého vozňa. Už si trošku viac v obraze čo sa týka tej polohy označníka alebo ti to mám nafotiť, príp. natočiť video ako tam električky zastavujú aby si pochopil, že ten označník má asi aj nejakú inú funkciu než len na vycapenie čísel liniek? Valec ti aj povedal na čo slúži a že je to predpísaná zvislá dopravná značka podľa normy a zákonu.
veru tak...pamätám si keď L3 jazdila raz za 20 minút asi pred 6 rokmi....a L5(Gymnázium-Sever-Prior-Magura-Dubnica) jazdila raz za 15 minút deň čo deň....a vtedy tam jazdili aj ikarusy ☺
Ja nevravím že je tu všetko dokonalé. To je jedna vec. Dokonalé to nie je nikde ! A druhá vec je, že stále nechápem čo máš proti tým označníkom, keď SÚ PRI ZASTÁVKE !
Asi budem musieť, bo keď vám sem napíšem nejakú objektívnu kritiku, tak vaša ješitnosť vám nedovolí neurážať sa a potom sa nebudete môcť odbovovať nad tým, ako je u vás všetko dokonalé. ?
Re #1043 Quinny: Ešte raz ti zopakujem čo proti tomu mám. Existuje predpis, kde má označník byť - norma STN 73 6425. Keďže priamo zákon o cestnej premávke stanovuje, kde možno zastaviť a stáť (nie autobusom, ale ostatným účastníkom cestnej premávky) vzhľadom na polohu označníka. Ak nebude na danej zastávke vodorovné dopravné značenie (a teraz ruku na srdce, naozaj je nastriekané všade a vždy?) tak môže ktokoľvek zastaviť v rámci predpisov, hoc hneď aj tam kde zvyčajne čakajú ľudia a "pomerne inteligentný a pomerne rozumní vodiči" MHD budú musieť stáť kde im zostane miesto (možno len v jazdnom pruhu). Ale toto tebe príde ako v poriadku, však?
Inak linka 3 premáva na trase Prievidza - Bojnice, kúpele už dobrých 42 rokov! Už vtedy r. 1968 jazdila v 15 minútovom intervale. Linka č.3 jazdila až takmer do polnoci. ? V tomto roku jazdila do Malej Lehôtky a Hradca L6, ale do Veľkej Lehôtky prímestská linka. Napríklad L1 jazdila na zastávku Kúty,JRD približne v hodinových intervaloch a cez špičku aj v 30 minútových intervaloch. V tomto období jazdilo množstvo prímestských liniek až na sídlisko, Kolotoč konečná. Prípadne po sídlisko, Dom kultúry alebo sídlisko Magura. Taktiež mala Prievidza zavedenú medzinárodnú linku Prievidza-Žiar nad Hronom-Banská Štiavnica-Šahy-Budapešť-Balatonfoldvár. Toľko historické okienko. ?
súhlasím, ale ako ešte väčší problém by som videl parkovanie iných vozidiel ako spomínal valec. V TN mi raz mestskí policajti na zastávke Braneckého (áno, označník je tam umiestnený asi 5 metrov od vozovky pri búdke) chceli dať pokutu, ale keď dlai meter od označníka, asi by som mohol parkovať aj v strede "zaužívanej" zastávky a boli by krátki. Takto to vyriešilo vodorvné značenie, a pred tými žltými pruhmi už môžem zastavovať ako chcem.
Presne autobus pekne príde, zastaví pri ľuďoch, klasicky ako sa začína zastávka, a ak pred ním už stojí autobus, zastaví za ním. Ak ich tam je viac, tak počká kým odídu a potom sa pekne pristavý a zastaví na svojom fleku . Nie je tam žiadny zmätok, "bordel." A nechápem, čo tam riešia tie označníky však sú normálne, pri zastávkach. prídeš na zastávku, postavíš sa pri označník a pozrieš si kedy ti ide bus a ak prší tak si prejdeš a postavíš sa do búdky. Ja tam nikde problém nevidím ! A inak, môj subjektívny názor, keď som bývala v BA a išla som si pozrieť do vitríny čo bola v búdke cp, a pršalo, tak tam bolo natlačených kopu ľudí a mala som problém dostať sa pri vitrínu. Takto kto príde (veľa som videla, že ľudia len išli okolo, pozreli si cp a išli ´dalej), pozrie si cp na označníku a postaví sa buď do búdky, alebo ostane vedľa. Ako komu.
ja som si ale žiadny bordel v PD nevšimol... bordel by to bol, keby ja čakám na autobus pred Magurou a on mi zastane až v Bojniciach nikdy som nemusel naháňať predné dvere, takže podľa mňa tam vládne celkom poriadok... a to ie obyčajný, ale cestovný
Akože si môže šofér zastaviť ako chce ? Hádam nebude taký debil, že príde a len koncom autobusu bude v úrovni zastávky! U nás sú pomerne inteligentný a pomerne rozumní vodiči a keby je označník namontovaný aj na strechce búdy, tak zastavia klasicky na začiatku búdy (ďalej od smeru príjazdu). Ale ja som túto debatu o označníkoch nezačala a naozaj neviem, prečo vás to tak trápi či je o 1m vpredu, o 1m vzadu, alebo nebodaj o 1,5m napravo o_O. A nevrav mi že PD je jediné mesto ktoré má "bordel"
pozri, umiestňovanie zvislých dopravných značení, t.j. označníkov zastávky v tomto prípade je v PD takpovediac ľubovoľné. Keď to nerobí problém dopravcom inde, prečo je to práve v PD problém? Napr. v časti Kopaničky je zastávka Na Záhumní na ceste a bez vodorovného značenia, priznávam, že si už nespomínam ako tam bol umiestnený označník, ale v tomto prípade kde chýbalo vodorovné dopr. značenie, by to nebolo od veci, keď by tuto označník definoval zastávku v inakšom prípade si môže šofér zastaviť predkom aj zadkom pri nej a podľa toho čo hovoríte, tak si môže cestujúci pískať iba. Takisto sú zastávky kde sú v PD plechové prístrešky a CP sú nalepené v nich a vôbec vo vytrínach na označníku, takže nie je to také jednoznačné vo Vašom meste. Na jednej strane sú CP v "búde" na druhej sa používa označník na vylepovanie CP aj napriek tomu, že k dispozícií je moderná "búda".
Že máme v meste bordel ? No ja sa asi doseriem...... Teba naozaj trápia tie označníky? Čo proti nim máš ? Že sú posunuté o 1,5 metra viac naľavo ako v BA ?? Sa preber čo hovoríš
Sám sebe si odporuješ. V jednom príspevku tvrdíš že "slúžia označníky len pre cestujúcich na umiestnenie cestovných poriadkov a nie ako zvislé dopravné značenie" a v ďalšom odcituješ že "Má status dopravnej značky." pričom to ešte doplníš že "Pre označenie autobusovej, alebo trolejbusovej zastávky. Pre vyznačenie zastávky môžu byť súbežne použité tiež ďalšie dopravné značky". Nič to nemení na tom, že zastávku označuje označník a vodorovné dopravné značenie je tam len doplnkom. V prípade, že by VDZ nebolo nastriekdané alebo viditeľné, podľa zákona o cestnej premávke si môžem kľudne odparkovať 5 m za označníkom (vo vašom prípade v strede zastávky) a určite budeš ty ten prvý, čo bude nadávať že ako môže niekto stáť tak debilne.
Re #1036 poiiii: "väčšina označníkov predsa nespĺňa ani výzorové normy a ani normy umiestnenia, preto je to kompetentnými orgánmi prehliadané a teda tam bolo vložené slovo ALEBO" - tak toto vyhlasujem sa šoto príspevok roka a pri najbližšej príležitosti sa spýtam zodpovedných či to naozaj tak mysleli. ? Lebo, však väčšinou sa zákony robia len preto, aby nejaké boli a aby nebolo možné postihovať ich nedodržiavanie.
Re #1040 Quinny: Ten kto označníky osádza ich má osadiť podľa projektu, ktorý mu vypracuje projektant a ten je zodpovedný za to, aby bol označník navrhnutý v súlade s predpismi (v tomto prípade v súlade s príslušnou normou). Že máte v meste bordel ktorý nevadí ako občanom (viď #1039), tak ani zodpovedným, to je už úplne iná vec.
poiiii má pravdu ! proste ten kto tam dáva tie označníky, nemá si náhodov zobrať šubleru a staáť tam celý deň a merať zakaždým, keď sa tam pristavý autobus a na konci dňa spraviť priemerný výpočet, kde má stáť označník ?? je PRI zastávke a to je hlavné ! ja si myslím, že nie je vôbec ďaleko od zastávky samotnej, na 3-4 kroky, ako kde.
a rád by som v mene celej prievidze do tejto diskusie vložil výsledok svojho interného prieskumu na vzorke 23 obyvateľov mesta, ktorí sa jednoznačne zhodli na tom, že im je srdečne jedno, kde je označník, kam je otočený a ako vyzerá, podstatné je, že je na ňom cestovný poriadok a autobus zastavuje niekde v jeho okruhu...
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.